חב"דפדיה:אולם דיונים

מתוך חב"דפדיה, אנציקלופדיה חב"דית חופשית
קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש
הגעתם לאולם הדיונים המרכזי של חב"דפדיה.

המקום מיועד לדיונים בין האורחים, העורכים והמפעילים.


אם יש לך בקשות מיוחדות המיועדות למפעילי המערכת, תוכלו לעשות זאת כאן.

אם ברצונכם לבקש ערך החסר בחב"דפדיה, תוכלו לעשות זאת כאן. תוכלו גם לבקש תמונות כאן, וגרפיקה כאן.

אם ברצונך לכתוב איזו אימרה חסידית או סתם להתוועד.. תוכל לעשות זאת כאן.

אם ברצונכם להתנדב להשלמת פרוייקטים לשיפור חב"דפדיה, או להציע אחד כזה תוכלו לעשות זאת כאן.


תיבת ארכיון

כיתוב תמונה

ארכיוני אולם הדיונים
12345678910111213141516171819202122232425262728293031סמלילנוכחי
חב"דפדיה: פיתוח טכני



כדי להגיע לתחתית הדף, לחצו כאן.

תיבת ארכיון

כיתוב תמונה

ארכיון 1ארכיון 2ארכיון 3




ציון לשבח לחב"דפד היקר...

ליל ל"ג בעומר, יום שמחתו של רשב"י, מגלה פנימיות התורה היא החסידות. ביום זה נצפה היהודי היקר המכונה כאן בשם שלום, תורם בכל מאודו למיזם החסידי החשוב ביותר, וממשיך את דרכו של רשב"י ביום שמחתו.

ועל זאת אנו נפרגן לו ברכת יישר כוח, ושימשיך לתת מידיעותיו ועתותיו לדברים החשובים באמת. עדי התגלות כ"ק אדמו"ר שליט"א.

בשם הצוות. --שניאור 06:36, 2 במאי 2010 (UTC)

תיכף ומיד ממ"ש, למטה מעשרה טפחים! --ענוים, הגיע זמן גאולתכם! היום י"ח באייר ה'תש"ע שָׁלוֹם - סוּכַּת (שיחת) שָׁלוֹם 14:55, 2 במאי 2010 (UTC)

עיצוב חדש לעמוד הראשי

התחלתי לעצב מחדש את העמוד הראשי בחב"דפדיה. זה עדיין לא מושלם וללא צבעים מתאימים. אשמח שכל מי שיש לו ידע בתחום ישפר וישכלל או יעיר את הערותיו בדף השיחה שם. הנחתי את הטיוטה כאן: משתמש:חיים נהר/ארגז חול עמוד ראשי--חיים נהר ¤ (שׂיג ושׂיח) 11:56, 2 במאי 2010 (UTC)

אאוטינג

מותר פה לבצע אאוטינג? ראיתי כעת בדף שיחה לא ממש חדש, ושם א' שואל מה שמו של שם משתמש מסויים, ומיד מישהו משיב לו שם מלא. ולאחר בדיקה מסויימת (בתוך חב"דפדיה) נוכחתי שניתן לראות כי אכן זה הבן אדם. מותר לחשוף כאן שמות? אני מאמין שאתם יודעים, כי במקומות אחרים חוסמים לאלתר, מי שמבצע אאוטינג. פיני · (טובת הזולת) 05:57, 4 במאי 2010 (UTC)

ברור שאסור. זה לא דבר נפוץ כלל בחב"דפדיה, ומעולם לא ראיתי שזה קרה, מעניין.--ענוים, הגיע זמן גאולתכם! היום כ' באייר ה'תש"ע שָׁלוֹם - סוּכַּת (שיחת) שָׁלוֹם 06:01, 4 במאי 2010 (UTC)
עיין בדף שיחה, בערך אודות מי שהיה מנהל תו"ת החשאיים, ונפטר מאחורי סורג. פיני · (טובת הזולת) 06:04, 4 במאי 2010 (UTC)
קצת מעניין.. --ענוים, הגיע זמן גאולתכם! היום כ' באייר ה'תש"ע שָׁלוֹם - סוּכַּת (שיחת) שָׁלוֹם 06:19, 4 במאי 2010 (UTC)
ראה שיחה:יונה כהן. משיח נאו! חסיד חב"ד - שוחחו עימי! - היום כ' באייר ה'תש"ע מקבלים פני מלכינו!

מכתב נפלא

לכל העוסקים כאן במלאכת הקודש.

ראיתי מכתב נפלא באגרות קודש בקשר לאנציקלופדיה, וכמדומני שיש ממנו לימוד רב ועצום לעבודה כאן, ובפרט לשאלת האיכות לגבי הכמות וכיו"ב. ברשותכם אביא המכתב כלשונו:

ב״ה, כ״א חשון, היתשל״א ברוקלין, נ.י. הרה״ג וו״ח אי״א נו״נ רב פעלים וכו׳ מוה״ר יהושע שיי הוטנר שלום וברכה! קבלתי כרך הי״ג של האנציקלופדי׳ התלמודית, ואתאפק לא אוכל מלהביע גודל ההתרשמות והשמחה לראות כרך נוסף זה, אשר אף שגם הכרכים שקדמוהו גדולים הם בגדלות האמיתית היא גדלות תורתנו, אשר ארוכה מארץ מדה ורחבה מני ים, הרי כל כרך הנוסף - כפי שכמדומה לי אמרתי לכת״ר בשיחתנו - לא רק שמוסיף ביאור בכמה ענינים ובכמה כללים בכלל גדול ובכלל ס ת ם דתורה, אלא גם מוסיף בכל הכרכים הקודמים, [וכדיבורנו אז, אשר שונה עניו אנציקלופדי׳ ששלימות האמיתית של כרך הראשון תלוי הוא גם בכרך האחרון וערך האחרון אשר בו, וכמובן].

ובהמשך שיחתנו מאז, הרי כאן המקום להזכיר עוה״פ ועוה׳׳פ בכל לשון של בקשה וכו׳ ע״ד ההוצאה לאור של הכרכים הבאים בזריזות הצי גדולה, ובנוסח הידוע יפה שעה אחת קודם, אשר כאמור נוגע הדבר לכל הכרכים אשר כבר הופיעו וכו׳ וכוי. ובודאי לדכוותי׳ דמר אין צורך בביאור נוסף.

ויהי רצון אשר חפץ ה׳ יצליח ביד כל המשתתפים במפעל הכי נעלה האמור, להו׳׳ל כרך אחר כרך, וכאמור בזריזות האפשרית, ועד שיברכו בקרוב על המוגמר, ולאחרי זה להתחיל תיכף במהדורה שני׳(או הוספות וכוי) שהרי בודאי עצם הופעת הכרכים מוסיף בחידושי תורה בכלל ובסוג דאנציקלופדי׳ זו במיוחד, וכנ׳׳ל אשר ארוכה מארץ מדה.

ובזה מענה ג׳׳כ על הטענה ששמעתי אותה כמה פעמים, שעיכוב ההופעה הוא מפני ההשתדלות שתהי׳ כשלימות יותר ויותר וכו׳, אשר נוסף לתשובה שאם כן אין לדבר סוף, הנה כנ״ל אי אפשר שלא יתחדשו, ובודאי כבר נתחדשו כמה ענינים בערכים שכבר הופיעו, ולא עוד אלא שדוקא זהו מנפלאות התורה, חכמתו ורצונו של הקב׳׳ה, שהיא מעין ומקור מים חייס המפכים הלוך והוסיף, וכדברי המורה הגדול הוא הרמב״ם בסיום וחותם ספרו — מלאה הארץ דעה את הוי׳ כמים לים מכסים.

בכבוד ובברכה, ובפרט בברכת הצלחה בהאמור, לבשר טוב בקרוב ממש מהופעת כרך הי״ד, הט״ו וכו'.

כדרכי, ארשה לי להוסיף הערה בנוגע להאנציקלופדי׳, אשר מכבר עלתה בדעתי ונתחזקה ביותר בקבלת כרך זה, שחלקו החשוב הוא בענין חזקה, והיא: אשר כדאי להוסיף לביאור הערכים שמות הספרים המבארים עניני הערך במיוחד ובפרטיות וכוי, ורגיל הוא בכמה אנציקלופדיות להוסיף בסוף הערכים (ובפרט הערכים החשובים) מה שנקרא עתה בשם ״ביבליאוגרפי׳״, רשימת ספרים ומקורות כוי, ובפרט שבנידון דידו לא תהי׳ בזה טירחה (יתירה), שהרי בודאי כל אחד שעסק בערך מסויים השתמש ומשתמש בספרים אלה, ואין צורך כי א ם לברר הישנם עוד וכוי.

ואף שכבר הופיעו כמה כרכים ואין בהם ביבליאוגרפי׳ האמורה, הרי ודאי שאין בנידון דידן הדין ש״לא להוציא לעז על הראשונים״, ובפרט שנתוסף הענין על ידי המו״ל של הראשונים, ולהשלים הביבליאוגרפי׳ של הערכים שכבר הופיעו הרי יש מק ום להר׳ל חוברת מיוחדת של ביבליאוגרפי׳ לערכים אלו, [בפורמט והאותיות של האנציקלופדי׳].

פשוט, אשר אף שלכל ערך ישנם בתוך הערך כמה מראה מקומות וכו׳ [אשר נחוצים ומוכרחים הם ביותר] ובעשירות רבה, אבל אין בהם התועלת הצפוי׳ לביבליאוגרפי׳ האמורה, ובפרט אשר המראה מקומות רבים הם, ולא כל מוחא סביל לבחור מביניהם מה הם ספרי היסוד והמיוחדים וכוי.

את כת"ר הסליחה על הערות אלו, ותקותי אשר ידונו עליהן וזכות הרבים מסייעת, ומבשרי אחזה גודל התועלת הצפוי׳.