שיחת משתמש:חיים כ

מתוך חב"דפדיה, אנציקלופדיה חב"דית חופשית
גרסה מ־15:22, 16 באוגוסט 2023 מאת חיים כ (שיחה | תרומות) (יצירת דף עם התוכן "{{ארכיון|אחד {{*}} שתיים}} 1: לשאלתך בדף שיחת תבנית:פולע...")
(הבדל) → הגרסה הקודמת | הגרסה האחרונה (הבדל) | הגרסה הבאה ← (הבדל)
קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש
תיבת ארכיון

כיתוב תמונה

{{{מספר ארכיון}}}



1: לשאלתך בדף שיחת תבנית:פולע שלצערי נמחקה ע"י יוסף בן מלמד: אני כתבתי שמצד אחד "ספדו ספדנייא וחנטו חנטייא" ומצד שני שאני מאמין שהרבי חי בגשמיות, וההסבר הוא כך: אכן "ספדו וכו'", ואני מאמין שהרבי (שים לב על ההבדל) כאן איתנו - זה היה כוונתי כשכתבתי שהרבי חי בגשמיות, מכיוון ש"זרעו בחיים אף הוא בחיים", ומשכך "דער רבי לעבט!" והרבי נמצא איתנו ואנחנו נמצאים איתו, וזה מסתדר עם כך ש"ספדו וכו'" כי הכוונה במה שכתבתי ש"אני מאמין שהרבי חי בגשמיות" היא שאכן לצערינו "ספדו וכו'", אך הרבי נמצא איתנו, כאמור, מכיוון ש"מה זרעו וכו'" ואנו מוכרחים ויודעים שאנו צריכים להוציא את עצמינו ממצב של "ונכסה". 2: אתה כתבת ש"וכלה בכך שדווקא כאשר הרבי מלך המשיח שליט"א חי בגוף גשמי הרי זה מביא להכרה בכך שההתגלות הינו הדבר המוכרח ביותר". עניין זה לא מסתדר לעניות דעתי, כי הרי הרבי מבחינתך חי? נכון? יופי. למה זה "מביא להכרה בכך שההתגלות הינו הדבר המוכרח ביותר?" - כדבריך. מדוע? הרי הרבי חי בגשמיות ממש (לטענתך) ונצפה כל יום ראשון מחלק דולרים ב770, אז איזה התגלות צריכה להיות? אנא חדד את דבריך. 3:אני חושב שהשיחה של "ספדו וכו'" דווקא כן רלוונטית לנידון, שהרי 1: אין שיחה אחרת שנוגדת שהעניין הזה נוגע גם לדורינו. 2: ידוע שכשהרבי אמר "דער רעבע דער שווער" התכוון גם לעצמו. 3: אני לא הבנתי מה קטע השיחה שהבאת כאן בא לבטא, ואיך הוא "נוגד לגמרי" את השיחה ש"ספדו וכו'"? 4: אביא כאן ציטוט מהשיחה שהבאת, ולא, אני לא חתכתי את הקטע כדי שיהיה אסמכתא לטענתי, ואתה יכול לקרוא אחר כך את קטע השיחה השלם ולראות שזה מסתדר גם אם תקרא את כל הקטע: "מזה מובן החידוש דדורנו...וכו'...שתיכף מגיע משיח צדקנו וגו'." הבנת? כתוב במפורש בשיחה: "שתיכף מגיע משיח צדקנו. זה לא שבדורינו הוא כבר הגיע, אלא שבדורינו הוא יגיע! בברכה ובתקווה להבנה ולתשובות, --חילזון - שיחה, 22:02, כ"א באב, ה'תשפ"ג 22:02, 8 באוגוסט 2023 (UTC)

חילזון אתה כתבתה ש"אני כתבתי שמצד אחד "ספדו ספדנייא וחנטו חנטייא" ומצד שני שאני מאמין שהרבי חי בגשמיות, וההסבר הוא כך: אכן "ספדו וכו'", ואני מאמין שהרבי (שים לב על ההבדל) כאן איתנו - זה היה כוונתי כשכתבתי שהרבי חי בגשמיות, מכיוון ש"זרעו בחיים אף הוא בחיים", ומשכך "דער רבי לעבט!" והרבי נמצא איתנו ואנחנו נמצאים איתו, וזה מסתדר עם כך ש"ספדו וכו'" כי הכוונה במה שכתבתי ש"אני מאמין שהרבי חי בגשמיות" היא שאכן לצערינו "ספדו וכו'", אך הרבי נמצא איתנו, כאמור, מכיוון ש"מה זרעו וכו'"" אם ככה למה היתה צריך להדגיש בשיחה תבנית פולע ש"וזה לא סותר!"?

שאלת "וכלה בכך שדווקא כאשר הרבי מלך המשיח שליט"א חי בגוף גשמי הרי זה מביא להכרה בכך שההתגלות הינו הדבר המוכרח ביותר". עניין זה לא מסתדר לעניות דעתי, כי הרי הרבי מבחינתך חי? נכון? יופי. למה זה "מביא להכרה בכך שההתגלות הינו הדבר המוכרח ביותר?" - כדבריך. מדוע? הרי הרבי חי בגשמיות ממש (לטענתך) ונצפה כל יום ראשון מחלק דולרים ב770, אז איזה התגלות צריכה להיות?}} ברור לך שההתגלות צריכה להיות לעינויינו, לא? "אני חושב שהשיחה של "ספדו וכו'" דווקא כן רלוונטית לנידון, שהרי 1: אין שיחה אחרת שנוגדת שהעניין הזה נוגע גם לדורינו. 2: ידוע שכשהרבי אמר "דער רעבע דער שווער" התכוון גם לעצמו. 3: אני לא הבנתי מה קטע השיחה שהבאת כאן בא לבטא, ואיך הוא "נוגד לגמרי" את השיחה ש"ספדו וכו'"? " אדגיש את הקטעים בשיחה שסותרים את מה השיחה שהבאתה "מזה מובן החידוש דדורנו – הדור התשיעי לגבי כל הדורות שלפני זה, עד גם הדור שלפנ"ז (דור השמיני): מכיון שהגאולה לא באה אז בפועל, ה"בא אל פרעה" (הגילוי ד"אתפריעו כל נהורין" למטה) לא הי' בתכלית השלימות כנשמה בגוף בריא ('היתה הסתלקות הנשמה מן הגוף, וגם הנשמה בגוף היתה במצב ש"הדיבור הוא בגלות" וכו'); משא"כ בדורנו זההדור האחרון לגלות והדור הראשון לגאולה – נעשה תומ"י "נתלו המאורות", שלא זו בלבד שלא חסר ח"ו במאורות הגדולים דגילוי תושב"כ ותושבע"פ[118], אלא אדרבה – נוספת בזה שלימות נעלית יותר [לא באופן ד"כבד פה מאורייתא שבע"פ וכבד לשון מאורייתא שבכתב", להיותו למעלה מזה], באופן שכנשמות בגופים מקבלים בפנימיות "אתפריעו כל נהורין" ש"נתלו" עתה, עי"ז שתיכף מגיע משיח צדקנו, "שלח נא ביד תשלח", וילמד תורה את כל העם כולו[119], עד "תורה חדשה מאתי תצא"[120]," ובקשר ל"אביא כאן ציטוט מהשיחה שהבאת, ולא, אני לא חתכתי את הקטע כדי שיהיה אסמכתא לטענתי, ואתה יכול לקרוא אחר כך את קטע השיחה השלם ולראות שזה מסתדר גם אם תקרא את כל הקטע: "מזה מובן החידוש דדורנו...וכו'...שתיכף מגיע משיח צדקנו וגו'." הבנת? כתוב במפורש בשיחה: "שתיכף מגיע משיח צדקנו. זה לא שבדורינו הוא כבר הגיע, אלא שבדורינו הוא יגיע!" הבאתי לך קטע גדול מהשיחה בשביל שלא תגיד שערכתי לך אבל עכשיו הבאתי לך את הקטע הרלוונטי לעניננו --חיים כ - מסמ ציכל - כ"ו באב ה'תשפ"ג - 19:51, 12 באוגוסט 2023 (UTC)