שיחת משתמש:מנחם-

מתוך חב"דפדיה, אנציקלופדיה חב"דית חופשית
קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש
תיבת ארכיון

כיתוב תמונה

ארכיון 1 - ארכיון 2 - ארכיון 3

אשמח לעזור בכל המצטרך בכל עת. --בברכה, היום ז' באב ה'תש"ע שָׁלוֹם - יְהוּדִים מְשֹוֹחַחִים 05:49, 18 ביולי 2010 (UTC)

זה LASKER770--מנחם 05:55, 18 ביולי 2010 (UTC)
איך אני מוסיף את השם משתמש הקודם שלי לחשבון הזה?--מנחם 06:05, 18 ביולי 2010 (UTC)
אם אתה רוצה, אבצע את הפעולות הבאות:

א. הפניה מדף המשתמש הקודם שלך לדף המשתמש הנוכחי.

ב. הפניה מדף השיחה של המשתמש הקודם שלך, לדף המשתמש הנוכחי.

ג. העברה של הארכיון הקודם לכאן.

מצד שני, ישנה בעיה מסוימת. בחשבון הקודם שלך יש אפשרות לשלוח דוא"ל, בניגוד לחשבון הזה. האם תוכל להזין דוא"ל במיוחד:העדפות? --בברכה, היום ז' באב ה'תש"ע שָׁלוֹם - יְהוּדִים מְשֹוֹחַחִים 06:10, 18 ביולי 2010 (UTC)

ראיתי שלא הסתדרת, אז עשיתי זאת בשבילך. ושוב: האם תוכל להזין דוא"ל במיוחד:העדפות? --בברכה, היום ז' באב ה'תש"ע שָׁלוֹם - יְהוּדִים מְשֹוֹחַחִים 06:30, 18 ביולי 2010 (UTC)

מנחם, העלת את הצילום של החוברת של שמואל קראוס מנהג ומקורו: חלק א' - סעודת פורים שחל בערב שבת, האם אתה יודע איפה אפשר להשיג את זה? yitzik@bsystems.co.il

שם המשתמש

למה יש קו (-) אחרי השם 'מנחם'? זה בכוונה? --חיים נהר ¤ (שׂיג ושׂיח) 10:24, 18 ביולי 2010 ('

כי השם מנחם כבר תפוס. --בברכה, היום ז' באב ה'תש"ע שָׁלוֹם - יְהוּדִים מְשֹוֹחַחִים 13:24, 18 ביולי 2010 (UTC)


asuer

איך אני יכול לבקש את עוד הפעם בבקשה?--מנחם 12:36, 19 ביולי 2010 (UTC)

אעביר את בקשתך לחב"דניק. בד"כ הוא מגיב תוך יממה. --חיים נהר ¤ (שׂיג ושׂיח) 12:49, 19 ביולי 2010 (UTC)

תודה רבה! חיים חלמתי עליך שהיית ב770 ומה עם הברית יש כבר שם?--מנחם 12:51, 19 ביולי 2010 (UTC)

וואו.. גם אני חלמתי שאני ב-770. הבעיה היא שאפילו לא יכולתי לדעת האם פגשתי אותך.. הברית, בעז"ה ביום חמישי. --חיים נהר ¤ (שׂיג ושׂיח) 13:00, 19 ביולי 2010 (UTC)
אני זוכר שפגשתי אותך זה היה ליד הכניסה ללשכה מול הקופות הפורטות--מנחם 13:04, 19 ביולי 2010 (UTC)
אהה. זה היה אתה? טוב לדעת.. --חיים נהר ¤ (שׂיג ושׂיח) 13:08, 19 ביולי 2010 (UTC)
טעות, חיים. זה היה אני. מנחם היה שם בצד שמאל נשען על הקיר. --בברכה, היום ח' באב ה'תש"ע שָׁלוֹם - יְהוּדִים מְשֹוֹחַחִים 15:23, 19 ביולי 2010 (UTC)
אבל הוא אמר שהוא דיבר איתי. --חיים נהר ¤ (שׂיג ושׂיח) 21:03, 19 ביולי 2010 (UTC)
כשם שאי אפשר לבר בלא תבן, כך אין חלום בלי דברים בטלים, כמובא במסכת ברכות בהדיא. --בברכה, היום ח' באב ה'תש"ע שָׁלוֹם - יְהוּדִים מְשֹוֹחַחִים 21:04, 19 ביולי 2010 (UTC)
הנחת דעתי. אשריך! --חיים נהר ¤ (שׂיג ושׂיח) 21:16, 19 ביולי 2010 (UTC)

תבנית:הרשאות --chabadnik - שיחה 21:58, 19 ביולי 2010 (UTC)

ערכים קצרים

לא כדאי להרבות בערכים קצרים, שלבסוף יאוחדו לערך אחד יחד עם נושא הערך. כך למשל, הערכים העכשווים, הם מאוד קצרים. האם יש לך אפשרות להרחיב קצת את הערכים על הספרים? וכמובן תמונות של הספרים יוסיפו מאוד. יש לך את הספרים בבית? --בברכה, היום ט' באב ה'תש"ע שָׁלוֹם - יְהוּדִים מְשֹוֹחַחִים 03:58, 20 ביולי 2010 (UTC)

כן אני ישתדל, מה אתה רוצה שאני יכתוב את כל הספר?--מנחם 03:59, 20 ביולי 2010 (UTC)

לא, אבל כדאי למשל לכתוב את אופן עריכת הספר, מה הנושאים בספר - הפרקים, האם יש מכתבים מהרבי וצילומים של כת"י, הסכמות, מספר עמודים, כל פרט יוסיף. --בברכה, היום ט' באב ה'תש"ע שָׁלוֹם - יְהוּדִים מְשֹוֹחַחִים 04:00, 20 ביולי 2010 (UTC)
אתה יודע מה אני ינסה אחד תגיד לי מה אתה חושב על זה?--מנחם 04:01, 20 ביולי 2010 (UTC)
טוב אז מה למשל חסר פה? הלכה למעשה בדין הפאות מהודו --מנחם 04:10, 20 ביולי 2010 (UTC)
ערך מצוין. לא היה מזיק להוסיף עוד וכו' כנ"ל, אני לא יודע אם יש מה להוסיף, אבל זה פשוט סגולה בדוקה כדי שהערך לא יאוחד באיזה שהוא שלב. --בברכה, היום ט' באב ה'תש"ע שָׁלוֹם - יְהוּדִים מְשֹוֹחַחִים 04:13, 20 ביולי 2010 (UTC)
מה את אומר על זה הלכה למעשה בדין המים שבברוקלין זה מספיק? --מנחם 04:28, 20 ביולי 2010 (UTC)
יפה מאוד! המשך כך! --בברכה, היום ט' באב ה'תש"ע שָׁלוֹם - יְהוּדִים מְשֹוֹחַחִים 04:37, 20 ביולי 2010 (UTC)
למרות המאמצים, נראה לי שגם הקונטרסים וגם המחבר יעדיפו להיות בערך אחד, גדול ומכובד מאשר בשלושה ערכים בינונים. --חיים נהר ¤ (שׂיג ושׂיח) 10:25, 20 ביולי 2010 (UTC)
איך שאתה רוצה אבל רק שתדע יש עוד הרבה מה להוסיף בכלל הוא הוציא מאות קונטרסים ועליו גם יש מה להוסיף --מנחם 13:59, 20 ביולי 2010 (UTC)
זה לא עניין שאני רוצה, פשוט אם על כל קונטרס חב"די יהיה ערך, יהיה לנו אלפי ערכים קטנים. --חיים נהר ¤ (שׂיג ושׂיח) 14:24, 20 ביולי 2010 (UTC)
אז מה עם סגל סידרת את זה? --מנחם 14:25, 20 ביולי 2010 (UTC)
כבר. --חיים נהר ¤ (שׂיג ושׂיח) 14:28, 20 ביולי 2010 (UTC)

פנחס לייביש הרצל

שמת לב לבעיות בתמונה? --בברכה, היום י' באב ה'תש"ע שָׁלוֹם - יְהוּדִים מְשֹוֹחַחִים 04:14, 21 ביולי 2010 (UTC)

פנחס הירשפרונג

מאיפא החומר שתורגם מנאגלית לעברית? אסאך הצלחה, און א פריילעכע טאג, היום כ"ד באב ה'תש"ע שָׁלוֹם - יְהוּדִים מְשׂוֹחֲחִים 14:02, 4 באוגוסט 2010 (UTC)

-יישר כח לך שערכת את זה, זה היה הרבה עבודה החומר הגיע מפורום חבדטאלק--מנחם 01:38, 5 באוגוסט 2010 (UTC)

תומכי תמימים מונטריאול

ערך אנציקלופדי אינו מקום לרשימת בוגרים. מספיק לציין בוגרים שהם דמויות ידועות. כמו כן, מומלץ מאוד לנמק את עריכותיך ב"תקציר העריכה".--חיים נהר ¤ (שׂיג ושׂיח), י"ח בחשוון ה'תשע"א 12:15, 26 באוקטובר 2010 (UTC)

אכן, ערך אנציקלופדי אינו מקום לרשימת בוגרים. --אסאך הצלחה, און א פריילעכע טאג, היום י"ח בחשוון ה'תשע"א שָׁלוֹם - יְהוּדִים מְשׂוֹחֲחִים 17:31, 26 באוקטובר 2010 (UTC)
אני רוצה להפנות בשנית את תשומת ליבך לנאמר בפיסקה זו בדף שיחתך. --חיים נהר ¤ (שׂיג ושׂיח), ט"ו בכסלו ה'תשע"א 01:45, 22 בנובמבר 2010 (UTC)
בסדר אני יעבור על זה ויוריד כמה שמות אבל צריך לברר טוב טוב קודם אני יעבוד על זה אחד אחד תודה רבה ואתם מוזמנים לעזור--מנחם - שיחה 06:08, 22 בנובמבר 2010 (UTC)
העיקרון הוא שיש לעבוד על החומר שמכניסים לערכים ולא על מה שמוחקים מהערך. בתקווה להבנה. --חיים נהר ¤ (שׂיג ושׂיח), י"ט בשבט ה'תשע"א 01:55, 24 בינואר 2011 (UTC)
כל שם מהרשימה זה שמות חשובים אין סיבה להשאיר כמה ולמחוק כמה אני עובד על כל אחד ואחד למצא עליו פרטים--מנחם - שיחה 03:16, 24 בינואר 2011 (UTC)
מכל רשימת החשובים, יש ללא ספק חשובים יותר וחשובים פחות. אנא, סנן את החשובים פחות. באנציקלופדיה לא אמור להיות יותר משלושה עד חמשה "בוגרים" ברשימה. --חיים נהר ¤ (שׂיג ושׂיח), י"ט בשבט ה'תשע"א 12:43, 24 בינואר 2011 (UTC)

ויקיפדיה

בהעתקות מויקיפדיה; א. מומלץ לערוך ולשנות קודם בהתאם לרוח המקום. ב. באם לא ייערך, חובה לציין בתקציר העריכה שהטקסט לקוח מויקיפדיה. בהצלחה! --חיים נהר ¤ (שׂיג ושׂיח), ט"ז באדר א' ה'תשע"א 02:14, 20 בפברואר 2011 (UTC)

גם אם משנים יש לציין המקור, (בתקציר העריכה או בדף השיחה). --שיע 21:20, 22 בפברואר 2011 (UTC)
תלוי עד כמה משנים. --חיים נהר ¤ (שׂיג ושׂיח), י"ח באדר א' ה'תשע"א 21:55, 22 בפברואר 2011 (UTC)

ברכות

יש"כ על הערך ישראל לייב ינובסקי --שיע 01:17, 30 בנובמבר 2012 (IST)

גזרות ת"ח ות"ט

מנחם שלום. מחקתי את הערך גזירות ת"ח ות"ט, כיון שהוא אינו עוסק בגזירות אלא מתאר את הרקע לירדת נשמת הבעש"ט. ערך על הגזרות עצמן לא נראה לי נחוץ לנו בחב"דפדיה שעניינה בעיקר ערכים עם זוית ותוכן חב"דים.

בנוסף אבקש להעיר את תשומת לבך לדברים הבאים. בחב"דפדיה לא מתאים לכתוב מילות הפלגה והפרזה, כגון "תפילה ארוכה ביותר". בנוסף יש להשתדל ככל האפשר להשתמש בעברית מודרנית, ולא במילים המובנות רק לאדם חרדי/חב"דניק. הכוונה למילים כגון: 'להפליא' 'ביותר' וכו'. צריך לזכור שחלק גדול ממטרת המיזם הוא חוצה, ועלינו לשאוף לכך שכל ערך יוכל להיות מובן גם לגולש שאינו חסיד חב"ד, בלי עזרת מתורגמן... הערה נוספת: בחב"דפדיה אין להציב את הסימן { } כסוגרים. בהצלחה בהמשך עבודת הקודש להפצת המעיינות חוצה. --שיע 01:51, 30 בנובמבר 2012 (IST)

נ.ב. להלן הטקסט שכתבת. במידה ותרצה לערוך בו שימוש כלשהו.

מצבם הגשמי של היהודים

המוני העם בארצות אירופה חיו בתנאים קשים וחמורים ביותר, מצבם הכלכלי היה ירוד ביותר, ונוסף על כך, דכדכה את רוחם ונפשם, ההשתעבדות ל"פריצים" הגויים שאחינו מאז היו עבדיהם ממש.

באותה תקופה משלו בכיפה בעלי האחוזות הגדולות "הפריצים" שחיו חיי מלכים מלווים חיי הפקרות והשתוללות. המוני העם שמצאו את מחייתם המצערת תחת ידם הקשה והעריצה של פריצים אלה - עונו תחת ידם וחיו בשפלות עצומה, כחיי עבד נבזה תחת ידו הנמבזה של אדון קשה לב ובעל אימצביות חמרניות ביותר.

כל יהודי היה עבד נרצע ל"פריץ" שלו. היהודי היה שעיר לעזאזל למשוגתו של הפריץ וכל מה שעלה על לב הפריץ, היה היהודי וביתו מחוייבים למלא בכל המאה אחוז.

מצבם הרוחני של היהודים

מבחינה רוחנית היו המוני העם פשוטים ביותר ורחוקים מחיי תורה ויראה. גדולי העם, אלה תלמידי החכמים שבדור היו מובדלים ביותר מהמוני העם, ואלה האחרונים, חיו חיי צער ויסורים מבחינה רוחנית וגשמית גם יחד.

ובמצב מחפיר ושפל זה, דרוש היה איש אשר רוח בו לרומם את העם משפלותו הרוחנית והגשמית גם יחד, להכניס בו רוח חיים של חיי תורה ומסורה ולהמשיך בו את שמחת החיים.

ירידת נשמותו של הבעש"ט

באותה תקופה נתגלתה נשמתו האצילית של הבעש"ט, שניצוצי-זוהר משמשו הזורחת, התלקחו והיו לשלהבת והפיחו רוח חיים חדשה בהמוני העם התמימים והישרים, על גדוליו וראשיו, לכולם ניתן לטעום מטעמו של עץ-החיים שצמח ונבט, גדל והתרחב בתורתו ושיטתו של הבעש"ט.

קראון הייטס

מנחם שלום, ראשית יש"כ על עריכותך המועילות. שים לב, שנוספו להם כמה עריכות שנראה לי שרק הזיקו לערך. אנא האר את עיני. 1. הסרת את התמונה "קראון הייטס בצילום מהאוויר", שינית את תמונת המוזיאון לתמונה יפה יותר כללית, אך עם לוגו בולט במרכזה, וזה לא מתאים לאנציקלופדיה. 2. שינית, את תבניות 'ערך מורחב' ובשל השינוי הם לא מפנות לערך המורחב. 3. הסרת קישורים פנימיים לרחובות פרזידנט וקינגסטון. 4. שינית מבאבוב באבאב ולא טרחת לבדוק שבכך שברת את הקישור. אצלנו כתובים על פי כללי הכתיב של העברית המודרנית ולכן יש אצלנו ערך באבוב ולא באבאב. 5. הורדת את המוסדות הבאים: מרכז שלוחים, משרד השלוחים, אש"ל, יגדיל תורה, 3 בתי כנסת. 6. הקטגוריה 'קראון הייטס'. אודה לך אם תתקן כל אלו, אלא אם יש לכך הסבר. --שיעשיחה י"ז בכסלו ה'תשע"ד 17:46, 20 בנובמבר 2013 (UTC)

הערך החדש שהעלית

שבוע טוב. הערך החדש במצב הנוכחי בו לא כתובים שום פרטים מהותיים אודותיו חוששני כי ימחק. מהיכן העתקת אותו? --שלום בוט - שיחה 06:12, 3 באפריל 2016 (UTC)