לא היה שום דבר כזה עם הרבי!!שהרבי ראה -- הודעה זו הושארה על ידי אנונימי/ת.
נראה לי כי יותר מתאים לשנות את שם הערך מ"גזירת המשקה" ל"הגבלת המשקה" - בשיחות של הרבי לא מצאתי אפילו לא פעם אחד את הלשון "גזירה", הרבי קורה לזה "תקנה".--שמואל מונקס 04:30, 25 בפברואר 2010 (UTC)
- פשוט כדברי הנ"ל, שצריך לקרות לזה "תקנת המשקה". וראיה לדבר: כותרת הדף של חב"דפדיה:א חסידישע פארבריינגען עיי"ש. --ראשית ואחרית שלום - סוכת שלום 06:48, 25 בפברואר 2010 (UTC)
- הועבר. --בהצלחה! חיים נהר ¤ (שׂיג ושׂיח) 13:11, 25 בפברואר 2010 (UTC)
א יישר כח ר' שמואל מונקעס! ערך יפה ומושקע, שלבושתי חידש לי הרבה. --בהצלחה, חסיד חב"ד - שוחחו עימי!
- ציטוטים ומקורות כדאי להוריד להערות שוליים ובגוף הערך להביא רק את תוכן הדברים. --בהצלחה! חיים נהר ¤ (שׂיג ושׂיח) 19:57, 25 בפברואר 2010 (UTC)
לתשומת לב העורכיםעריכה
מה באמת בחול המועד? האם הגזרה חל על יין של חיוב שמחה?
מה דעתכם?עריכה
סדרתי את הערך לפי ערך, יש עדיין נקודות שחסרים, כגון חומר האיסור, ובעזרת ה' אני מקווה להשלים את זה. מה אתם חושבים? מה חסר? חייבים להוסיף? ידוע לך על משהו שהרבי אמר שמשפיעים מתחת לגיל 40 מותר להם לשתות יותר מרביעית? מקווה לשמוע דעתכם--שמואל מונקס 21:49, 25 בפברואר 2010 (UTC)
- ה'שמועות וסיפורים' שממסתובבים מוסיפים הרבה. יש להביא תוך הדגשה שזו שמועה לבדה. --בהצלחה, חסיד חב"ד - שוחחו עימי!
- יישר כוחכם!! --ראשית ואחרית שלום - סוכת שלום 22:08, 25 בפברואר 2010 (UTC)
האם נכונה השמועה שהסיבה שהרבי תיקן את התקנה בגלל מעשה שאירע עם השווער של גימי גוראריה בשבת שבע ברכות של ביתו של גימי???--יחי המלך!, חצקל - שיחה 22:48, 2 ביוני 2012 (IDT)
- למה לא עונים לי תשובה??? (חיים נהר, אתה לא יודע?)--יחי המלך!, חצקל - שיחה 09:41, 18 ביוני 2012 (IDT)
- שאלתך אינה רלוונטית לערך ובכוונה לא התייחסתי אליה. אם רצונך בחסידישע-דברים-בטלים, תוכל לעשות זאת כאן. --חיים נהר ¤ (שׂיג ושׂיח), כ"ח בסיוון ה'תשע"ב 13:10, 18 ביוני 2012 (IDT)
לעריכהעריכה
ערך יפה אבל לא מסודר: 1. חסר רקע (מתי בדיוק שותים משקה בתפילה? במקווה?.. ומי נהג כן?) 2. הרעיון של הגזירה ותוקפה (בדברי הרבי יש נימה מאוד חריפה נגד המשקה. מדוע? יש ללקט תוכן (ולא ציטוטים בלבד) מדברי הרבי + דברי הרבי הריי"צ אודות המשקה.)(עד כמה 'נגע' לרבי - אי השתתפות בענינים שלו תהלוכה וכיו"ב.) 3. פרטי הגזירה (בחורים בעיקר ועד גיל ארבעים ובאמת גם לאח"ז (-פירוט מלא ועשיר). (פעם הדגיש הרבי רביעית ושוב לא הזכירו, פעם 3 פעמים ולאח"ז 4, ופעמים שרק אמר שיהיה בהגבלה לא כוסות מלאים) 4. פולמוס אודות הגזירה בפורים (צדדי הלשונות בשיחות + סברות המצדדים לכאן ולכאן.) --הנחה - שיחה 08:30, 10 בפברואר 2015 (UTC)
לא אנציקלופדיעריכה
הערך כתוב כפלפול ולא כערך!! • מתעקשים • ועידת ליובאוויטש 18:50, 9 במרץ 2016 (UTC)
אינם שלוחיעריכה
"אלה שאינם שומרים על התקנות בנוגע למשקה, אינם שלוחיי"{{הערה|1=יחידות לחברי המזכירות והנהלת צא"ח ב' סיוון תשכ"ח. למה להסיר? למיטב זכרוני היה עוד פעמים שהרבי התבטא בסגנון דומה --שיע • שיחה כ"ג בתשרי ה'תשע"ז 17:56, 25 באוקטובר 2016 (UTC)
מכתב מעניין בנושאעריכה
אחד מידידיי הפנה את תשומת ליבי למכתב מהרבי באנגלית שנוגע לערך זה, אך אינני רואה כיצד אפשר להכניס התוכן המבואר בו. ועל כן אבקש את עזרת ידידיי הוותיקים ידידי המשוגע, שיע, להתראות וכו' להפנות את תשומת ליבם להאמור כאן.
המדובר במכתב באנגלית, והנני נותן תרגום חפשי שלי. למי שרוצה, אשמח לצרף המכתב המקורי.
והנה תרגומי (הקטע הרלוונטי):
"הינך כותב אודות מה ששמעת שאיני מרוצה משתיית משקה, מלבד בזמן התוועדות וכדומה. מיותר לציין, אשר זה אינו כולל שתיית יין לקידוש והבדלה. בין ההסתייגויות שציינתי, גם מקרה שבו צד שלישי בלתי נוגע בדבר אומר שרצוי לעשות יוצא מן הכלל תחת כלללים מסויימים. יתירה מזו, ההגבלה היא לאישים עד גיל ארבעים, והגבול הוא עד שלוש כוסיות של משקה"...
עד כאן הקטע הרלוונטי (בתרגום חפשי).
אשמח לשמוע חוו"ד. -- שף ויתיב • קאנפרענץ רום
- בפשטות, יש לציין את נקודת המכתב בערך, ולציין מקור. אם אין לך מקום שבו נדפס המכתב אלא רק בארכיונים וכד', אולי כדאי להעלות אותו כקובץ לחב"דפדיה וכך לציין כמקור.
- אגב אעיר שהתיוג שלך לא עבד, איני יודע למה. -- קרייזי אבאוט משיח • מביאים אותו ביחד - 12:22, ב' בניסן ה'תשע"ט
לפינחס יוסףעריכה
מה שהוספת על המשפיעים בדורנו, תנסה לערוך בצורה יותר מתאימה לערך אנציקלופדי. אגב, נראלי שחסר פה על הנקודה שזה מזיק להפצת המעיינות, וגם על פתגם כ"ק מו"ח אדמו"ר שהוא כבר אחרי כוס משקה וכו' אויפעפענען - שיחה, 17:00, כ"ז באייר, ה'תש"ף 17:00, 21 במאי 2020 (IST)
לאחר פטירתו המשיך בנו הרב זלמן יהודה דייטש לערוך ה'קידוש', וכיום ממשיך את הקידוש בנו ר' אברהם משה דייטשעריכה
- מה הקשר בין זה לתקנה?