←אמירת תחנון
שורה 10: | שורה 10: | ||
ביום זה אין אומרים [[תחנון]] ברוב קהילות החסידים. ביום זה גם אין אומרים תחנון ב[[חב"ד]], למרות שבשאר ימי ההילולא של נשיאי חב"ד אומרים תחנון.. | ביום זה אין אומרים [[תחנון]] ברוב קהילות החסידים. ביום זה גם אין אומרים תחנון ב[[חב"ד]], למרות שבשאר ימי ההילולא של נשיאי חב"ד אומרים תחנון.. | ||
הרבי מסביר באגרות קודש<REF> [http://chabadlibrary.org/books/default.aspx?furl=/admur/ig/7/1989&search=%D7%AA%D7%97%D7%A0%D7%95%D7%9F כרך ז']</REF> מדוע אין לומר ביום זה תחנון: מכיון שנהוג אצל מאות אלפי יהודים יראי שמים במשך שבעה דורות להחזיק יום זה כיום טוב, וכל ענין הוא הרי בהשגחה פרטית, אם כן וודאי יש לזה הסכמה מלמעלה, וזאת אומרת שלמעלה יש ביום זה הארת פנים נוספת של "באור פני מלך חיים" | הרבי מסביר באגרות קודש<REF> [http://chabadlibrary.org/books/default.aspx?furl=/admur/ig/7/1989&search=%D7%AA%D7%97%D7%A0%D7%95%D7%9F כרך ז']</REF> מדוע אין לומר ביום זה תחנון: מכיון שנהוג אצל מאות אלפי יהודים יראי שמים במשך שבעה דורות להחזיק יום זה כיום טוב, וכל ענין הוא הרי בהשגחה פרטית, אם כן וודאי יש לזה הסכמה מלמעלה, וזאת אומרת שלמעלה יש ביום זה הארת פנים נוספת של "באור פני מלך חיים" ואז הקטרוגים והדינים נחלשים. אמנם אין זה כשבת קודש שעליה כתוב וכל דינין מתעברין מינה, אבל בכל אופן חלישות גדולה גורמת יום זה למידת הדין, ולכן יום זה גם מסוגל לקבל על עצמו החלטות טובות בנוגע לתורה ומצוות ומידות טובות. | ||
אמירת תחנון - המשיך הרבי - הוא ענין שמעורר דינים,<REF>וכמ"ש בלבוש אורח חיים סימן קל"א, ובעטרת זקנים שם ס"ק ג', ומובא במ"ב שם ס"ק כ',</REF> וממילא מי שרוצה לעורר דינים ביום זה שמאות אלפי יהודים אינם עשים זאת, אין מזיק הוא רק לעצמו, אלא גם למי שמתפלל עמו. | אמירת תחנון - המשיך הרבי - הוא ענין שמעורר דינים,<REF>וכמ"ש בלבוש אורח חיים סימן קל"א, ובעטרת זקנים שם ס"ק ג', ומובא במ"ב שם ס"ק כ',</REF> וממילא מי שרוצה לעורר דינים ביום זה שמאות אלפי יהודים אינם עשים זאת, אין מזיק הוא רק לעצמו, אלא גם למי שמתפלל עמו. |