שיחה:חסידות ברסלב: הבדלים בין גרסאות בדף

נוספו 10,876 בתים ,  27 באפריל 2023
←‏לענ"ד: כפילות
אין תקציר עריכה
(←‏לענ"ד: כפילות)
 
(47 גרסאות ביניים של 22 משתמשים אינן מוצגות)
שורה 1: שורה 1:
==דיון==
==דיון==
ערך בסגנון מוזר. ברסלב כיום מחולקת בגדול לשלושה חלקים - ברסלב המרכזי אותם מהללים בערך זה, נח נח, ויבניאל. אי אפשר לכתוב רק את המילה מוחרמים, אלא התפלגות. כמו"כ הביטויים החריפים, מקורם לא כ"כ נהיר. [[משתמש:פיני|פיני]] · [[שיחת משתמש:פיני|(טובת הזולת)]] 07:24, 21 במאי 2010 (UTC)
:כתוב כאן שהם "נודו", תואר מתאים למציאות. היו פתקים מכל גדולי ברסלב נגד מוהרא"ש שיק, וכן נגד הרב ברלנד. רובם של חסידי ברסלב, מתנגד לשני אלו וסובר כי הם אינם מייצגים אותו. הביטויים החריפים נגד ברסלב, אינם תוארים שמישהו המציא אותם, אלא הם תוארים ידועים ביותר בחב"ד, עתם העובדה שעל הסיפור עם הצמח צדק ישנם שלושה גירסאות, מראה על כך שהסיפור ידוע ביותר. --'''ענוים, הגיע זמן גאולתכם!  היום ח' בסיוון ה'תש"ע'''  [[משתמש:שלום|שָׁלוֹם]] - [[שיחת משתמש:שלום|סוּכַּת (שיחת) שָׁלוֹם]] 07:42, 21 במאי 2010 (UTC)
השאלה המרכזית היא מיהו חסיד ברסלב. אבל למשל רוב הנוסעים לאומן תומכים כנראה בעדת "נח נח" ולא ברבנים קניג ושכטר. ולא משנה מה דעתי/דעתך, המצב העכשווי הוא שרוב מוחלט של הברסלבים הם "נח נח" ופחות מתמקדים בתורתו ויותר בשמחה ועליה לאומן. [[משתמש:פיני|פיני]] · [[שיחת משתמש:פיני|(טובת הזולת)]] 07:51, 21 במאי 2010 (UTC)
יש ריבוי זרמים: זרם שיק, זרם שכטר, זרם קעניג, זרם הרוש, זרם ברלנד, זרם ירבלום (שהם המקוריים), זרם תלמידי בנדר (ז"ל), נח-נח אודיסר-טבריה, נח-נח אודיסר-ירושלים, ארז משה דורון ועוד הרבה. ---משיח עכשיו! '''[[משתמש:חסיד|חסיד חב"ד]] - [[שיחת משתמש:חסיד|חדר אורחים]]'''
:שלום, יש בפורום אינפא אשכול ארוך ויפה על ברעסלאוו. אמנם צריך לקחת בערבון מוגבל, אבער זה יתן הרבה. ---משיח עכשיו! '''[[משתמש:חסיד|חסיד חב"ד]] - [[שיחת משתמש:חסיד|חדר אורחים]]'''
:שלום, יש בפורום אינפא אשכול ארוך ויפה על ברעסלאוו. אמנם צריך לקחת בערבון מוגבל, אבער זה יתן הרבה. ---משיח עכשיו! '''[[משתמש:חסיד|חסיד חב"ד]] - [[שיחת משתמש:חסיד|חדר אורחים]]'''


שורה 49: שורה 42:
:::::::::::כנ"ל. אני מתכוון גם בנוגע ל[[חסידות חב"ד]]. ---בואו לעזרת ולהרחבת ה[[משיח]]! '''[[משתמש:חסיד|חסיד חב"ד]] - [[שיחת משתמש:חסיד|חדר אורחים]]'''
:::::::::::כנ"ל. אני מתכוון גם בנוגע ל[[חסידות חב"ד]]. ---בואו לעזרת ולהרחבת ה[[משיח]]! '''[[משתמש:חסיד|חסיד חב"ד]] - [[שיחת משתמש:חסיד|חדר אורחים]]'''
המשך הדיון ב'''[[חב"דפדיה:אולם דיונים]]'''. --[[משתמש:חיים נהר|<span style="color: #004DFF;">'''חיים נהר'''</span>]]<span style="color: Maroon;"> ¤ </span> [[שיחת משתמש:חיים נהר|<span style="color:#80BFFF;">('''שׂיג ושׂיח''')</span>]] 11:02, 1 באוגוסט 2010 (UTC)
המשך הדיון ב'''[[חב"דפדיה:אולם דיונים]]'''. --[[משתמש:חיים נהר|<span style="color: #004DFF;">'''חיים נהר'''</span>]]<span style="color: Maroon;"> ¤ </span> [[שיחת משתמש:חיים נהר|<span style="color:#80BFFF;">('''שׂיג ושׂיח''')</span>]] 11:02, 1 באוגוסט 2010 (UTC)
:: כבר נתבאר באריכות בכמה מקומות שהסיפור הזה פשוט קליסיקה של הוצאת דברים מהקשר, האיש שהרבי אמר לו את הדברים, זכה להיות ממחרבי כמה וכמה ענינים ביהדות בארץ הקודש, הוא ואחיו, ואביו, באיזה שלב הי' ביחידות אצל הרבי, והרבי שאל איזה חסידות אתה? אזי מכיון שלפעמים היה מתפלל בברסלב אמר לרבי ברסלב, אזי הרבי אמר לו משהו כמו, ברסלב, היינו שאתה מתכוון להגיד שאין לך רבי, ואתה עושה ככל העולה על דעתך.
מי שיודע קצת היחס של הרבי לחצרות חסידים אפילו הקטנות ביותר, ברור לו שמעולם הרבי לא זלזל בשום חצר, אולי קצת התבדח על חצר זו או אחרת, באותה מידה שיש בדיחות לא מעטות על חב"דנקים ועל שפיץ חב"ד עוד יותר... [[שיחת משתמש:א' מחב"ד| א' מחב"ד]]


== שיחה מאת מנוח לפיני ==
== שיחה מאת מנוח לפיני ==
שורה 63: שורה 58:


הגזמתם[[משתמש:פיני|פיני]] · [[שיחת משתמש:פיני|(טובת הזולת)]] 12:27, 31 באוקטובר 2010 (UTC)
הגזמתם[[משתמש:פיני|פיני]] · [[שיחת משתמש:פיני|(טובת הזולת)]] 12:27, 31 באוקטובר 2010 (UTC)
::שקר וכזב. רוב רובם של תלמידי ר' ישראל אודסר הם אנשים צדיקים וישרים שמתנגדים לא רק להתפלל אליו ח"ו אלא אף לייחסו כמשיח או כצדיק הדור. מיעוט זניח ביותר (אף אם גם רעשני ביותר) טוען שהוא המשיח ("סבא מלך המשיח") אבל גם הם אינם מתפללים אליו ח"ו אלא מתייחסים אליו ככל היותר כפי שרבים מחסידי חב"ד מתייחסים לרבי כמה"מ. ואם ח"ו יש מישהו מהם שמתפלל לסבא ישראל - הריהו עובד עבודה זרה, ודומה לאותו חסיד חב"ד מצפת שהוציא קונטרסים של הרבי וכתב "אדוננו מורנו ובוראנו". [[מיוחד:תרומות/195.60.235.57|195.60.235.57]] 08:55, 1 באוגוסט 2016 (UTC)


== תיקון הכללי ==
== תיקון הכללי ==
שורה 71: שורה 67:
:עקרונית את הצודק ואכן הוספתי תבנית מקור. בכ"ז כיון שלסיפורי הרבי קל יותר למצוא מקור, אזי באם אין מקור, הדבר הרבה פחות אמין מאשר מה שקרה לפני מספר דורות. --[[משתמש:חיים נהר|<span style="color: #004DFF;">'''חיים נהר'''</span>]]<span style="color: Maroon;"> ¤ </span> [[שיחת משתמש:חיים נהר|<span style="color:#80BFFF;">('''שׂיג ושׂיח''')</span>]], י"א בחשוון ה'תשע"א 16:36, 19 באוקטובר 2010 (UTC)
:עקרונית את הצודק ואכן הוספתי תבנית מקור. בכ"ז כיון שלסיפורי הרבי קל יותר למצוא מקור, אזי באם אין מקור, הדבר הרבה פחות אמין מאשר מה שקרה לפני מספר דורות. --[[משתמש:חיים נהר|<span style="color: #004DFF;">'''חיים נהר'''</span>]]<span style="color: Maroon;"> ¤ </span> [[שיחת משתמש:חיים נהר|<span style="color:#80BFFF;">('''שׂיג ושׂיח''')</span>]], י"א בחשוון ה'תשע"א 16:36, 19 באוקטובר 2010 (UTC)


להוציא מיד את התמונה של הזקן הפאקאלאך, רבם של מחריבי העולם [כת הנ-נח] שהוא אף התבטא על כ"ק מרן אדמו"ר שליט"א: ''הוא מסתיר את האור של רבינו''..--[[משתמש:מנוח|מנוח]] 23:23, 30 באוקטובר 2010 (UTC)מנוח אור לכ"ג חשון ה' תשע"א
:תלוי בהחלטת משתמשים נוספים. --[[משתמש:חיים נהר|<span style="color: #004DFF;">'''חיים נהר'''</span>]]<span style="color: Maroon;"> ¤ </span> [[שיחת משתמש:חיים נהר|<span style="color:#80BFFF;">('''שׂיג ושׂיח''')</span>]], כ"ד בחשוון ה'תשע"א 00:35, 1 בנובמבר 2010 (UTC)
:תלוי בהחלטת משתמשים נוספים. --[[משתמש:חיים נהר|<span style="color: #004DFF;">'''חיים נהר'''</span>]]<span style="color: Maroon;"> ¤ </span> [[שיחת משתמש:חיים נהר|<span style="color:#80BFFF;">('''שׂיג ושׂיח''')</span>]], כ"ד בחשוון ה'תשע"א 00:35, 1 בנובמבר 2010 (UTC)
::מעניין שבקטע הקודם [[רי"ד אודסר|הוא]] הוזכר על ידי [[משתמש:מנוח|אותו משתמש עצמו]] בתואר "זצוק"ל". אסאך הצלחה, און א פריילעכע טאג, היום כ"ד בחשוון ה'תשע"א'''  [[משתמש:שלום|שָׁלוֹם]] - [[שיחת משתמש:שלום|יְהוּדִים מְשׂוֹחֲחִים]] 07:56, 1 בנובמבר 2010 (UTC)
::מעניין שבקטע הקודם [[רי"ד אודסר|הוא]] הוזכר על ידי [[משתמש:מנוח|אותו משתמש עצמו]] בתואר "זצוק"ל". אסאך הצלחה, און א פריילעכע טאג, היום כ"ד בחשוון ה'תשע"א'''  [[משתמש:שלום|שָׁלוֹם]] - [[שיחת משתמש:שלום|יְהוּדִים מְשׂוֹחֲחִים]] 07:56, 1 בנובמבר 2010 (UTC)
שורה 77: שורה 72:
קודם כל, יכול להי' שהוא הי' אדם קדוש כי הוא באמת הי' עובד ה' במסי"נ. אבל זה לא סותר שהוא הי' פאקאלאך כמו שמצינו אצל עוד צדיקים. וב', תכל'ס - הקיצוניות המוגזמת שלו הביאה לתוצאות הרסניות כגון: כת נ- נח הלא שפויים.. --[[משתמש:מנוח|מנוח]] 17:08, 14 בנובמבר 2010 (UTC) ז' כסלו ה'תשע"א
קודם כל, יכול להי' שהוא הי' אדם קדוש כי הוא באמת הי' עובד ה' במסי"נ. אבל זה לא סותר שהוא הי' פאקאלאך כמו שמצינו אצל עוד צדיקים. וב', תכל'ס - הקיצוניות המוגזמת שלו הביאה לתוצאות הרסניות כגון: כת נ- נח הלא שפויים.. --[[משתמש:מנוח|מנוח]] 17:08, 14 בנובמבר 2010 (UTC) ז' כסלו ה'תשע"א
:::באם יובא מקור לדברים הנ"ל, גם אני סבור שיש להסיר התמונה. --[[משתמש:שיע.ק|שיע]] 18:59, 1 בנובמבר 2010 (UTC)
:::באם יובא מקור לדברים הנ"ל, גם אני סבור שיש להסיר התמונה. --[[משתמש:שיע.ק|שיע]] 18:59, 1 בנובמבר 2010 (UTC)
==שאלה==
זה לא מובן איך נשארים בערך משפטים כל כך נוקבים בשם האדמו״ר הזקן, הצמח צדק והרבנית רבקה ע״ה ללא שום מקור אפילו מינימלי. במיוחד שהם משפטים שגם אם נאמרו הרי עבר מהם זמן רב ומהיכן המקור שאכן נאמרו. חכמים הזהרו בגחלתן{{אנונימי}}
:קודם שיפסק הטרור ו'''רק''' אחר כך נדון כבני אדם! --[[משתמש:חיים נהר|<span style="color: #004DFF;">'''חיים נהר'''</span>]]<span style="color: Maroon;"> ¤ </span> [[שיחת משתמש:חיים נהר|<span style="color:#80BFFF;">('''שׂיג ושׂיח''')</span>]], ב' בשבט ה'תשע"א 01:55, 7 בינואר 2011 (UTC)
== הגנה ==
ההגנה לערך פקעה לפני שבוע. כנראה שצריך לחדש אותה. ''[[משתמש:חסיד שוטה|חסיד שוטה]] - [[שיחת משתמש: חסיד שוטה|בית מדרש]]''. <small>'''תשע"א''' = '''ביאת משיח'''. אין ביאה ללא משיח, אין משיח ללא ביאה.</small> ט"ו בשבט ה'תשע"א.
:תודה על התזכורת. אני שוקל הגשת פניה למחלקת משטרה, בעניין הטרדה במחשבים. נמנעתי מזה עד עכשיו, כיון שאיני מעוניין שיהודים יסבלו בגללי, אך כנראה שאין ברירה אחרת. --[[משתמש:חיים נהר|<span style="color: #004DFF;">'''חיים נהר'''</span>]]<span style="color: Maroon;"> ¤ </span> [[שיחת משתמש:חיים נהר|<span style="color:#80BFFF;">('''שׂיג ושׂיח''')</span>]], ט"ו בשבט ה'תשע"א 00:41, 20 בינואר 2011 (UTC)
::צריך לבדוק טוב קודם מה דין תורה, שלא לחייב בערכאות מה שלא חייב עפ"י דין תורה. ''[[משתמש:חסיד שוטה|חסיד שוטה]] - [[שיחת משתמש: חסיד שוטה|בית מדרש]]''. <small>'''תשע"א''' = '''ביאת משיח'''. אין ביאה ללא משיח, אין משיח ללא ביאה.</small> ט"ו בשבט ה'תשע"א.
:::לאחר בירור: א. מי שמטיל אימתו על הציבור, הרי שמותר ללכת לערכאות, במקרה שאינו ממושמע לדין תורה (ואין ספק שהטרדה 'אנונימית' אינה חפצה כלל בדיון, כל שכן בדי(ו)ן תורני). ב. יש הבדל בין פניה לבית משפט (ערכאות) לבין משטרה ("שלומה של מלכות, שאלמלא" וכו'). בהצלחה! --[[משתמש:חיים נהר|<span style="color: #004DFF;">'''חיים נהר'''</span>]]<span style="color: Maroon;"> ¤ </span> [[שיחת משתמש:חיים נהר|<span style="color:#80BFFF;">('''שׂיג ושׂיח''')</span>]], ט"ו בשבט ה'תשע"א 01:02, 20 בינואר 2011 (UTC)
== סיפורים ללא מקור ==
להלן סיפורים שנמחקו מהערך, אלא אם כן יוצג להם מקור.
1. כאשר הגיע הספר ליקוטי מוהר"ן ל[[ליובאוויטש]], קראה בו מרת [[רבקה שניאורסון (אשת אדמו"ר המהר"ש)|רבקה שניאורסון]], רעייתו של [[אדמו"ר המהר"ש]]. לאחר מספר סימנים שמטה אותו על הספסל באומרה: "חטאים חמורים שאסור אפילו לעלות אותם במחשבה הוא כותב עליהם דפים שלמים{{מקור}}".
2. כאשר רצו גדולי ישראל ובראשם [[הסבא משפולי]] להחרים את ברסלב ופנו ל[[אדמו"ר הזקן]] שיצטרף אליהם אמר: "בעקבתא דמשיחא ידבקו אליו נשמות נמוכות ואינני רוצה לאבד אותם"{{מקור}}.
[http://www.chabad.info/chabadpedia/index.php?title=%D7%91%D7%A8%D7%A1%D7%9C%D7%91&diff=124143&oldid=122796 היסטוריית גרסאות.]
--[[משתמש:שיע.ק|שיע]] 12:59, 7 באוגוסט 2012 (IDT)
== הרב שיק ==
יש לציין שלא הבאתם את הקשר של הרב שיק עם הרבי{{משוב}} [[מיוחד:תרומות/213.8.158.222|213.8.158.222]] 19:39, 28 באוגוסט 2017 (UTC)
:אדרבא, הוסף זאת. --[[משתמש:שיע.ק|שיע]] • [[שיחת משתמש:שיע.ק|שיחה]] ו' באלול ה'תשע"ז 20:09, 28 באוגוסט 2017 (UTC)
== ליקוטי הלכות ==
האם נכון הדבר שהבית של הריי"ץ שקיים עד היום יש על השולחן הספר של רבי נתן מברסלב ליקוטי הלכות שעם ספר זה למד ביומו האחרון
כך שמעתי מהרב ביטון רב בכפר סבא שלמד בישיבות חב"ד,
== עבודה ==
יש פה עוד המון עבודה בערך הזה, להוסיף עוד על תולדות החסידות וכן על הקשר עם חב"ד ובמיוחד עם הרבי, זה אמור להיות ערך גדול, כל מי שיודע מוזמן להוסיף. [[משתמש:אחדות לקבלת פני משיח|כיפת יחי]] ~ [[שיחת משתמש:אחדות לקבלת פני משיח|בסוד שיח]] ~ 09:54, א' בתמוז, ה'תש"ף ''<font size="1">(23 ביוני למניינם)</font>'', [[בשורת הגאולה|ימות המשיח]]
: חומר: http://www.chabad.org.il/Magazines/Article.asp?ArticleID=10774&CategoryID=1878 [[משתמש:קודש לנשיא הדור!|קודש לנשיא הדור!]] - [[שיחת משתמש:קודש לנשיא הדור!|שיחה]], 18:00, ב' בתמוז, ה'תש"ף.
::עוד: [http://old2.ih.chabad.info/forums/theforum_he/viewtopic.php?t=467&sid=d0b19ecb3edc1eb74f04480111991d0e מפורום אינפו - בעירבון מוגבל] [[משתמש:קודש לנשיא הדור!|קודש לנשיא הדור!]] - [[שיחת משתמש:קודש לנשיא הדור!|שיחה]], 18:01, ב' בתמוז, ה'תש"ף.
:::יש"כ. [[משתמש:אחדות לקבלת פני משיח|כיפת יחי]] ~ [[שיחת משתמש:אחדות לקבלת פני משיח|בסוד שיח]] ~ 18:42, ב' בתמוז, ה'תש"ף ''<font size="1">(24 ביוני למניינם)</font>'', [[בשורת הגאולה|ימות המשיח]]
== לתשומת לב ==
מקובל מאוד בחצרות חסידיות למניהם לגייר סיפורים שונים ולהפוך אותם לסיפור מהחצר שלהם, אין סוף דוגמאות על זה, אפילו בתוך חצר חב"ד. אך בזמן שבחלק גדול מהחצרות יש איזה שהוא מסורת ואיזה סדר, הנה אצל ברסלב, מטבע האופן שהחצר החסידות מתנהלת, אזי ממש באופן בלתי הגיוני, כאשר ניגונים חב"דיים עם כל הפרטים, הפוכים להיות "שלהם", ועוד כיוצ"ב. לא תתפלא לשמוע מחר שר"נ חילק מטבעות לילדים שיתנו לצדקה וכיוצ"ב, כי פשוט שכל דבר שאפשר לגייר שמה זה הכל חופשי חופשי, כיון שאין שמה מסגרת מסודרת, ואח"כ אפשר לציין לאיזה מקור באיזה ספר שהוציא איזה ארגון כזה או אחר, צריך לקחת הדברים של חצר זו בערבון מוגבל מוגבל, ורק דברים שאפשר לצטט ממקורות אצלם בדורות קודמים, אפשר לומר שיש לזה, מקור. וד"ל. [[משתמש:א&#39; מחב&#34;ד|א&#39; מחב&#34;ד]] - [[שיחת משתמש:א&#39; מחב&#34;ד|שיחה]], 18:26, ב' בתמוז, ה'תש"ף 18:26, 24 ביוני 2020 (UTC)
:רוב החומר בערך זה צריך להיות על הקשר של חסידות ברסלב עם חב"ד ופחות (אם כי מוכרח להוסיף על הקיים) על תולדות החסידות עצמה, ולכן את החומר הזה לוקחים מתוך מקורות חבדיי"ם כך שאין מה להסתבך עם מקורות שלהם וכו', ולא צריך להגזים הם לא ממציאים הכל. '''בהצלחה!''' [[משתמש:אחדות לקבלת פני משיח|כיפת יחי]] ~ [[שיחת משתמש:אחדות לקבלת פני משיח|בסוד שיח]] ~ 18:45, ב' בתמוז, ה'תש"ף ''<font size="1">(24 ביוני למניינם)</font>'', [[בשורת הגאולה|ימות המשיח]]
::בנתיים הערך בנוי בעיקר מדברים שנמצאים או בספרים שלהם, או בספרים שלהם, והעתיקו אצלנו וככה נהפך להיות סיפור חב"די....ולדוגמא שאדמה"ז יגיד דברי תורה 6/8 שעות, הרי זה חוכא ואיטלולא, וכבר יכול להעתק בערך על אדמה"ז שיש מקור לכך שאדמה"ז דיבר שעות חסידות (להעיר שאני יכול להסביר מה הטעות ואיך נבנה הסיפור הזה).
::שלא תבין לא נכון, אני לא מזלזל בברסלב במהותו (ואדרבה), אני רק מסביר מה הבעיות בעריכת ערך כזה. בעצם חסידי ברסלב המקוריים יהודים יר"ש, ותלמידי חכמים ומהם אפילו ת"ח גדולים, רק שכיום יש בזה הרבה בלאגן, וכמו שאנחנו ערים לתופעת השיבוש סיפורים על הרבי באופן מוגזם. להעיר שעל ההגזמה של הסיפורים בין חסידים יש מהרבי הקודם (שכחתי כעת המ"מ). [[משתמש:א&#39; מחב&#34;ד|א&#39; מחב&#34;ד]] - [[שיחת משתמש:א&#39; מחב&#34;ד|שיחה]], 19:58, ב' בתמוז, ה'תש"ף 19:58, 24 ביוני 2020 (UTC)
== לענ"ד ==
לאחר עבודתו המצויינת של {{א|א' מחב"ד}} הערך מושלם, יש חולק? ~ '''[[משתמש:חב"דניק|חב"דניק]]''' ~ '''[[שיחת משתמש:חב"דניק|בית חב"ד פתוח]]''' 12:49, ו' באב, ה'תש"ף
בוודאי, צריך לעמוד על מהותה של תורת ברסלב והחילוק בינה לתורת חב"ד, יש לציין את ההסטוריה של החסידות מרבי נתן עד ימינו (לפחות עד הרב בענדר). שחסידי ברסלב שמרו ביחד עם חסידי ליובאוויטש על הגחלת ברוסיה ורבים מהם הצטרפו לאנ"ש כיום.
(כמובן שאדמו''ר הזקן ורבי נחמן היו מחותנים)  [[משתמש:שמואל קניג|שמואל קניג]] - [[שיחת משתמש:שמואל קניג|שיחה]], 18:56, ו' באייר, ה'תשפ"ג 18:56, 27 באפריל 2023 (UTC)
== מחיקת פסקה ==
{{א|חסיד ליובאוויטש}}, למה הפסקה מיותרת ● </font>&nbsp;[[User:חלוקת קונטרסים|<span style=><font face="Guttman yad-brush" size="2.5">חלוקת קונטרסים</font>]] • [[שיחת משתמש:חלוקת קונטרסים|שיחה]] • [[יחי|יחי המלך המשיח]] • 18:08 • כ' בתשרי ה'תשפ"א
:? איזה פסקה?--| [[משתמש:חסיד ליובאוויטש|חסיד ליובאוויטש]] | [[שיחת משתמש:חסיד ליובאוויטש|שיחה]] 08:09, 9 באוקטובר 2020 (UTC)
::זו שמחקת 'חסידי חב"ד וחסידי ברסלב' ● </font>&nbsp;[[User:חלוקת קונטרסים|<span style=><font face="Guttman yad-brush" size="2.5">חלוקת קונטרסים</font>]] • [[שיחת משתמש:חלוקת קונטרסים|שיחה]] • [[יחי|יחי המלך המשיח]] • 18:16 • כ"א בתשרי ה'תשפ"א