עצמות ומהות: הבדלים בין גרסאות בדף

נוספו 12 בתים ,  16 בספטמבר 2010
אין תקציר עריכה
אין תקציר עריכה
שורה 1: שורה 1:
{{שמות}}'''עצמות ומהות''' הוא כינוי בו נתכנה בספרי ה[[קבלה]] ענין מציאותו של [[הקדוש ברוך הוא]], כפי שהיא למעלה מכל הגדרה, חיובית או שלילית. המושג "עצמות" מתייחס לעצם הא-ל כפי שהוא למעלה מ'''כל''' יכולת תפיסה אנושית '''בהסתייגות מלאה''' גם מכל המשתמע לכאורה מהכינוי עצמו (העצם של הקב"ה וכדומה)!  
{{שמות}}'''עַצְמוּת וּמַהוּת''' הוא כינוי בו נתכנה בספרי ה[[קבלה]] ענין מציאותו של [[הקדוש ברוך הוא]], כפי שהיא למעלה מכל הגדרה, חיובית או שלילית. המושג "עצמות" מתייחס לעצם הא-ל כפי שהוא למעלה מ'''כל''' יכולת תפיסה אנושית '''בהסתייגות מלאה''' גם מכל המשתמע לכאורה מהכינוי עצמו (העצם של הקב"ה וכדומה)!  


מציאותו של הקב"ה היא המציאות הראשונה בעולם ("קדמון") ולא קדם אותו שם מציאות. לפניו היה העדר מוחלט של כל סוג מציאות. לכן מציאותו היא גם מוכרחת מצד עצמה ולא מצד גורם חיצוני. בשונה משאר הנבראים, שיתכן והם נמצאים ויתכן שלא ("אפשרי המציאות") מציאותו של הקדוש ברוך הוא היא מוכרחת מצד עצמו ("מחוייב המציאות"){{הערת שוליים|ראש אמנה להאברבנאל, פרק ו'}}
מציאותו של הקב"ה היא המציאות הראשונה בעולם ("קדמון") ולא קדם אותו שם מציאות. לפניו היה העדר מוחלט של כל סוג מציאות. לכן מציאותו היא גם מוכרחת מצד עצמה ולא מצד גורם חיצוני. בשונה משאר הנבראים, שיתכן והם נמצאים ויתכן שלא ("אפשרי המציאות") מציאותו של הקדוש ברוך הוא היא מוכרחת מצד עצמו ("מחוייב המציאות"){{הערת שוליים|ראש אמנה להאברבנאל, פרק ו'}}