עשרת השבטים: הבדלים בין גרסאות בדף

שורה 20: שורה 20:
ב[[מדרש]] נאמר{{הערה|פרקי דרבי אליעזר פרק י"ז.}}: "הקדוש ברוך הוא... עתיד לקבץ את ישראל מארבע פינות העולם. ראשון הוא מקבץ חצי שבט מנשה".
ב[[מדרש]] נאמר{{הערה|פרקי דרבי אליעזר פרק י"ז.}}: "הקדוש ברוך הוא... עתיד לקבץ את ישראל מארבע פינות העולם. ראשון הוא מקבץ חצי שבט מנשה".


== ההתחקות אחרי שבט [[מנשה]] ==
== פעולות הרב אליהו אביחיל ויחסו של הרבי לכך ==
במדינת מיזורם שבצפון מזרח [[הודו]], שוכן שבט גדול הנקרא שינלונג המונה קרוב לשני מליון נפש, ולפי המסורת שבידם הם מצאצאי שבט מנשה. בני השבט התגלו לפני יותר ממאה שנה על ידי מסיונרים נוצריים, ובמשך תקופה של כשבעים שנה התנצרו רוב אנשי השבט. אולם בשנות ה[[תש"מ]] החלו רבים מהם בתהליך שיבה ליהדות. כיום מקיימים כמה אלפים מבני השבט אורח חיים יהודי וחלקם אף שולחים את בניהם ללמוד בבית הספר היהודי במומבאי.
בחמישים השנים האחרונות החל הרב אליהו אביחיל לחקור על מיקומם של עשרת השבטים בימינו. לשם כך הקים את אגודת '''עמישב''' והחל לחפש את עשרת השבטים האבודים. הוא החל לברר על מיקומם של בני שבטים המייחסים את עצמם לשבטי ישראל, כשבין היתר נמצאו כאלה בין השבטים האפגניסטנים. בשנת [[תשל"ח]] כתב על כך ל[[הרבי|רבי]] ונענה ב[[כתב יד קודש]] בשולי המכתב{{הערה|מצילום המכתב - [http://www.teshura.com/teshurapdf/Hecht-Marinowsky%20-%20Elul%2019%2C%205780.pdf תשורה העכט תש"פ ע' 40]}}:


הרב אליהו אביחיל, יו"ר אגודת עמישב, חקר את מקום הימצאם של שבט מנשה. כאשר הגיע למיזורם בפעם הראשונה, ציפתה לו קבלת פנים ממלכתית. הוא התרשם מהקשר הנפשי שלהם ליהדות, ורצונם לעלות ל[[ארץ ישראל]] ולחיות כיהודים, על-אף תנאי החיים הטובים במיזורם. בשנת [[תשל"ח]] ענה לו הרבי במענה לשאלתו: {{ציטוטון|בעניין שבטי אבגניסטן בטח מתיעצים עם מומחים בשטח חשוב זה}}{{הערה|מצילום המכתב - [http://www.teshura.com/teshurapdf/Hecht-Marinowsky%20-%20Elul%2019%2C%205780.pdf תשורה העכט תש"פ ע' 40]}}.
{{ציטוט|תוכן="בעניין שבטי אבגניסטן בטח מתיעצים עם מומחים בשטח חשוב זה".}}


בשנת [[תשמ"ב]] שלח הרב אביחיל לרבי את החוברת "האובדים מארץ אשור". הרבי הודה לו על כך בברכת "תשואות חן", והעיר:
בשנת תשמ"ב שלח הרב אביחיל לרבי את חוברת שהוציא מפעולות אגודת עמישב בשם "האובדים מארץ אשור", לכך ענה הרבי במכתב בו הודה לו על כך בברכת "תשואות חן" והוסיף{{הערה|מצילום המכתב - [http://www.teshura.com/teshurapdf/Hecht-Marinowsky%20-%20Elul%2019%2C%205780.pdf תשורה העכט תש"פ ע' 40]}}:{{ציטוט|מרכאות=כן|תוכן="בטח דיבר פנים אל פנים עם גדולי רבני ארץ הקודש שליט"א בבעיית ה'אובדים' כלשונו, שהרי בוודאי לדכותיה אין צורך לבאר עד כמה מסובך כל הענין, ענין הלכתי הכי חמור, ודורש ידיעת כל הפרטים וכו'".}}.  
 
{{ציטוט|מרכאות=כן|תוכן=בטח דיבר פנים אל פנים עם גדולי רבני [[ארץ הקודש]] שליט"א בבעיית ה'אובדים' כלשונו, שהרי בוודאי לדכותיה אין צורך לבאר עד כמה מסובך כל הענין, ענין הלכתי הכי חמור, ודורש ידיעת כל הפרטים וכו'{{הערה|מצילום המכתב - [http://www.teshura.com/teshurapdf/Hecht-Marinowsky%20-%20Elul%2019%2C%205780.pdf תשורה העכט תש"פ ע' 40]}}}}.  


בשנת [[תשד"מ]] הכין הרב אביחיל מכתב לסוכנות היהודית עם בקשה שיעזרו בקליטתם של אנשים אלו, ורצה שכל רבני הערים בארץ יחתמו על מכתב בקשה זה ע"מ לתת לו תוקף. לאחר שהוא הפציר ברב [[יוסף העכט]] לחתום על המכתב כשהוא מראה לו את המכתבים הללו שקיבל מהרבי שאל הרב העכט את הרבי בענין ונענה: {{ציטוטון|יעשה כעשיית הרבנים הראשיים דעתה בארה"ק}}{{הערה|[http://www.teshura.com/teshurapdf/Hecht-Marinowsky%20-%20Elul%2019%2C%205780.pdf תשורה העכט תש"פ ע' 38]}}.
בשנת [[תשד"מ]] הכין הרב אביחיל מכתב לסוכנות היהודית עם בקשה שיעזרו בקליטתם של אנשים אלו, ורצה שכל רבני הערים בארץ יחתמו על מכתב בקשה זה ע"מ לתת לו תוקף. לאחר שהוא הפציר ברב [[יוסף העכט]] לחתום על המכתב כשהוא מראה לו את המכתבים הללו שקיבל מהרבי שאל הרב העכט את הרבי בענין ונענה: {{ציטוטון|יעשה כעשיית הרבנים הראשיים דעתה בארה"ק}}{{הערה|[http://www.teshura.com/teshurapdf/Hecht-Marinowsky%20-%20Elul%2019%2C%205780.pdf תשורה העכט תש"פ ע' 38]}}.
846

עריכות