27,606
עריכות
מ (החלפת טקסט – "<ref>" ב־"{{הערה|") |
מ (החלפת טקסט – "</ref>" ב־"}}") תגיות: עריכה ממכשיר נייד עריכה דרך האתר הנייד |
||
שורה 3: | שורה 3: | ||
== טועמיה חיים זכו == | == טועמיה חיים זכו == | ||
מובא בכתבי [[האר"י|האריז"ל]]{{הערה|שער הכוונות ענין טבילת ערב שבת. פע"ח שער יח. ועוד. | מובא בכתבי [[האר"י|האריז"ל]]{{הערה|שער הכוונות ענין טבילת ערב שבת. פע"ח שער יח. ועוד.}} "גם ראוי לאדם לטעום כל התבשילין שמבשל בערב שבת לכבוד השבת כי הוא דוגמת האדם המכין סעודה למלך וטועם התבשילין, אם הם טובים, ואם חסרין איזה תבלין כדי שיתקנם או כדי שיבשל תבשילים אחרים. וכ"ז הוראה שמקבל האורח בסבר פנים יפות. וזהו סוד "טועמיה חיים זכו" שתקנו בתפילת מוסף דשבת המתחיל "תכנת שבת רצית קרבנותי' כו'", כי כל הטועם התבשילין של שבת מערב שבת זוכה לחיים עליונים". וזה מובא להלכה ב[[מגן אברהם]]{{הערה|אורח חיים סימן ר"נ, סוף סעיף קטן א.}} וב[[שולחן ערוך אדמו"ר הזקן]]{{הערה|אורח חיים סימן ר"נ, סעיף ח.}}. | ||
== נמצאים אנו בערב שבת == | == נמצאים אנו בערב שבת == | ||
כבר מתחילת אלף הששי, הוא ערב שבת של אלף השביעי "יום שכולו שבת", ובפרט ובעיקר בשנת תש"נ ו[[תנש"א]] שאז הגיע הזמן של [[ערב שבת]] ל'''אחרי חצות''' לפי החשבון שיממה של [[הקב"ה]] הוא אלף שנה והוא כולל לילה ויום ובשנת השבע מאות וחמישים באלף השישי הרי זה [[ערב שבת]] לאחרי חצות והוא זמן הגאולה{{הערה|שיחת ש"פ וארא תש"נ, התוועדויות ע' 183. וש"נ. | כבר מתחילת אלף הששי, הוא ערב שבת של אלף השביעי "יום שכולו שבת", ובפרט ובעיקר בשנת תש"נ ו[[תנש"א]] שאז הגיע הזמן של [[ערב שבת]] ל'''אחרי חצות''' לפי החשבון שיממה של [[הקב"ה]] הוא אלף שנה והוא כולל לילה ויום ובשנת השבע מאות וחמישים באלף השישי הרי זה [[ערב שבת]] לאחרי חצות והוא זמן הגאולה{{הערה|שיחת ש"פ וארא תש"נ, התוועדויות ע' 183. וש"נ.}}. | ||
== צריך לטעום מכל תבשיל ותבשיל == | == צריך לטעום מכל תבשיל ותבשיל == | ||
מכיון שנמצאים אנו בסיום זמן הגלות, עקבתא דמשיחא, שלא נותרו אלא רגעים ספורים בלבד עד שנכנסים ל"יום שכולו שבת ומנוחה לחיי העולמים", ובמילא צריכה להיות וישנה כבר ה"טעימה" מעניני הגאולה{{הערה|לקו"ש ח"כ, ע' 173. וש"נ. | מכיון שנמצאים אנו בסיום זמן הגלות, עקבתא דמשיחא, שלא נותרו אלא רגעים ספורים בלבד עד שנכנסים ל"יום שכולו שבת ומנוחה לחיי העולמים", ובמילא צריכה להיות וישנה כבר ה"טעימה" מעניני הגאולה{{הערה|לקו"ש ח"כ, ע' 173. וש"נ.}}. | ||
בדורנו העיד הרבי שהמשיח כבר פועל בעולם הזה הגשמי. והם הניסים הרבים שמתרחשים בדורנו החל מהניסים הגלוים שהיו ב[[מלחמת המפרץ]] והשחרור של בני ישראל מ[[אחורי מסך הברזל]] עד לחתימת ההסכם לצמצום הנשק הגרעיני שהוא מעין הנבואה והיעוד של 'וכתתו חרבותיהם לאיתים' ועוד. '''כדלהלן:''' | בדורנו העיד הרבי שהמשיח כבר פועל בעולם הזה הגשמי. והם הניסים הרבים שמתרחשים בדורנו החל מהניסים הגלוים שהיו ב[[מלחמת המפרץ]] והשחרור של בני ישראל מ[[אחורי מסך הברזל]] עד לחתימת ההסכם לצמצום הנשק הגרעיני שהוא מעין הנבואה והיעוד של 'וכתתו חרבותיהם לאיתים' ועוד. '''כדלהלן:''' |