שיחה:יחזקאל סופר: הבדלים בין גרסאות בדף

שורה 78: שורה 78:
נחזור ונמקד את הדיון: האם הוא רואה את הרבי כנשיא הדור הנוכחי - נשיא דורנו. 1. כפי שצוטט לעיל הוא כותב בפירוש ש'נסתיים הדור השביעי' (עמ' 116) גם בהמשך הוא מתייחס לרבי כאל נשיא הדור השביעי ולא כאל נשיא דור'''נו'''. 2. בבקשה תקרא את דבריו לפני שאתה מביע דיעה ואם לא דבריו לפחות את דברי שהבאתי משמו. הוא לא כותב 'אולי לא נולד', אלא רק שמא נולד בג' תמוז ולכן הוא עדיין תינוק (ולכן לא יכול להיות בגלוי נשיא הדור) ועדיין לא הגיעה העת. הוא אמנם מביא השערות שונות מי יכול להיות הנשיא, וכיצד אפשר לקבל חיות מנשיא שאינו ידוע מיהו, או גם מנשיאים וצדיקים מדורות קודמים, אך לא מביא שום אפשרות שאין בנוסף להנ"ל נשיא דור בגוף גשמי כיום. אדרבה מאריך ומבאר שיש 2 אפשרויות, משה שמינה את יהושע לפני מותו, ו'יום שמת רבי עקיבא - נולד רבינו (הקדוש). וטוען שאנו בדומה למקרה של רבי עקיבא ורבינו. גם באפשרות זו לא היה יום שלא היה נשיא דור בגוף גשמי. ההבדל הוא האם הנשיא הראשון מינה את השני, או שכשכתמה כהונת הראשון, השני רק נולד, ובפשטות הדור ולא ידעו אודות התינוק בן יומו שהיה נשיא הדור. {{לא חתם|שיע.ק}}  20:48, 3 בנובמבר 2024 (IST)  
נחזור ונמקד את הדיון: האם הוא רואה את הרבי כנשיא הדור הנוכחי - נשיא דורנו. 1. כפי שצוטט לעיל הוא כותב בפירוש ש'נסתיים הדור השביעי' (עמ' 116) גם בהמשך הוא מתייחס לרבי כאל נשיא הדור השביעי ולא כאל נשיא דור'''נו'''. 2. בבקשה תקרא את דבריו לפני שאתה מביע דיעה ואם לא דבריו לפחות את דברי שהבאתי משמו. הוא לא כותב 'אולי לא נולד', אלא רק שמא נולד בג' תמוז ולכן הוא עדיין תינוק (ולכן לא יכול להיות בגלוי נשיא הדור) ועדיין לא הגיעה העת. הוא אמנם מביא השערות שונות מי יכול להיות הנשיא, וכיצד אפשר לקבל חיות מנשיא שאינו ידוע מיהו, או גם מנשיאים וצדיקים מדורות קודמים, אך לא מביא שום אפשרות שאין בנוסף להנ"ל נשיא דור בגוף גשמי כיום. אדרבה מאריך ומבאר שיש 2 אפשרויות, משה שמינה את יהושע לפני מותו, ו'יום שמת רבי עקיבא - נולד רבינו (הקדוש). וטוען שאנו בדומה למקרה של רבי עקיבא ורבינו. גם באפשרות זו לא היה יום שלא היה נשיא דור בגוף גשמי. ההבדל הוא האם הנשיא הראשון מינה את השני, או שכשכתמה כהונת הראשון, השני רק נולד, ובפשטות הדור ולא ידעו אודות התינוק בן יומו שהיה נשיא הדור. {{לא חתם|שיע.ק}}  20:48, 3 בנובמבר 2024 (IST)  
: בעמ' 117 תחת הכותרת 'הרבי איתנו', שואל, דלכאו' מדוע צריך בכלל נשיא בגוף גשמי? ומבאר שזהו רק לגבי ההשפעה הגשמית, התוועדויות הוראות וכו' (משא"כ רוחנית). לאחמ"כ שואל, דא"כ עדיין לא נתגלה נשיא חדש בגשמיות ואיך נקבל השפעה בגשמיות? '''כלומר,''' מאחר וכל הצורך והחובה בנשיא חדש הוא מהטעם הנ"ל, כשלא שייך, מי יורינו דרך זו? ומבאר דכ"ק אדמו"ר. כלומר, וודאי שנשיא גשמי לא ידוע לא פועל כלום (בדיוק נשיא נסתלק, דחסרונו משום דאא"פ שיפיע וילמדנו דעת בגמיות), וכל הצורך בו הוא התגלותו והשפעתו הגשמית (דהרי ברוחניות אפשר גם נשיא שנסתלק), ובין לבין ממשיכים לקבל גם ההשפעה הגשמית ע"י המן, כלומר עד להתגלותו אנו בנשיאותו של כ"ק אדמו"ר ('הנשיא השביעי') "'''עד בא העת אשר יבחר ה''''" ו'''"עד... כי יבוא שילה"''' (מה ש'לא יתכן יהי' יום בלי נשיא גשמי' הוא רק לגבי ההוראת דעת וכו', ומכייון שבנדו"ד לא שייך מתרץ הרב סופר ע"י המן)--[[משתמש:מענדל סופר|מענדל סופר]] - [[שיחת משתמש:מענדל סופר|שיחה]], 23:16, ב' בחשוון, ה'תשפ"ה 23:16, 3 בנובמבר 2024 (IST)
: בעמ' 117 תחת הכותרת 'הרבי איתנו', שואל, דלכאו' מדוע צריך בכלל נשיא בגוף גשמי? ומבאר שזהו רק לגבי ההשפעה הגשמית, התוועדויות הוראות וכו' (משא"כ רוחנית). לאחמ"כ שואל, דא"כ עדיין לא נתגלה נשיא חדש בגשמיות ואיך נקבל השפעה בגשמיות? '''כלומר,''' מאחר וכל הצורך והחובה בנשיא חדש הוא מהטעם הנ"ל, כשלא שייך, מי יורינו דרך זו? ומבאר דכ"ק אדמו"ר. כלומר, וודאי שנשיא גשמי לא ידוע לא פועל כלום (בדיוק נשיא נסתלק, דחסרונו משום דאא"פ שיפיע וילמדנו דעת בגמיות), וכל הצורך בו הוא התגלותו והשפעתו הגשמית (דהרי ברוחניות אפשר גם נשיא שנסתלק), ובין לבין ממשיכים לקבל גם ההשפעה הגשמית ע"י המן, כלומר עד להתגלותו אנו בנשיאותו של כ"ק אדמו"ר ('הנשיא השביעי') "'''עד בא העת אשר יבחר ה''''" ו'''"עד... כי יבוא שילה"''' (מה ש'לא יתכן יהי' יום בלי נשיא גשמי' הוא רק לגבי ההוראת דעת וכו', ומכייון שבנדו"ד לא שייך מתרץ הרב סופר ע"י המן)--[[משתמש:מענדל סופר|מענדל סופר]] - [[שיחת משתמש:מענדל סופר|שיחה]], 23:16, ב' בחשוון, ה'תשפ"ה 23:16, 3 בנובמבר 2024 (IST)
::הדוגמה של המן מבהירה היטב את דעתו. כשם שבדורו של יהושע המשיך משה להשפיע מן. כך חלילה בדור החדש ממשיך הרבי להשפיע גם בגשמיות. בנוסף לא התייחסת לציטוטי שהבאתי לעיל 1. כמו גם להסבר שפירטתי בסעיף 2, שאמנם אינו ציטוט קצר אך הוא מפורש ומובן לכל בר דעת שקורא את דבריו, הוא מביא 2 אפשרויות: או שנולד לפני או שנולד בו ביום ולא מביא את האפשרות שאתה מעלה כאן שאחרי ג' תמוז אין נשיא דור בגוף גשמי. וכפשוט כשמביא את האפשרות לנשיא דור תינוק בן יומו, פשוט שחולק על הדברים שהמצאת בשמו, כביכול נשיא גשמי לא ידוע לא פועל כלום. ליהפך, כותב שהיה כן בעבר, וכך הוא היום. [[משתמש:שיע.ק|שיע]] • [[שיחת משתמש:שיע.ק|שיחה]] ג' בחשוון ה'תשפ"ה 23:39, 4 בנובמבר 2024 (IST)
::הדוגמה של המן מבהירה היטב את דעתו. כשם שבדורו החדש של יהושע המשיך משה להשפיע מן. כך חלילה גם בדור החדש עם נשיא דור חדש ממשיך הרבי להשפיע גם בגשמיות. בנוסף לא התייחסת לציטוט שהבאתי לעיל (1). כמו גם להסבר שפירטתי בסעיף 2, שאמנם אינו ציטוט קצר אך הוא מפורש ומובן לכל בר דעת שקורא את דבריו, הוא מביא 2 אפשרויות: או שנולד לפני או שנולד בו ביום ולא מביא את האפשרות שאתה מעלה כאן שאחרי ג' תמוז אין נשיא דור בגוף גשמי. וכפשוט כשמביא את האפשרות לנשיא דור תינוק בן יומו, פשוט שחולק על הדברים שהמצאת בשמו, כביכול נשיא גשמי לא ידוע לא פועל כלום. ליהפך, כותב שהיה כן בעבר, וכך הוא היום. [[משתמש:שיע.ק|שיע]] • [[שיחת משתמש:שיע.ק|שיחה]] ג' בחשוון ה'תשפ"ה 23:39, 4 בנובמבר 2024 (IST)
19,464

עריכות