שיחה:יחזקאל סופר: הבדלים בין גרסאות בדף

אין תקציר עריכה
אין תקציר עריכה
תגיות: עריכה ממכשיר נייד עריכה דרך האתר הנייד עריכה מתקדמת מהנייד
אין תקציר עריכה
תגיות: עריכה ממכשיר נייד עריכה דרך האתר הנייד עריכה מתקדמת מהנייד
שורה 76: שורה 76:
שיטתו היא, שאת החיות (הרוחנית היא לכ"ק אדמו"ר בכ"מ, גם אחר ש'יתגלה' ה'נשיא החדש') וההתקשרות הגשמית ('ללמוד דעת' כלשונו), ניתן לקבל רק מנשיא חי, וזאת משום שצריכים לשמוע את דבריו בפ"מ וכו'. אך כיום, שעדיין 'לא נתגלה הנשיא החדש' לדבריו, גם את ההתקשרות הגשמית אנו מקבלים מכ"ק אדמו"ר, ע"י ה'מן' שהותיר לנו כו' (ופשוט שלשיטתו אא"פ להתקשר '''גשמית''' לנשיא לא ידוע, דא"כ נותרנו אם אותה בעי', דאא"פ ש'ילמדנו דעת' בפ"מ, וא"כ במה אותו נשיא נסתר הינו 'נשיא', הרי אין ממנו לא חיות גשמית ולא רוחנית, אלא רק אחרי ש'יתגלה'). כך הבנתי את שאלתו וביאורו בע' 119.--[[משתמש:מענדל סופר|מענדל סופר]] - [[שיחת משתמש:מענדל סופר|שיחה]], 10:15, ב' בחשוון, ה'תשפ"ה 10:15, 3 בנובמבר 2024 (IST)
שיטתו היא, שאת החיות (הרוחנית היא לכ"ק אדמו"ר בכ"מ, גם אחר ש'יתגלה' ה'נשיא החדש') וההתקשרות הגשמית ('ללמוד דעת' כלשונו), ניתן לקבל רק מנשיא חי, וזאת משום שצריכים לשמוע את דבריו בפ"מ וכו'. אך כיום, שעדיין 'לא נתגלה הנשיא החדש' לדבריו, גם את ההתקשרות הגשמית אנו מקבלים מכ"ק אדמו"ר, ע"י ה'מן' שהותיר לנו כו' (ופשוט שלשיטתו אא"פ להתקשר '''גשמית''' לנשיא לא ידוע, דא"כ נותרנו אם אותה בעי', דאא"פ ש'ילמדנו דעת' בפ"מ, וא"כ במה אותו נשיא נסתר הינו 'נשיא', הרי אין ממנו לא חיות גשמית ולא רוחנית, אלא רק אחרי ש'יתגלה'). כך הבנתי את שאלתו וביאורו בע' 119.--[[משתמש:מענדל סופר|מענדל סופר]] - [[שיחת משתמש:מענדל סופר|שיחה]], 10:15, ב' בחשוון, ה'תשפ"ה 10:15, 3 בנובמבר 2024 (IST)
===שבירה - מיקוד===
===שבירה - מיקוד===
נחזור ונמקד את הדיון: האם הוא רואה את הרבי כנשיא הדור הנוכחי - נשיא דורנו. 1. כפי שצוטט לעיל הוא כותב בפירוש ש'נסתיים הדור השביעי' (עמ' 116) גם בהמשך הוא מתייחס לרבי כאל נשיא הדור השביעי ולא כאל נשיא דור'''נו'''. 2. בבקשה תקרא את דבריו לפני שאתה מביע דיעה ואם לא דבריו לפחות את דברי שהבאתי משמו. הוא לא כותב 'אולי לא נולד', אלא רק שמא נולד בג' תמוז ולכן הוא עדיין תינוק (ולכן לא יכול להיות בגלוי נשיא הדור) ועדיין לא הגיעה העת. הוא אמנם מביא השערות שונות מי יכול להיות הנשיא, וכיצד אפשר לקבל חיות מנשיא שאינו ידוע מיהו, או גם מנשיאים וצדיקים מדורות קודמים, אך לא מביא שום אפשרות שאין בנוסף להנ"ל נשיא דור בגוף גשמי כיום. אדרבה מאריך ומבאר שיש 2 אפשרויות, משה שמינה את יהושע לפני מותו, ו'יום שמת רבי עקיבא - נולד רבינו (הקדוש). וטוען שאנו בדומה למקרה של רבי עקיבא ורבינו. גם באפשרות זו לא היה יום שלא היה נשיא דור בגוף גשמי. ההבדל הוא האם הנשיא הראשון מינה את השני, או שכשכתמה כהונת הראשון, השני רק נולד, ובפשטות הדור ולא ידעו אודות התינוק בן יומו שהיה נשיא הדור. {{א|שיע.ק|לא חתם}}  20:48, 3 בנובמבר 2024 (IST)  
נחזור ונמקד את הדיון: האם הוא רואה את הרבי כנשיא הדור הנוכחי - נשיא דורנו. 1. כפי שצוטט לעיל הוא כותב בפירוש ש'נסתיים הדור השביעי' (עמ' 116) גם בהמשך הוא מתייחס לרבי כאל נשיא הדור השביעי ולא כאל נשיא דור'''נו'''. 2. בבקשה תקרא את דבריו לפני שאתה מביע דיעה ואם לא דבריו לפחות את דברי שהבאתי משמו. הוא לא כותב 'אולי לא נולד', אלא רק שמא נולד בג' תמוז ולכן הוא עדיין תינוק (ולכן לא יכול להיות בגלוי נשיא הדור) ועדיין לא הגיעה העת. הוא אמנם מביא השערות שונות מי יכול להיות הנשיא, וכיצד אפשר לקבל חיות מנשיא שאינו ידוע מיהו, או גם מנשיאים וצדיקים מדורות קודמים, אך לא מביא שום אפשרות שאין בנוסף להנ"ל נשיא דור בגוף גשמי כיום. אדרבה מאריך ומבאר שיש 2 אפשרויות, משה שמינה את יהושע לפני מותו, ו'יום שמת רבי עקיבא - נולד רבינו (הקדוש). וטוען שאנו בדומה למקרה של רבי עקיבא ורבינו. גם באפשרות זו לא היה יום שלא היה נשיא דור בגוף גשמי. ההבדל הוא האם הנשיא הראשון מינה את השני, או שכשכתמה כהונת הראשון, השני רק נולד, ובפשטות הדור ולא ידעו אודות התינוק בן יומו שהיה נשיא הדור. {{א|לא חתם|שיע.ק}}  20:48, 3 בנובמבר 2024 (IST)  
: בעמ' 117 תחת הכותרת 'הרבי איתנו', שואל, דלכאו' מדוע צריך בכלל נשיא בגוף גשמי? ומבאר שזהו רק לגבי ההשפעה הגשמית, התוועדויות הוראות וכו' (משא"כ רוחנית). לאחמ"כ שואל, דא"כ עדיין לא נתגלה נשיא חדש בגשמיות ואיך נקבל השפעה בגשמיות? '''כלומר,''' מאחר וכל הצורך והחובה בנשיא חדש הוא מהטעם הנ"ל, כשלא שייך, מי יורינו דרך זו? ומבאר דכ"ק אדמו"ר. כלומר, וודאי שנשיא גשמי לא ידוע לא פועל כלום (בדיוק נשיא נסתלק, דחסרונו משום דאא"פ שיפיע וילמדנו דעת בגמיות), וכל הצורך בו הוא התגלותו והשפעתו הגשמית (דהרי ברוחניות אפשר גם נשיא שנסתלק), ובין לבין ממשיכים לקבל גם ההשפעה הגשמית ע"י המן, כלומר עד להתגלותו אנו בנשיאותו של כ"ק אדמו"ר ('הנשיא השביעי') "'''עד בא העת אשר יבחר ה''''" ו'''"עד... כי יבוא שילה"''' (מה ש'לא יתכן יהי' יום בלי נשיא גשמי' הוא רק לגבי ההוראת דעת וכו', ומכייון שבנדו"ד לא שייך מתרץ הרב סופר ע"י המן)--[[משתמש:מענדל סופר|מענדל סופר]] - [[שיחת משתמש:מענדל סופר|שיחה]], 23:16, ב' בחשוון, ה'תשפ"ה 23:16, 3 בנובמבר 2024 (IST)
: בעמ' 117 תחת הכותרת 'הרבי איתנו', שואל, דלכאו' מדוע צריך בכלל נשיא בגוף גשמי? ומבאר שזהו רק לגבי ההשפעה הגשמית, התוועדויות הוראות וכו' (משא"כ רוחנית). לאחמ"כ שואל, דא"כ עדיין לא נתגלה נשיא חדש בגשמיות ואיך נקבל השפעה בגשמיות? '''כלומר,''' מאחר וכל הצורך והחובה בנשיא חדש הוא מהטעם הנ"ל, כשלא שייך, מי יורינו דרך זו? ומבאר דכ"ק אדמו"ר. כלומר, וודאי שנשיא גשמי לא ידוע לא פועל כלום (בדיוק נשיא נסתלק, דחסרונו משום דאא"פ שיפיע וילמדנו דעת בגמיות), וכל הצורך בו הוא התגלותו והשפעתו הגשמית (דהרי ברוחניות אפשר גם נשיא שנסתלק), ובין לבין ממשיכים לקבל גם ההשפעה הגשמית ע"י המן, כלומר עד להתגלותו אנו בנשיאותו של כ"ק אדמו"ר ('הנשיא השביעי') "'''עד בא העת אשר יבחר ה''''" ו'''"עד... כי יבוא שילה"''' (מה ש'לא יתכן יהי' יום בלי נשיא גשמי' הוא רק לגבי ההוראת דעת וכו', ומכייון שבנדו"ד לא שייך מתרץ הרב סופר ע"י המן)--[[משתמש:מענדל סופר|מענדל סופר]] - [[שיחת משתמש:מענדל סופר|שיחה]], 23:16, ב' בחשוון, ה'תשפ"ה 23:16, 3 בנובמבר 2024 (IST)