מצווה: הבדלים בין גרסאות בדף

נוספו 323 בתים ,  3 בנובמבר 2024
אין תקציר עריכה
אין תקציר עריכה
שורה 22: שורה 22:


==המטרה במצוות==
==המטרה במצוות==
במצוות עצמם ישנם שלשה ענינים, נביא אותם מן הקל אל הכבד<ref name=":0">ד"ה וקבל היהודים תשי"א.</ref>:
עניינן הכללי של המצוות הוא כפי שאומר הזוהר "[[לאתקנא רזא דשמיה]]", היינו, להמשיך אלוקות בעולם, אלא שבפרטות מונה בזה תורת החסידות שלושה ענינים, לקמן מן הקל אל הכבד<ref name=":0">ד"ה וקבל היהודים תשי"א.</ref>:


=== צירוף הבריות ===
=== צירוף הבריות ===
שורה 46: שורה 46:


כי דברים שמרגישים את עצמם כמציאות נפרדת, לא היו יכולים להיווצר על ידי עילה ועלול. דהיינו שאותו דבר שנוצר, ידע את המהות שממנה הוא נוצר. כי אם היה מכיר את העילה שלו, היה הדבר הגשמי - בטל במציאות. וזה העניין של סוף מעשה במחשבה תחילה, ששורש המצוות נעלה יותר מהתורה, כיון שהתכלית הוא המעשה בפועל כיון שהם נעשים בדברים גשמיים.  [1] אגרת הקודש סימן כ'
כי דברים שמרגישים את עצמם כמציאות נפרדת, לא היו יכולים להיווצר על ידי עילה ועלול. דהיינו שאותו דבר שנוצר, ידע את המהות שממנה הוא נוצר. כי אם היה מכיר את העילה שלו, היה הדבר הגשמי - בטל במציאות. וזה העניין של סוף מעשה במחשבה תחילה, ששורש המצוות נעלה יותר מהתורה, כיון שהתכלית הוא המעשה בפועל כיון שהם נעשים בדברים גשמיים.  [1] אגרת הקודש סימן כ'
לגבי עניינם הכללי ראה {{ערך מורחב|ערך=[[לאתקנא רזא דשמיה]]}}


== אופני קיום המצוות ==
== אופני קיום המצוות ==
שורה 149: שורה 151:
{{מצוות}}
{{מצוות}}
{{ערך חסר}}
{{ערך חסר}}
{{הערות שוליים}}
[[קטגוריה:מצוות]]
[[קטגוריה:מצוות]]
[[קטגוריה:עבודת ה']]
[[קטגוריה:עבודת ה']]
[[קטגוריה:תורת החסידות]]
[[קטגוריה:תורת החסידות]]
[[קטגוריה:ערכים במבט החסידות]]
[[קטגוריה:ערכים במבט החסידות]]
1,641

עריכות