אור חדש: הבדלים בין גרסאות בדף

הוסרו 2 בתים ,  22 אוקטובר
←‏אור מעצמות אוא"ס: הגהה שהיה כתוב ״ואף על פיי״ ותיקנתי ל ״ואף על פי״
(←‏אור מעצמות אוא"ס: הגהה שהיה כתוב ״ואף על פיי״ ותיקנתי ל ״ואף על פי״)
 
שורה 16: שורה 16:
וכמו הדיבור המשתלשל מה[[מחשבה (לבוש)]] שגם בהיותו במחשבה היה בגדר [[אותיות]], אלא שהיו רוחניות ועל ידי ה[[דיבור (לבוש)]] נתממשו לצלילים, אבל אין זה דבר חדש בתכלית - בעצם מהותו.
וכמו הדיבור המשתלשל מה[[מחשבה (לבוש)]] שגם בהיותו במחשבה היה בגדר [[אותיות]], אלא שהיו רוחניות ועל ידי ה[[דיבור (לבוש)]] נתממשו לצלילים, אבל אין זה דבר חדש בתכלית - בעצם מהותו.


ואף על פיי שה' מחדש בטובו בכל יום תמיד מעשה בראשית, ובכל שעה ובכל רגע נמשך צירוף חדש המחיה ומהוה את ה[[נברא]] מאין ליש, ואם היה מסתלק ח"ו היה חוזר להיות [[אין ואפס]] כמו קודם שנברא, נמצא לכאורה, שגם החיות של הנברא נקרא אור "חדש".
ואף על פי שה' מחדש בטובו בכל יום תמיד מעשה בראשית, ובכל שעה ובכל רגע נמשך צירוף חדש המחיה ומהוה את ה[[נברא]] מאין ליש, ואם היה מסתלק ח"ו היה חוזר להיות [[אין ואפס]] כמו קודם שנברא, נמצא לכאורה, שגם החיות של הנברא נקרא אור "חדש".


מכל מקום - ביחס להתחדשות האור מ[[עצמותו]] שלפני הצמצום - אין התחדשות ה"דבר הוי'" נקרא חידוש, כי ההתחדשות התמידית על ידי הצירוף של דבר הוי' היא רק לחדש הישנות, שמהוה אותו להיות כמו שהיה קודם.
מכל מקום - ביחס להתחדשות האור מ[[עצמותו]] שלפני הצמצום - אין התחדשות ה"דבר הוי'" נקרא חידוש, כי ההתחדשות התמידית על ידי הצירוף של דבר הוי' היא רק לחדש הישנות, שמהוה אותו להיות כמו שהיה קודם.
משתמש אלמוני