9,455
עריכות
חב"דפדי פעיל (שיחה | תרומות) (←רקע) |
|||
שורה 10: | שורה 10: | ||
בשנת [[תנש"א]] תשעה באב חל בשבת קודש, והצום נדחה למחרתו. במהלך השבת הרבה הרבי בדיבורים אודות הוודאות שהנה נפתחת הדלת, והנה מנחם משיח צדקנו בא, ובמילא במקום צום יהיה ששון ושמחה בחנוכת [[בית המקדש השלישי]]. והאוירה ב-[[770]] התרוממה לגבהים חדשים{{הערה|תיאור האווירה ב-770 בגיליון [https://drive.google.com/file/d/0B2k04CfIOmXwV3NMSk9sTkxTU1k/view?usp=drivesdk&resourcekey=0-yHX97Gmcgg-W3isceNSHQg חדור בד"ם].}}. | בשנת [[תנש"א]] תשעה באב חל בשבת קודש, והצום נדחה למחרתו. במהלך השבת הרבה הרבי בדיבורים אודות הוודאות שהנה נפתחת הדלת, והנה מנחם משיח צדקנו בא, ובמילא במקום צום יהיה ששון ושמחה בחנוכת [[בית המקדש השלישי]]. והאוירה ב-[[770]] התרוממה לגבהים חדשים{{הערה|תיאור האווירה ב-770 בגיליון [https://drive.google.com/file/d/0B2k04CfIOmXwV3NMSk9sTkxTU1k/view?usp=drivesdk&resourcekey=0-yHX97Gmcgg-W3isceNSHQg חדור בד"ם].}}. | ||
במוצאי שבת קודש ומשיח עדיין לא בא, החל הצום. במהלך 24 השעות של הצום חלק הרבי 3 פעמים (!) [[חלוקת דולרים|דולרים לצדקה]], לאחר [[ערבית]], לאחר [[מנחה]], ושוב לפני ערבית של צאת הצום אמר שיחה וחילק דולרים (כידוע סגולת הצדקה לפעול הגאולה, כמבואר גם כן בשיחה). ומיד בצאת הצום לאחר תפלת ערבית של יום ראשון ו[[הבדלה]], פתח הרבי ב[[ניגון הקפות]] של [[שמחת תורה]]. | במוצאי שבת קודש ומשיח עדיין לא בא, החל הצום. במהלך 24 השעות של הצום חלק הרבי 3 פעמים (!) [[חלוקת דולרים|דולרים לצדקה]], לאחר [[ערבית]], לאחר [[מנחה]], ושוב לפני ערבית של צאת הצום אמר שיחה וחילק דולרים (כידוע סגולת הצדקה לפעול הגאולה, כמבואר גם כן בשיחה). ומיד בצאת הצום לאחר תפלת ערבית של יום ראשון ו[[הבדלה]], פתח הרבי ב[[ניגון הקפות]] של [[שמחת תורה]]{{הערה|הלשון המופיע בהערה בהתחלת השיחה: "בשעה 8:35 בערב נכנס כ"ק אדמו"ר שליט"א לבית הכנסת ואמר שיחה. ואח"כ נתן לכאו"א שטר של דולר ע"מ לתת אותו (או חילופו) לצדקה ובהוספה מדילי'. ואח"כ התפללו תפלת ערבית. ולאחרי התפלה התחיל כ"ק אדמו"ר שליט"א לנגן ניגון הקפות דאביו ז"ל. '''המו"ל'''".}}. | ||
כזכור, ב[[דבר מלכות בלק]] (טו"ב תמוז) נתבאר באריכות שמהותו הפנימית של הצום היא ששון ושמחה כפי שיתגלה בגאולה, וכעת בעמדנו ב[[סף הגאולה]], מורגש ומודגש רק הטוב שבצום. הנהגתו של הרבי באותו תשעה באב המחישה עד כמה ימים אלו רק מדגישים את הבטחון והוודאות בביאת המשיח מיד ממש, ועד לששון ושמחה – ועל דרך השמחה של שמחת תורה בעת ההקפות – ככל שמותר על פי ה[[שולחן ערוך]]. | כזכור, ב[[דבר מלכות בלק]] (טו"ב תמוז) נתבאר באריכות שמהותו הפנימית של הצום היא ששון ושמחה כפי שיתגלה בגאולה, וכעת בעמדנו ב[[סף הגאולה]], מורגש ומודגש רק הטוב שבצום. הנהגתו של הרבי באותו תשעה באב המחישה עד כמה ימים אלו רק מדגישים את הבטחון והוודאות בביאת המשיח מיד ממש, ועד לששון ושמחה – ועל דרך השמחה של שמחת תורה בעת ההקפות – ככל שמותר על פי ה[[שולחן ערוך]]. |
עריכות