840
עריכות
אין תקציר עריכה |
|||
שורה 43: | שורה 43: | ||
אחרי חודשיים מאז הגיע ל-770, הורה לו הרבי לחזור לארץ. | אחרי חודשיים מאז הגיע ל-770, הורה לו הרבי לחזור לארץ. | ||
==בבת ים== | ==השליחות בבת ים== | ||
לאחר שחזר לארץ עבר בהוראת הרבי{{הערה|ראה לעיל במענות הרבי אליו במהלך היחידות.}} לקריית באבוב ב[[בת ים]], והחל לעבוד כמדריך בישיבת "אדרת" שפעלה במתכונת דומה לישיבת נחלים. גם שם פעל רבות בקרוב הנוער לחסידות חב"ד ובסוף השנה פוטר גם משם. | לאחר שחזר לארץ עבר בהוראת הרבי{{הערה|ראה לעיל במענות הרבי אליו במהלך היחידות.}} לקריית באבוב ב[[בת ים]], והחל לעבוד כמדריך בישיבת "אדרת" שפעלה במתכונת דומה לישיבת נחלים. גם שם פעל רבות בקרוב הנוער לחסידות חב"ד ובסוף השנה פוטר גם משם. | ||
שורה 82: | שורה 82: | ||
לאחר ג' תמוז המשיך להכין את עירו ל[[קבלת פני משיח צדקנו|קבלת פני הרבי שליט"א משיח צדקנו]] מתוך אמונה וביטחון ויהודים רבים בעירו מצפים להתגלותו של הרבי מלך המשיח שליט"א. | לאחר ג' תמוז המשיך להכין את עירו ל[[קבלת פני משיח צדקנו|קבלת פני הרבי שליט"א משיח צדקנו]] מתוך אמונה וביטחון ויהודים רבים בעירו מצפים להתגלותו של הרבי מלך המשיח שליט"א. | ||
== פעילות ארצית == | |||
נמנה כחבר בארגון [[חגיגות סיום הרמב"ם]] של צא"ח. ובשנת [[תשמ"ז]] ארגן את חגיגת ה"[[סיום הרמב"ם]]" השלישי בארץ הקודש, שנערכה ב"בנייני האומה" בירושלים. מעמד בו השתתפו גדולי האדמו"רים וראשי הישיבות וזכה לברכתו של הרבי. | נמנה כחבר בארגון [[חגיגות סיום הרמב"ם]] של צא"ח. ובשנת [[תשמ"ז]] ארגן את חגיגת ה"[[סיום הרמב"ם]]" השלישי בארץ הקודש, שנערכה ב"בנייני האומה" בירושלים. מעמד בו השתתפו גדולי האדמו"רים וראשי הישיבות וזכה לברכתו של הרבי. | ||
בשנת [[תשמ"ח]] לאחר השיחה של [[ב' ניסן תשמ"ח|ב' ניסן]] בה דיבר הרבי על הכרזת "יחי המלך", יזם יחד עם הרב שמואל פרומר, קמפיין שבמהלכו כל ריכוזי חב"ד בעולם יכריזו בשעת "סעודת משיח" יחי המלך. אך הוא לא יצא לפועל מצד התנגדות פנימית. | במשך השנים עמד לימין ר' [[ישראל לייבוב]] שעמד בראשות [[צא"ח]] ועזר לו בפתרון בעיות שהתעוררו אצל חלק מה[[שלוחים]]{{מקור}}, כמו כן היה חבר בהנהלת [[צעירי אגודת חב"ד בישראל|צא"ח בארץ הקודש]]. בשנת [[תשל"ו]] כשהגיעו השלוחים לארץ הקודש, שלח הרבי את חלק מהשלוחים ללמוד אצל הרב ציק "שליחות"{{הערה|כך מעיד הרב [[יוחנן גואריה]] והרב אברהם כהן השליח ב[[באר שבע]]}}. וכן הקים את בית חב"ד חולון יחד עם הרב [[יוסק'ה לידר]] והרב [[לוי וילימובסקי]]. | ||
הקים וייסד את [[איגוד המשפיעים]] ב[[ארץ הקודש]] יחד עם הרב [[שמואל גרייזמן]]. | |||
הרב ציק היה מגדולי הלוחמים כנגד הפגיעה בשלימות התורה העם והארץ, והיה כותב על כך בקביעות בפרסומיו וכן בכל כינוס שערך היה דואג למחאה בעניין, בשנת [[תשס"ה]] לחם בתוקף כנגד גירוש גוש קטיף וצפון השומרון [[תוכנית ההתנתקות]] ואף נאם בעצרת המחאה "מי לה' אלי" שנערכה בבניני האומה ב[[י"ד אדר]]. | |||
לאחר הגירוש, עלה עם מושפעיו מספר פעמים לחורבות היישוב 'חומש' והתוועד שם וחיזק את תלמידי הישיבה שהוקמה במקום.[[קובץ:תפימוהמ.jpg|250px|ממוזער|שמאל|שער הספר "[[תפילין של ימות המשיח]]"]] | |||
{{ערך מורחב|ארבעה זוגות תפילין}} | |||
ב[[התוועדות]] שבת פרשת ואתחנן [[תשמ"ט]], התייחס [[הרבי]] להנחת [[תפילין#ארבעה זוגות תפילין|ד' זוגות תפילין]] - [[רש"י]], [[ר"ת]], [[שמושא רבא]] ו[[ראב"ד]] - באמרו: "בנוגע ל[[זהב]] ופז, הרי הצורך בהם אצל יהודי הוא - בשביל עניני תורה ומצוות... כמו, לקנות [[תפילין]] מהודרים. ולא רק [[תפילין]] דרש"י ור"ת מהודרים, אלא גם [[תפילין]] דראב"ד ושמו"ר מהודרים, כידוע גודל הענין דהנחת ד' זוגות תפילין"{{הערה|התוועדויות [[תשמ"ט]] חלק ד', עמוד 147}}. | |||
הרב ציק נכח בהתוועדות, והבין שהרבי מעודד רכישת ד' זוגות תפילין והנחתם לכל יהודי. למחרת השבת, הוא כתב לרבי את הבנתו והעלה את רצונו להתחיל בהנחתם גם לאור כך שמלאו לו ארבעים שנה. הרבי ענה: "שייך לה[[משפיע]] שלו שי' שבארץ הקודש. אזכיר על הציון". | |||
לאחר שקיבל את אישורו של המשפיע שלו - ר' [[מנחם מענדל פוטרפס|מענדל פוטרפס]]{{הערה|ר' מענדל אמר לו: "תשאל אותי מה שיש לי אני יכול לומר לך, תשאל אותי מה שאין לי איני יכול לומר לך, אני איני מניח 4 זוגות" ולאחר כמה שניות של מחשבה אמר "אבל אתה כן תניח", [https://drive.google.com/drive/u/2/folders/1HF-UqTDaQVzf2oavNm7GnqJnFIhkRoNv כינוס י"א ניסן תשע"ד], דקה 19:00.}} החל להניח ד' זוגות. | |||
כעשרים שנה לאחר מכן החל הרב ציק להתוועד ולעורר לאור שיחה זו המענה שקיבל ושיחות נוספות, שכל אחד צריך להתחיל ולהניח ארבעה זוגות, והיה מעודד בחורים מתקרבים להתחיל להניח [[תפילין דרבינו תם]]. במענה שקיבל ראה הרב ציק חידוש מיוחד שגם [[עשה לך רב|משפיע]] יכול להחליט בענין הנחת ד' זוגות, בשונה מההנהגה בשנים קודמות - שרק הרבי עצמו אישר, בתנאים מסויימים, את הנחת זוגות [[תפילין]] אלו. | |||
ב[[חודש אלול]] תשע"ד, הוציא לאור את ספרו [[תפילין של ימות המשיח]] העוסק במצוות התפילין, עניין ארבעת הזוגות והנחתם. | |||
==פעולות להבאת הגאולה והתגלות הרבי שליט"א מלך המשיח== | |||
בשנת [[תשמ"ח]] לאחר השיחה של [[ב' ניסן תשמ"ח|ב' ניסן]] בה דיבר הרבי על הכרזת "יחי המלך", יזם יחד עם הרב [[שמואל פרומר]], קמפיין שבמהלכו כל ריכוזי חב"ד בעולם יכריזו בשעת "סעודת משיח" יחי המלך. אך הוא לא יצא לפועל מצד התנגדות פנימית. | |||
בשנת [[תנש"א]] בזמן [[מלחמת המפרץ]] קיבל את אישורו של הרבי לפרסם על כך שהרבי הוא [[מלך המשיח]] ש"עומד על גג בית המקדש ואומר ענווים הגיע זמן גאולתכם"{{הערה|[https://collive.com/wp-content/uploads/2019/07/ליקוט-מענות-קודש-תנשא.pdf ליקוט מענות קודש תנש"א] מענה עא}}. | בשנת [[תנש"א]] בזמן [[מלחמת המפרץ]] קיבל את אישורו של הרבי לפרסם על כך שהרבי הוא [[מלך המשיח]] ש"עומד על גג בית המקדש ואומר ענווים הגיע זמן גאולתכם"{{הערה|[https://collive.com/wp-content/uploads/2019/07/ליקוט-מענות-קודש-תנשא.pdf ליקוט מענות קודש תנש"א] מענה עא}}. | ||
בעקבות [[השיחה הידועה]] בכ"ח ניסן תנש"א הקים את [[האגודה למען הגאולה האמיתית והשלימה]] | בעקבות [[השיחה הידועה]] בכ"ח ניסן תנש"א הקים את [[האגודה למען הגאולה האמיתית והשלימה]] שפועלת להגברת התודעה הציבורית לגאולה, ומטרתה לפעול את הבאת הגאולה. | ||
פעולתה העיקרית של האגודה בתחילה הייתה [[הוצאה לאור]] של עיתון [[הגאולה האמיתית והשלימה (עיתון)|הגאולה האמיתית והשלימה]]. העיתון הראשון יצא בחודש [[סיוון]] ה'תנש"א ומטרתו הייתה לקשר מאורעות שקרו בעולם, עם תהליך התגלותו ופעולתו של [[משיח]] בעולם. הדבר הגיע כתוצאה מ[[שיחות קודש|שיחות]] הרבי בהם ביאר מאורעות מיוחדים שקרו בעולם, והראה כיצד הם חלק מפעולתו של משיח שהתחילה בעולם. העיתון זכה לברכות ועידודים מהרבי ובאחת הפעמים אף לקח הרבי עותק מהעיתון אל ה[[אוהל הרבי הריי"צ|אוהל]]. | |||
{{ערך מורחב|האגודה למען הגאולה האמיתית והשלימה}} | {{ערך מורחב|האגודה למען הגאולה האמיתית והשלימה}} | ||
{{ערך מורחב|עיתון הגאולה}} | {{ערך מורחב|עיתון הגאולה}} | ||
היה שותף באסיפת היסוד של הועד לבניית ה[[ארמון למלך המשיח]] ב[[כ"ו אדר שני]] [[תשנ"ב]] יחד עם ר' [[זאב וואלף זלמנוב|זאב זלמנוב]], ר' [[שלמה גרברצ'יק]], הרב [[משה הלפרין]], והיוזם ר' [[זושא ריבקין]]. | |||
בשנת [[תשנ"ג]] יזם קמפיין בשם "כתר יתנו לך" במסגרתו ירכשו כתר אמיתי לרבי בתור מלך בשותפות של כל אחד מבני ישראל. | בשנת [[תשנ"ג]] יזם קמפיין בשם "כתר יתנו לך" במסגרתו ירכשו כתר אמיתי לרבי בתור מלך בשותפות של כל אחד מבני ישראל. | ||
בחודש כסלו [[תשנ"ג]] היה הנואם המרכזי | בחודש כסלו [[תשנ"ג]] היה הנואם המרכזי בבאנקעט הסיום של [[כינוס השלוחים העולמי]], בו זעק אודות הכנת העולם להתגלות הרבי כמלך המשיח ושזהו המסר אותו יש להעביר כעת. | ||
ב[[כ"ח ניסן]] [[תשנ"ד]] | לאחר כ"ז אדר תשנ"ד אירגן (ב[[כ"ח ניסן]] [[תשנ"ד]]), במסגרת עבודתו ב[[צא"ח]], כינוס חרום ענק "לחיזוק האמונה הטהורה" בהשתתפות מאות מאנ"ש בארץ הקודש. | ||
ב[[ג' תמוז]] [[תשנ"ד]] היה מהראשונים שדיברו בכלי התקשורת על כך שהרבי חי וקיים, וכן ערך "שבעת ימי משתה ושמחה" על כך "שזכינו להיות דור הגאולה העומד בנסיון האחרון של הגלות", ובו' תמוז הוציא את [[הגאולה האמיתית והשלימה (עיתון)|עיתון הגאולה]] שנשא את הכותרת "הרבי מלך המשיח חי וקיים". בהמשך לעיתון החל הרב זמרוני להוציא את הגליון השבועי של ימות המשיח - שיחת הגאולה. | ב[[ג' תמוז]] [[תשנ"ד]] היה מהראשונים שדיברו בכלי התקשורת על כך שהרבי חי וקיים, וכן ערך "שבעת ימי משתה ושמחה" על כך "שזכינו להיות דור הגאולה העומד בנסיון האחרון של הגלות", ובו' תמוז הוציא את [[הגאולה האמיתית והשלימה (עיתון)|עיתון הגאולה]] שנשא את הכותרת "הרבי מלך המשיח חי וקיים". בהמשך לעיתון החל הרב זמרוני להוציא את הגליון השבועי של ימות המשיח - שיחת הגאולה. | ||
שורה 107: | שורה 130: | ||
{{ערך מורחב|משיח בכיכר}} | {{ערך מורחב|משיח בכיכר}} | ||
ב[[י' שבט]] [[תשנ"ו]] ארגן כינוס ארצי כחלק ממעמד הסאטלייט העולמי ואף נאם בשם תושבי ארץ הקודש. | ב[[י' שבט]] [[תשנ"ו]] ארגן כינוס ארצי כחלק ממעמד הסאטלייט העולמי ואף נאם בשם תושבי ארץ הקודש. | ||
הרב זמרוני היה מהמקימים של [[מטה משיח בארה"ק|מטה משיח]] ומהפעילים הנמרצים במטה. | |||
במשך שנים רבות דאג הרב זמרוני ל[[פרסום בשורת הגאולה]] ו[[הרבי מליובאוויטש כמלך המשיח|זהות הגואל]], יחד עם האפשרות לפנות לרבי שליט"א מלך המשיח באמצעות ה[[כתיבה לרבי באמצעות האגרות קודש|אגרות קודש]], בכל הארץ כולה, בפרסום חוצות ובראיונות שנערכו עמו בכלי התקשורת ובעיתונות. | |||
ב[[ח"י אלול]] [[תשנ"ט]] ארגן כינוס ענק תחת הכותרת "המלך בשדה" בפארק הירקון בתל אביב. | ב[[ח"י אלול]] [[תשנ"ט]] ארגן כינוס ענק תחת הכותרת "המלך בשדה" בפארק הירקון בתל אביב. | ||
שורה 113: | שורה 140: | ||
ב[[ג' תמוז]] [[תשס"ד]] ארגן לראשונה את [[עצרת גאולה ומשיח]] באמפי בבת ים, ועם השנים הפך קיומה למסורת מדי שנה. | ב[[ג' תמוז]] [[תשס"ד]] ארגן לראשונה את [[עצרת גאולה ומשיח]] באמפי בבת ים, ועם השנים הפך קיומה למסורת מדי שנה. | ||
{{ערך מורחב|עצרת גאולה ומשיח}} | {{ערך מורחב|עצרת גאולה ומשיח}}בהמשך השנים החל הרב זמרוני לארגן כינוסים ארציים גם ב[[כ' חשוון]] ([[כינוס ברוכים הבאים]] לשבים מבית משיח) ב[[י' בשבט|י' שבט]] וב[[י"א בניסן|י"א ניסן]]. [[קובץ:שיחת הגאולה.jpg|שמאל|ממוזער|250px|אחד מעלוני 'שיחת הגאולה']] | ||
[[קובץ:שיחת הגאולה.jpg|שמאל|ממוזער|250px|אחד מעלוני 'שיחת הגאולה']] | |||
==אחרית ימיו== | == אחרית ימיו == | ||
ב[[כ"ז ניסן]] [[תשע"ח]] עבר אירוע מוחי קשה, ובארץ ובעולם נערכו כנסי התעוררות | ב[[כ"ז ניסן]] [[תשע"ח]] עבר אירוע מוחי קשה, ובארץ ובעולם נערכו כנסי התעוררות מיוחדים בארץ ובעולם ביחד עם פעולות לזירוז הגאולה שנזקפו לזכותו ולרפואתו. | ||
כעבור מספר שבועות נפטר ב[[ט"ז סיוון]] תשע"ח, בגיל 69, ונקבר ב[[בית העלמין אחיעזר]] הסמוך ל[[כפר חב"ד]]. | כעבור מספר שבועות נפטר ב[[ט"ז סיוון]] תשע"ח, בגיל 69, ונקבר ב[[בית העלמין אחיעזר]] הסמוך ל[[כפר חב"ד]]. |
עריכות