שיחה:אפרים פישל דמיחובסקי (כפר חב"ד): הבדלים בין גרסאות בדף

אין תקציר עריכה
אין תקציר עריכה
אין תקציר עריכה
שורה 19: שורה 19:
::(א) בעניין החתימה: דברים גדולים בהרבה לא צריכים ציון, בטח לא זה - אבל נניח שכן. מ"מ, זה לא פרט ביוגרפי, אלא שייך לדעה והשקפה. לא "למד בקבוצה . . אז חתם על המחאה הידועה". [חוץ מזה, שאין ממכתב זה ראיה כלל לשום דבר: טענה הפוגת בשליטתו המוחלטת של הרבי בכל הקורות איתו - אינה קשורה לעניינים אחרים. ובפשט, כאמור, שנשוא הערך לא מייחס משמעות לחתיימה זו. ואכמ"ל] (ב) דעתו של אדם בעל השפעה, בנושא מרכזי - ראויה לציון. השאלה מי אדם ידוע שדעתו ראויה לאזכור בערך מלבד ובנוסף למידע הביוגרפי, ואיזו דעה נחשבת לדעה משמעותית. אשר לכן, לא מפריע לי שמציינים את דעתו. מוזר לי שמציינים דעה של איש לא משמעותי כ"כ (בטח ובטח, בשעה שאנשים חשובים ממנו בהרבה לא מצוינת דעתם והשקפתם.), והצורה הלא תקנית בה הדעה מנוסחת. דבר זה נכון לגבי כל ערך, וזה לאו דווקא בנוגע לנשוא ערך זה - במיוחד ובמיוחד, שבמקרה דנן לקחו דעה ו"נפחו" אותה להרבה יותר משמעותית ממה שהיא. [בטוחני שכותב הפסקה לא טרח לשמוע את הנאום המלא באותה ועידת צא"ח (גם אני לא הייתי שומע עשרים דקות של נואם אם הייתי יוצא מנקודת הנחה שהוא "עמלק"י. אבל השאלה היא מה היסוד בכלל להיותו עמלקי?...).].
::(א) בעניין החתימה: דברים גדולים בהרבה לא צריכים ציון, בטח לא זה - אבל נניח שכן. מ"מ, זה לא פרט ביוגרפי, אלא שייך לדעה והשקפה. לא "למד בקבוצה . . אז חתם על המחאה הידועה". [חוץ מזה, שאין ממכתב זה ראיה כלל לשום דבר: טענה הפוגת בשליטתו המוחלטת של הרבי בכל הקורות איתו - אינה קשורה לעניינים אחרים. ובפשט, כאמור, שנשוא הערך לא מייחס משמעות לחתיימה זו. ואכמ"ל] (ב) דעתו של אדם בעל השפעה, בנושא מרכזי - ראויה לציון. השאלה מי אדם ידוע שדעתו ראויה לאזכור בערך מלבד ובנוסף למידע הביוגרפי, ואיזו דעה נחשבת לדעה משמעותית. אשר לכן, לא מפריע לי שמציינים את דעתו. מוזר לי שמציינים דעה של איש לא משמעותי כ"כ (בטח ובטח, בשעה שאנשים חשובים ממנו בהרבה לא מצוינת דעתם והשקפתם.), והצורה הלא תקנית בה הדעה מנוסחת. דבר זה נכון לגבי כל ערך, וזה לאו דווקא בנוגע לנשוא ערך זה - במיוחד ובמיוחד, שבמקרה דנן לקחו דעה ו"נפחו" אותה להרבה יותר משמעותית ממה שהיא. [בטוחני שכותב הפסקה לא טרח לשמוע את הנאום המלא באותה ועידת צא"ח (גם אני לא הייתי שומע עשרים דקות של נואם אם הייתי יוצא מנקודת הנחה שהוא "עמלק"י. אבל השאלה היא מה היסוד בכלל להיותו עמלקי?...).].
::היה חשוב לי להבהיר את הטעם למחיקה בדף השיחה ע"מ שלא תפתח מלחמת עריכה שבעיצומה נשב לדיון.--[[משתמש:טינט און פעדער...|טינט און פעדער...]] - [[שיחת משתמש:טינט און פעדער...|שיחה]], 22:46, כ"ד בניסן, ה'תשפ"ד 22:46, 2 במאי 2024 (IDT)
::היה חשוב לי להבהיר את הטעם למחיקה בדף השיחה ע"מ שלא תפתח מלחמת עריכה שבעיצומה נשב לדיון.--[[משתמש:טינט און פעדער...|טינט און פעדער...]] - [[שיחת משתמש:טינט און פעדער...|שיחה]], 22:46, כ"ד בניסן, ה'תשפ"ד 22:46, 2 במאי 2024 (IDT)
:::(א) מה שחותם החתימה מייחס לחשיבותה (או היום יצדיק את עצמו ויסביר לאחר ששינה את דעתו) לא משנה את ההבנה הפשוטה של מי שקורא את העצומה, מזכיר של הרבי ועסקן מאגו"ח פועלים נגד הרבי, בתשנ"ג יצאו נגדם, בתשפ"ד הם מופיעים במקומות רבים כמקושרים וחסידים גדולים, בארועים לתלמידי התמימים לא רק שהם מופיעים כאורחי כבוד אלא שבחורים מקשיבים להם וטועים בהם (מחוסר ידע), כשיש רב מוביל - איש צוות מוביל בכפר חב"ד, מוביל אצל שילת (יש שגם זוקפים לזכותו את העובדה שהוא חוזר ולך תדע אולי עוד יהיה הדמות הבאה באחד מארועי י"ט כסלו של שילת...), שחתם נגד מזכירו של הרבי, והוא לא נמנה כיום על אלו המתנערים כליל מהמזכיר, הרי שזה יכול לסייע ולהבהיר קצת לאלו הזקוקים לזה את היחס האמיתי לקרינסקי, בנוסף, כחסידים האמונים על הפצת בשורת הגאולה של הרבי אנו נפרסם דוקא את הקטעים בהם אלו שהיום קצת חלשים במשיחסיטיות את הדעות של הם לפני ג' תמוז, (שאלתך לא מתחילה כאן אלא בתוכניות ואביטה נפלאות, ספר האמנתי כי אדבר, וכו', כמו כן בחב"דפדיה עצמה מופיעים מקומות נוספים בהם נעשה מהלך זה.
:::(ב) הרב דמיחובסקי כן אדם משמעותי כפי שהארכתי באות הקודמת, זו לא סתם דעה והשקפה כפי שהארכתי באות הקודמת, באשר לשאלתך האם כותב הפסקה שמע את כל נאומו של הרב דמיחובסקי לפני שפסל אותו - אומר לך: נחשפתי לנאומו של הרב דמיחובסקי דרך מאמר כפירה שכתב תומר פרסיקו בקישור הזה:  /tomerpersico.com/tag/%d7%97%d7%91%d7%93/, אתה אולי מנסה להיתמם ולמזער את נזקי הגיגיו של הרב דמיחובסקי אך חוקר כופר ששמע את נאומו הבין זאת בצורה הפשוטה: יש כאלו שמנסים להתנער מבשורת הגאולה של הרבי (רח"ל)! אתה מבין איזה חילול ה' נוצר מדבריו, בעיני הוא שווה בדיוק לחצקל סופר ויהושע מונדשיין עליהם יש פסקת ביקורת, אם כי אני לנוכח הערתך שמתי לב שייתכן והייתי פזיז מידי בניסוח בו כתבתי "חזר על הגיגיו המשונים", ו"ניסה לקרר את הנוכחים" (מילים שלא מתאימות לאנציקלופדיה אך כפשוט - משקפות את המציאות).
:::לגבי דבריך בפסקה הראשונה לא לכתוב זאת תחת פיסקת ביקורת - אכן כתבתי כך בהתחלה אך משתמש צובערנגען משיח הציע לשנות זאת בשביל הסדר, אם כי גם אז יש להדגיש כי זו דעה שלו בלבד והיא מושללת לחלוטין אצל חסידי חב"ד = אנשים המאמינים בדברי רבם  --[[משתמש: ברכת הגאולה]] [[משתמש:כתית למאור/מיזם תרי"ג|<span style="color: blue;;">חושב שיש לך ידע תורני? נראה אותך במיזם תרי"ג!</span>]]  00:48, 3 במאי 2024 (IDT)