8,510
עריכות
יוסף בן מלמד (שיחה | תרומות) |
ברכת הגאולה (שיחה | תרומות) (←פתיח) |
||
שורה 4: | שורה 4: | ||
'''אור ישר''' הינו גילוי והמשכת ההארה מ[[שם הוי']] להיות מקור להתהוות העולמות, כי הוי"ה מלשון התהוות. והיינו המשכת אור שב[[סדר השתלשלות|סדר ההשתלשלות]] מלמעלה למטה. | '''אור ישר''' הינו גילוי והמשכת ההארה מ[[שם הוי']] להיות מקור להתהוות העולמות, כי הוי"ה מלשון התהוות. והיינו המשכת אור שב[[סדר השתלשלות|סדר ההשתלשלות]] מלמעלה למטה. | ||
קיימים שלושה טעמים לכינוי אור ישר להמשכה זו: - | |||
א) להבדיל מאור העיגול ([[סובב כל עלמין]]), שאין לו ראש וסוף - דבר המלמד על היותו בלי גבול, | א) להבדיל מאור העיגול ([[סובב כל עלמין]]), שאין לו ראש וסוף - דבר המלמד על היותו בלי גבול, לאור ישר הנמשך מלמעלה למטה, יש ראש וסוף, שהרי מאיר מהמאור אל ה[[נברא|נבראים]] להחיותם, והוא אור הבא בהגבלה. | ||
ב) להבדיל מ[[אור חוזר]] המאיר מלמטה למעלה, מהתהפכות החושך לאור, | ב) להבדיל מ[[אור חוזר]] המאיר מלמטה למעלה, מהתהפכות החושך לאור, שזו תכלית הכוונה, ולכן האור מאיר שם ביתר שאת, בבחינת [[רצון העליון]] - אין סוף ב"ה. | ||
ואילו אור ישר - עם היות שהוא אור הבא מעצם המאור (ולא כמו אור חוזר שרק מוחזר מעצם שאינו מאיר מצד עצמו), מכל מקום הריהו בא בהגבלה. | ואילו אור ישר - עם היות שהוא אור הבא מעצם המאור (ולא כמו אור חוזר שרק מוחזר מעצם שאינו מאיר מצד עצמו), מכל מקום הריהו בא בהגבלה. |