תחיית המתים: הבדלים בין גרסאות בדף

שורה 95: שורה 95:


====תכונת התחיה מצד בחירת העצמות====
====תכונת התחיה מצד בחירת העצמות====
ומה שמבואר בחסידות{{הערה|ד"ה ג"ח עת"ר ד"ה יחייגו מיומיים תש"א ' ועוד}} בפירוש "מחי' מתים ברחמים רבים" שמה שצריך שתחה"מ יומשך מבחינת "רחמים רבים" דעצמות אוא"ס דוקא, הוא לפי שלגבי עצמות אוא"ס "מות וחיים שוים" ומשום זה גם המת יכול לחיות, והרי מזה מוכח לכאורה שגם בעת התחי' יהיה הגוף מצד עצמו מת ורק שמצד עצמות אוא"ס גם המת יחיה?
לצורך התחיה הקב"ה ימשיך את בחינת [[רחמים רבים]] הבאה מ[[עצמות אור אין סוף]] (כמו שמרומז בברכת מחיה המתים במילים "מחי' מתים ברחמים רבים"), ובחינה זו יכולה לגרום למת לחיות כיוון שמצד דרגת עצמות אין חילוק בין חיים למות{{הערה|ד"ה ג"ח עת"ר ד"ה יחייגו מיומיים תש"א ' ועוד}}, מוכח לכאורה שגם בעת התחי' יהיה הגוף מצד עצמו מת ורק שמצד עצמות אוא"ס גם המת יחיה?


מבאר הרבי דמכוין ש"בנו בחרת" שבחירת העצמות היא בהגוף גופא, הרי גם ההמשכה שמצד עצמות שלגביו "מות וחיים שוים" שייכת להגוף ובפנימיותו.{{הערה|לקו"ש ח"ו (ע' 85 הערה 33) ומוסיף שהוא "ע"ד המבואר בלקו"ש ח"ה (ע' 246) ס"ט בענין "לשמש את קוני" עיי"ש".}}
הרבי מבאר ש[[בחירת העצמות בישראל]] היא בגוף הגשמי, וההמשכה שמצד עצמות שלגביו "מות וחיים שוים" שייכת להגוף ובפנימיותו{{הערה|לקו"ש ח"ו (ע' 85 הערה 33) ומוסיף שהוא "ע"ד המבואר בלקו"ש ח"ה (ע' 246) ס"ט בענין "לשמש את קוני" עיי"ש".}}.


===האנשים החיים בזמן תחיית המתים===
===האנשים החיים בזמן תחיית המתים===