עזרה:מדריך לכתיבת ערכים: הבדלים בין גרסאות בדף

שורה 91: שורה 91:
מילוי החסר הוא השלמת המידע שהותווה בראשי הפרקים בשלב תכנון המבנה. בשלב זה תוכלו לעמוד על טיבו של המבנה שלכם, ובאיזו מידה הוא "עובד". כל פסקה בערך צריכה להיבנות כמו סיפור ממוזער: היא צריכה להיפתח בשאלה מרומזת (אף פעם לא ישירה!) והמשפט האחרון בפסקה צריך לענות על השאלה ולהוביל באופן טבעי לפסקה הבאה. לדוגמה:
מילוי החסר הוא השלמת המידע שהותווה בראשי הפרקים בשלב תכנון המבנה. בשלב זה תוכלו לעמוד על טיבו של המבנה שלכם, ובאיזו מידה הוא "עובד". כל פסקה בערך צריכה להיבנות כמו סיפור ממוזער: היא צריכה להיפתח בשאלה מרומזת (אף פעם לא ישירה!) והמשפט האחרון בפסקה צריך לענות על השאלה ולהוביל באופן טבעי לפסקה הבאה. לדוגמה:


:מאו קרל קשקבל החל את לימודיו במכללת הגבנ"צ בשנת 1911 ('''כאן שואלים הקוראים: ומה הוא למד?''') והתמחה בהליכי הקממבר והגורגונזולה ('''מה קרה אחר כך?''')
:זונדל לובוויטשאי החל את לימודיו במכון חפבטהרן בשנת תרצ"ו ('''כאן שואלים הקוראים: ומה הוא למד?''') והתמחה בהוראת סוגיות הגאולה ('''מה קרה אחר כך?''')
:עם סיום לימודיו, כבש את איטליה ('''מה הוא עשה אתה?''') והפך אותה לפרובינקיית הגבינה העיקרית של נוער הגבעות, דבר שהחליש מאוד את מעמד הפרומעז במדינה ('''ומה קרה בעקבות זאת?''').  
:עם סיום לימודיו, פתח את הישיבה ללימוד על קודש הקודשים ('''מה הוא עשה אתה?''') שם לימד על עבודת הכהנים לעתיד לבוא, דבר שגרם לפיטורי רב קהילת חב"ד בדמשק שנכשל בידע בסיסי בהלכות אלו ('''ומה קרה בעקבות זאת?''').  
:שנתיים מאוחר יותר מרדו חיילים מגדודי הפרומעז ושרפו את מכללת הגבנ"צ עד עפר ('''מה הייתה תגובתו של קשקבל?'''). קשקבל שלח שני לגיונות לדיכוי המרידה, אך אחרי כישלון בקרב גאודה נאלץ להגיע לפשרה עם שבט הפרומעז.  
:חודשיים מאוחר יותר קמו עושי דבריו של הרב הקודם, והכריזו חרם על ישיבתו של זונדל, בתואנה שהם מסלפים את ההלכה ('''מה הייתה תגובתו של זונדל?'''). זונדל כתב מכתב בו הבהיר את דעתו, וקרא לשלום בין הצדדים.


ישנן שתי בעיות טיפוסיות שכל כותבי ערך נתקלו בהן לפחות פעם אחת בכל ערך:
ישנן שתי בעיות טיפוסיות שכל כותבי ערך נתקלו בהן לפחות פעם אחת בכל ערך:
שורה 100: שורה 100:


דוגמה טיפוסית לבעיות התנצלות וזנבות:
דוגמה טיפוסית לבעיות התנצלות וזנבות:
:הפרלמנט במדינת פרמזן דן בחוקים ואישר אותם בהצבעה, ואחר כך היה המלך במדינה יכול להחליט אם לאשר או לדחות את החוקים. בזמן הרפורמות של קרל קשקבל בוטלה זכות הוטו של המלך.  
:ישיבת בית הדין לענייני גבינות דן בפתרונות הלכתיים שהוצעו ואישר אותם בהצבעה, ואחר כך היה אב בית הדין יכול להחליט אם לאשר או לדחות את ההצעות. בזמן המהפכה ההלכתית של הרב שללקוטש בוטלה זכות הוטו של האב"ד.  
:הפרלמנט התכנס כל שבוע ואחרי הרפורמות פעמיים בשבוע.
:בית הדין התכנס כל שבוע ואחרי המהפכה ההלכתית פעמיים בשבוע.
:חשוב לציין כי בפרלמנט ישבו רק נציגים מהאליטה הפטריקים תנובתית ולפלבאים ולשטראוסים היה אסור לשבת בו.  
:חשוב לציין כי בבית הדין ישבו רק נציגים מקהילות חב"ד בזגגדגג, ולרבני בלקיטי וצפריטי נאסר לשבת בו.  


זנבות והתנצלויות כאלו אפשר לסלק על נקלה באמצעות בניית הפסקה באופן נכון יותר:
זנבות והתנצלויות כאלו אפשר לסלק על נקלה באמצעות בניית הפסקה באופן נכון יותר:
:בכינוסו השבועי דן הפרלמנט במדינת פרמזן בחוקים ואישר אותם בהצבעה. אחר כך היה המלך במדינה יכול להחליט אם לאשר או לדחות את החוקים. קרל קשקבל כונן בשנת 1911 רפורמות ששינו את אופיו של הפרלמנט. קשקבל ביטל את זכות המלך לווטו, התיר כניסת הפלבאים שטראוסים לפרלמנט, והגדיל את מספר הישיבות השבועיות של הפרלמנט לשתיים.  
:בכינוסו השבועי דן בית הדין לענייני גבינות בפתרונות ההלכתיים ואישר אותם בהצבעה. אחר כך היה אב בית הדין יכול להחליט אם לאשר או לדחות את ההצעות. הרב שללקוטש כונן בשנת תרי"ט מהפכה הלכתית ששינתה את אופיו של בית הדין. הרב שללקוטש ביטל את זכות האב"ד לווטו, התיר את כניסת רבני בלקיטי וצפריטי לבית הדין, והגדיל את מספר הישיבות השבועיות של בית הדין לשתיים.


====כתיבת הפתיח====
====כתיבת הפתיח====
1,412

עריכות