39,916
עריכות
(←התוועדות ענקית לכבוד סעודת משיח: פסקה חדשה) |
(←התוועדות ענקית לכבוד סעודת משיח: עריכה) |
||
שורה 103: | שורה 103: | ||
{{פסח}} | {{פסח}} | ||
הקדמה: היות ויש כמה משתתפים חשובים שנמים כעת את שנתם, | הקדמה: היות ויש כמה משתתפים חשובים שנמים כעת את שנתם, והיות ואיני יכול לחכות עד שיתעוררו, שהרי אז כבר לא יהיה הזמן של סעודת משיח, אפעל בשיטה התורתית: | ||
יש דין של "זיכוי" או "זכיה" המבואר בפרק שני ד[[מסכת קידושין]] והוא: שמלבד דין [[שליח]], שהוא כידוע לכל כאשר אדם ממנה שליח אדם אחר שיעשה בשבילו דבר, | יש דין של "זיכוי" או "זכיה" המבואר בפרק שני ד[[מסכת קידושין]] והוא: | ||
שמלבד דין [[שליח]], שהוא כידוע לכל כאשר אדם ממנה שליח אדם אחר שיעשה בשבילו דבר, ישנו דין נוסף של זיכוי, שאינו דין מדיני שליחות, אבל עובד באופן דומה לשליחות, ויסודו: כאשר אדם יודע על פעולה מסוימת שחבירו חפץ בה, יכול הוא לזכות לו את הפעול ולהעשות שליח עבורו, וזאת גם ללא מינוי. | |||
גם כאן: מכיון שברור לי, כי משתמש:חסיד ומשתמש:חיים נהר רוצים להשתתף בהתוועדות, אזכה עבורם את ההשתתפות, ואף אחתום בשמם במהלך התוועדות זו, אם כי ההני מגלה דעת כי מכיון שאין זו אלא זיכוי, יתכן שאין זו מה שבאמת רצו לומר, לכן אין לייחס את הדברים להם. [[משתמש:שלום|שלום]] | גם כאן: מכיון שברור לי, כי משתמש:חסיד ומשתמש:חיים נהר רוצים להשתתף בהתוועדות, אזכה עבורם את ההשתתפות, ואף אחתום בשמם במהלך התוועדות זו, אם כי ההני מגלה דעת כי מכיון שאין זו אלא זיכוי, יתכן שאין זו מה שבאמת רצו לומר, לכן אין לייחס את הדברים להם. [[משתמש:שלום|שלום]] | ||
שורה 124: | שורה 126: | ||
::יתכן לומר, שאכן מכיון שזו הארת משיח, אין עלינו לעשות כלום, כי הרי זו הארת משיח עצמו, ש"יכוף את כל ישראל", וזו אתערותא דלעילא. [[משתמש:חסיד|חסיד]]. | ::יתכן לומר, שאכן מכיון שזו הארת משיח, אין עלינו לעשות כלום, כי הרי זו הארת משיח עצמו, ש"יכוף את כל ישראל", וזו אתערותא דלעילא. [[משתמש:חסיד|חסיד]]. | ||
:מישהו מכיר את ה[[ניגון לר' טוביה בלקין]]? למה אין קישור? | :::מישהו מכיר את ה[[ניגון לר' טוביה בלקין]]? למה אין קישור? | ||
: | ::::טוב אז נשיר את [[ניגון הופ קוזק]] הנהוג לשיר בסעודת משיח. מישהו יודע האם יש כמה נוסחאות לשיר? [[משתמש:שלום|שלום]]. | ||
: | :::::נדמה לי, שיש רק גירסא אחת. [[משתמש:חסיד|חסיד]]. | ||
: | ::::::והא ראיה שבערך על זה לא מוזכר שני הגירסאות. [[משתמש:חיים נהר|חיים נהר]]. | ||
: | :::::::מישהו יודע אולי מה המקור למילה "משיח"? ידוע לי כי זה מוזכר בתורה בקשר לכהן גדול המשוח בשמן המשחה, ועכשיו חשבתי שאולי הפשט כך: | ||
:אבל | ::::::::ידוע שמלך צריך משיחה, אבל מלך מ[[מלכי בית דוד]] אינו צריך משיחה, מפני שזה עובר בירושה. אבל כאשר יש מחלוקת צריך משיחה להודיע מלכותו נגד הקמים וחולקי עליו. | ||
:: | :::::::::אם כן, יתכן ש[[מלך המשיח]], מכיון שבפרט זה של מלכותו כמלך המשיח, לא יהיה ידוע בבירור מי הוא, ואף יש כאלו אשר חרפו עקבות משיחך, לכן צריך המשיח משיחה בשמן המשחה וזהו שמו משיח. | ||
:אבל | ::::::::::אבל מי ימשח אותו? [[משתמש:שלום|שלום]]. | ||
: | ::::::::::::מסתמא [[אליהו הנביא]], שהרי המשיחה נעשית על פי [[נבואה]], וכמו שאול הנביא שנמשח על ידי שמואל הנביא, ודוד המלך. [[משתמש:חסיד|חסיד]]. | ||
: | :::::::::::::אבל השאלה היא אם [[אליהו הנביא]] יבוא בכלל לפני ביאת משיח, דבר שהרמב"ם עצמו מסתפק בזה, ואומר כי אין הדבר ברור מכיון שאין קבלה בכך. | ||
:: | ::::::::::::::מעניין גם שה[[רמב"ם]] מסיים שאין כל דברים אלו מעיקרי האמונה, ואין מצווה לחקור ולברר יותר מדי מה יהיה, וכשיהיה יהיה... [[משתמש:שלום|שלום]]. | ||
: | :::::::::::::::יתכן שדווקא מהלכות [[לימוד התורה]] וכיו"ב אין זה מצווה, אבל כדי לחזק ה[[אמונה]] בביאת משיחנו אין לך מצווה גדולה מזו. [[משתמש:חסיד|חסיד]]. | ||
::::::::::::::::נכון, כי כאשר מדברים על משיח אין הוא משתכח מן הלב ומצפים לביאתו. | |||
:::::::::::::::::וכמעשה מ[[אדמו"ר הריי"צ]]. כאשר סיפר לו חתנו [[הרבי]] שאומרים שהוא משיח, הגיב הריי"צ: העיקר שמדברים ממשיח... (מובא בערך [[הקריאה והקדושה]]). [[משתמש:שלום|שלום]]. | |||
:: | :::::::::::::::::אבל יש להעיר שוודאי גם מהלכות [[לימוד התורה]] זה [[מצווה]] [[דיבור|לדבר]] ממשיח, שהרי יש נ"מ הלכה למעשה המובא בגמרא [[עירובין]] מג. בנוגע למי שאומר הריני נזיר ביום שבן דוד בא, אם מותר לשתות [[מים]], ובגמרא שם נאמר שמותר לו לשתות [[יין]] רק בשבת, מכיון שאין אליהו בא [[בערב שבת]] כדי שלא להפריע לישראל ממהכנות, ממילא אין משיח בא ב[[שבת]], שהרי אליהו הנביא חייב לבוא יום אחד לפני ביאת משיח. | ||
:::::::::::::::אבל לפלא שה[[רמב"ם]] כותב שזה דין ספק, ואין ברור אם המשיח אכן לא יבוא בשבת, וכן כתב הרמב"ם הן בהלכות נזירות והן בהלכות מלכים, וצ"ע מנין לו להרמב"ם להסתפק בדבר שהוא פשטות הגמרא. [[משתמש:החפץ בעילום שמו]]. | |||
מה | ::::::::::::::::עכשיו נפל בדעתי, מה שבגנרא סנהדרין מובא שם בכמה אמוראים שכל אחד אמרו תלמידיו עליו שרבם משיח, ותלמידיו דבי שליא אמו הפסוק של שילוה שמו, ותלמידי רבי ינאי אמרו הפסוק של ינון שמו, וכו' ומכך שהגמרא אומרת זאת מוכח שיש ענין לומר על הרבי שלו שהוא משיח, ולכאורה מה הענין בזה? | ||
::::::::::::::::ויש לומר, שהוא דין בהלכות הציפיה למשיח, כאשר רוצים שענין הציפיה למשיח יהיה מוחשי ויצפו לו ב[[אמת]], צריך לומר שהרבי הוא משיח, וממילא ענין הציפיה יהיה מוחשי. [[משתמש:שלום|שלום]] | |||
::::::::::::::::::מה באמת הענין של ציפיה למשיח? זה סימן או סיבה? כלומר: זה סימן שמאמינים באמת ובתמים למשיח, או שזה סיבה, כלומר שזה מצווה לעצמה? [[משתמש:למדן|למדן] | |||
::::::::::::::::::בפשטות היה צריך לומר כהאפשרות הראשונה. [[משתמש:שלום|שלום]] | |||
:: | :::::::::::::::::::חשבתי, שאפשר שזה גם מצווה וענין לכשעצמו, שאדם מזוכך הרוצה באמת לראות במלכות ה' ובבנין בית תפארתו מחכה תמיד לביאת המשיח. [[משתמש:החפץ בעילום שמו]]. |
עריכות