כח ההיולי: הבדלים בין גרסאות בדף

נוסף בית אחד ,  19 באוקטובר 2022
שורה 35: שורה 35:
תורת הקבלה והחסידות העמיקו את מושג היולי, לא רק לבריאת היש הגשמי, אלא גם לבריאת עולמות רוחניים, אלוקיים ומופשטים.
תורת הקבלה והחסידות העמיקו את מושג היולי, לא רק לבריאת היש הגשמי, אלא גם לבריאת עולמות רוחניים, אלוקיים ומופשטים.
בעוד בתורת הראשונים ההיולי הוא חומר הבסיס של היש הגשמי ומקור ל[[ארבעת היסודות]], תורת החסידות מסבירה כי שלב זה קיים בכל המשכה ובכל התהוות של דבר מזולתו, המתחלק לשלשת השלבים הכלליים '''[[חומר וצורה|חומר צורה]] ותיקון''', גם במובנים אחרים, שאינם [[ארבעת היסודות]] או בריאת דבר גשמי.
בעוד בתורת הראשונים ההיולי הוא חומר הבסיס של היש הגשמי ומקור ל[[ארבעת היסודות]], תורת החסידות מסבירה כי שלב זה קיים בכל המשכה ובכל התהוות של דבר מזולתו, המתחלק לשלשת השלבים הכלליים '''[[חומר וצורה|חומר צורה]] ותיקון''', גם במובנים אחרים, שאינם [[ארבעת היסודות]] או בריאת דבר גשמי.
'''חומר''' הוא הכח ההיולי, והוא [[פשוט]] ומופשט מכל הצורות שיווצרו בו. הוא התחלת ה[[מציאות]] מ[[אין]]. למשל: המשכת ה[[כלים]] ו[[ספירות]] ד[[אצילות]] מהמאציל, המצאת היש ד[[בי"ע]] מ[[מלכות דאצילות]]. ובנבראים עצמם: בהמשכת הכוחות מ[[עצם הנפש]] שב[[אדם]] וכדומה.
'''חומר''' הוא הכח ההיולי, והוא [[פשוט]] ומופשט מכל הצורות שיווצרו בו. הוא התחלת ה[[מציאות]] מ[[אין]]. למשל: המשכת ה[[כלים]] ו[[ספירות]] ד[[אצילות]] מהמאציל, המצאת היש ד[[בי"ע]] מ[[מלכות דאצילות]]. ובנבראים עצמם: בהמשכת הכוחות מ[[עצם הנפש]] שב[[אדם]] וכדומה.


182

עריכות