ניגון הורודישטשר: הבדלים בין גרסאות בדף

אין שינוי בגודל ,  20 בנובמבר 2021
מ
החלפת טקסט – "יתכן ו" ב־"יתכן ש"
אין תקציר עריכה
מ (החלפת טקסט – "יתכן ו" ב־"יתכן ש")
שורה 32: שורה 32:
בבא ראשונה, מתחילה בטונים נמוכים וכולה נסובה סביב הטונים הנמוכים ונמשכת אליהם, בנימה של שברון לב (הסול דייז הוא אפקט השברון), ושפלות מוגברת:
בבא ראשונה, מתחילה בטונים נמוכים וכולה נסובה סביב הטונים הנמוכים ונמשכת אליהם, בנימה של שברון לב (הסול דייז הוא אפקט השברון), ושפלות מוגברת:


בבא שניה, כבר על תחילתה מתרוממת יותר מאשר ראשונה (מגיעה ומבליטה את צליל ה'לה', שהוא איננו שברון לב כמו הסול דייז), אבל בנימה של תחינה. ייתכן והמעברים הקופצים מצליל 'מי' ל'לה' (טוניקה וסוב דומיננטה), מבטאים טלטלה פנימית, דוגמת מי שאינו מוצא מקום לעצמו ונזרק מצד לצד.
בבא שניה, כבר על תחילתה מתרוממת יותר מאשר ראשונה (מגיעה ומבליטה את צליל ה'לה', שהוא איננו שברון לב כמו הסול דייז), אבל בנימה של תחינה. ייתכן שהמעברים הקופצים מצליל 'מי' ל'לה' (טוניקה וסוב דומיננטה), מבטאים טלטלה פנימית, דוגמת מי שאינו מוצא מקום לעצמו ונזרק מצד לצד.


בבא שלישית, היא הזעקה שבניגון. הנקודה ההתחלתית של בבא זו היא בפסקה של הבבא הקודמת (צליל ה'לה'), המשולש המז'ורי שבסופה נותן טעם לתקווה וביטחון, התגברות על השפלות העצמית וכוח ועוצמה לפעול, לחפש, להשיג את המטרה.
בבא שלישית, היא הזעקה שבניגון. הנקודה ההתחלתית של בבא זו היא בפסקה של הבבא הקודמת (צליל ה'לה'), המשולש המז'ורי שבסופה נותן טעם לתקווה וביטחון, התגברות על השפלות העצמית וכוח ועוצמה לפעול, לחפש, להשיג את המטרה.