סידור תורה אור: הבדלים בין גרסאות בדף

אין תקציר עריכה
(סידור מתשס"ה)
אין תקציר עריכה
שורה 11: שורה 11:
המהדורה המרכזית והכוללת של סידור זה, יצאה לאור שש שנים אחר פטירתו של הרב לאווט - בשנת [[תרנ"ו]].
המהדורה המרכזית והכוללת של סידור זה, יצאה לאור שש שנים אחר פטירתו של הרב לאווט - בשנת [[תרנ"ו]].


ב[[אלול]] [[תש"א]] הדפיסה [[אגודת חסידי חב"ד העולמית]] את הסידור מחדש (ב[[דפוס האחים שולזינגר]]). מהדורה זו נתן [[אדמו"ר הריי"צ]] במתנה ל[[הרבי|רבי]], בה השתמש הרבי בכל יום. על סידור זה רשם הרבי את הגהות לסידור תורה אור.
ב[[אלול]] [[תש"א]] הדפיסה [[אגודת חסידי חב"ד העולמית]] את הסידור מחדש (ב[[דפוס האחים שולזינגר]]). מהדורה זו נתן [[אדמו"ר הריי"צ]] במתנה ל[[הרבי|רבי]], בה משתמש הרבי בכל יום. על סידור זה רשם הרבי את הגהות לסידור תורה אור.
 
מהדורות נוספות הודפסו ב[[תש"ו]] בשנחאי, ומאז במשך שנים רבות לא הי' ניתן להשיגו{{הערה|כמה פעמים ביקשו מהרבי להדפיסו, והיה אף מי שהציע לשלם על ההדפסה, אך הדבר נדחה, ייתכן שהסיבה כי הרצון של הרבי היה לקבע את סידור תהלת ה' בתור הסידור העיקרי.}}, עד שנדפס שוב ב[[תשמ"ז]] [[תש"ס]] [[תשס"ו]] [[תשע"ד]] [[תשע"ז]] ו[[תשע"ט]].


מהדורות נוספות הודפסו ב[[תש"ו]] בשנחאי, ומאז במשך שנים רבות לא הי' ניתן להשיגו{{הערה|כמה פעמים ביקשו מהרבי להדפיסו, והיה אף מי שהציע לשלם על ההדפסה, אך הדבר נדחה, ייתכן שהסיבה כי הרצון של הרבי היה לקבע את סידור תהלת ה' בתור הסידור העיקרי.}}, עד שנדפס שוב ב[[תשמ"ז]].
== שינוים במהדורות ==
== שינוים במהדורות ==
ישנם שינויים קלים בין מהדורת תש"א בה השתמש הרבי למהדורות הנוספות, והבולטת שבהם היא שבסוף מהדורת תש"א בא חלק נוסף מיוחד לראש-השנה ויום הכיפורים, והוא כולל את כל הפיוטים ו[[חזרת הש"ץ]] לימים הנוראים שאינם באים בדרך כלל בסידור התפילה, אלא במחזור לימים הנוראים.
ישנם שינויים קלים בין מהדורת תש"א בה משתמש הרבי למהדורות הנוספות, והבולטת שבהם היא שבסוף מהדורת תש"א בא חלק נוסף מיוחד לראש-השנה ויום הכיפורים, והוא כולל את כל הפיוטים ו[[חזרת הש"ץ]] לימים הנוראים שאינם באים בדרך כלל בסידור התפילה, אלא במחזור לימים הנוראים.


בסידור תורה אור (וכן ב[[סידור רוסטוב]]), כמו בסידורים הספרדים, אין כלל ציון של קהל/[[שליח ציבור|חזן]] בקדושה אלא רק נקודות לפני תיבות אלו.
בסידור תורה אור (וכן ב[[סידור רוסטוב]]), כמו בסידורים הספרדים, אין כלל ציון של קהל/[[שליח ציבור|חזן]] בקדושה אלא רק נקודות לפני תיבות אלו.
13

עריכות