1,711
עריכות
מ (ויקיזציה) |
אין תקציר עריכה |
||
שורה 1: | שורה 1: | ||
{{בעריכה מתמשכת}} | {{בעריכה מתמשכת}} | ||
'''כח הצומח שבארץ''' הוא כח בלתי מוגבל | '''כח הצומח שבארץ''' הוא הכוח שיש בהארץ להצמיח כל מיני הצומח. כח הצומח שונה הוא מכחות רגילים בכך שהוא כח בלתי מוגבל שהיא יכולה להצמיח עד בלי גבול. בגלל החידוש הזה כח הצומח מובא בחסידות למשל על בלי גבול וגם להסביר למה אכן כח זה שונה משארי הכוחות. | ||
== עניינו | == עניינו == | ||
עניינו הוא כח אינסופי, שעל ידו צומחים ריבוי צמחים בלי הפסק, בלי חלישות ובלי שינוי | עניינו של כח הצומח הוא כח אינסופי שה' הכניס ב[[ארץ]] הגשמית ב[[עשרה מאמרות]] במאמר "תוצא הארץ" כח בלתי מוגבל, שעל ידי מאמר זה היא יכולה להצמיח עד בלי גבול{{מקור}}. ישנם שלשה פרטים בכך שכח הצומח הוא כח בלתי מוגבלת א) אין בו שינויים ב) צומח פירות ופירי פירות עד אין שיעור ג) נתהוות הצומח יש מאין: | ||
:א) כל הכוחות הגשמיים הם מוגבלים - יש בהם זמן שהם לא פעילים, או שלא כל הזמנים שווים, או שהם לא באותו צורה. בשונה הוא כח הצומח - על ידו צומחים ריבוי צמחים בלי הפסק, בלי חלישות ובלי שינוי {{הערה|במקומות אחדים מובא שגילוי האין סוף בעולם - שמתגלה בעיקר ע"י הולדה - מתגלה גם ע"י כח הצומח (שמח תשמח תרנ"ז בתחילתו).}}. | |||
:ב) כל כח עושה שינוי בדבר שהוא מתעסק ובזה נפסקה כוחו. בשונה הוא כח הצומח, שע"י שזורעים בקרקע גרעין אחד, יכול לצמוח עץ עושה פירות עד אין סוף שניתן כוח בהדבר שמצמיח שיכול להצמיח עוד כמותו עד סוף העולם{{הערה|וכח זה אינו הכוח של הגרעין (ההוכחה שהוא נרקב), אלא שהגרעין מעורר ומגלה את כח הצומח האינסופי הטמון בקרקע.}}. | |||
:ג) בכל כח, השפעתו, הוא השפעה בערך. בשונה הוא כח הצומח שבאדמה - זורעים רק גרעין אחד קטן, שהוא לא בערך העץ הצומח ממנו שאי אפשר לומר שהעץ כולו הגיע מהגרעין (וגם שהגרעין נרקב בארץ). רואים מזה במוחש שכוח הצומח הוא דוגמת התהוות [[יש מאין]], שזה רק בכוחו האינסופי של הקב"ה{{מקור}}. | |||
== | == צמיחתו על ידי גרעין == | ||
ע"י שזורעים גרעין, והגרעין נרקב באדמה - הוא [[מתבטל]], יוצא מהמציאות שלו, על ידי זה מגלים את הכח האינסופי הטמון בקרקע.{{הערה|תו"א הוספות ויקהל קטו א}} | לעיל הוסבר שהכח להצמיח הוא מכח הצומח שבארץ. אבל בכדי להצמיח צריכים לזרוע גרעינים. התפקיד של הגרעין הוא שני דברים א) ל'''גלות''' הכוח האינסופי ב) ולתת בו ציור: | ||
:א) כל גילוי שבאין ערוך להפעולה שנעשה צריך ביטול מדרגתו הקודמת בכדי לקבל הגילוי {{הבהרה|צריך הסברה או קישור למקום שבו מוסבר ענין זה}}(כמו שידוע בעבודת ה', שרק ע"י ביטול של יהודי אפשר להגיע לדרגות אלוקיות גבוהות){{הערה|ראה ד"ה זה היום תרס"ו.}}. | |||
הצמיחה שנעשית ע"י הגרעין הוא באין ערוך להגרעין עצמו (כנ"ל נקודה ב' וג'). רק שע"י שזורעים גרעין, והגרעין '''נרקב''' באדמה - הוא [[מתבטל]], יוצא מהמציאות שלו, על ידי זה מגלים את הכח האינסופי הטמון בקרקע.{{הערה|תו"א הוספות ויקהל קטו א}}. | |||
:ב) תפקיד נוסף של הגרעין הוא{{הערה|שאם ענינו הוא רק ביטול שמעורר כוח הצומח, מדוע נדרש שהגרעין יהיה מהסוג של העץ שרוצים שיצמח? הרי את העבודה עושה כח הצומח ולא הגרעין?}} לתת ציור מסוים לצומח, שבזריעת גרעין של פרי מסוים יתהווה ויצמח עץ פרי זה. מובן אם כן שצמיחה צריכה שני שותפים, כח הצומח מחדש את המציאות החדשה (כמו יש מאין), והגרעין מגביל אותו ויוצר ממנו את מהותו העכשווית.{{הערה|ראה לקו"ת שיר השירים טז, א. סה"מ תרנ"ז עמוד קעה־ו. ועוד.}}. | |||
== המצאותו של כח הצומח בקרקע דווקא == | == המצאותו של כח הצומח בקרקע דווקא == | ||
כח הצומח - הכח האינסופי של הקב"ה - נמצא דווקא בארץ הגשמית שהוא המקום הכי גשמי ונמוך, ולא בעולמות יותר מרוממים ואפילו לא בדברים יותר גבוהים בעולמנו. הסיבה לזה הוא משום שכידוע [[נעוץ תחילתן בסופן]]. דווקא בארץ - במקום הכי נמוך, מתגלים הכוחות הכי גבוהים{{הערה|ראה תניא [[אגרת הקודש - כ'|אגרת הקודש סימן כ']]}}. | |||
{{הערות שוליים}} | {{הערות שוליים}} | ||
[[:קטגוריה:צומח|*]] | [[:קטגוריה:צומח|*]] |
עריכות