עצמות ומהות: הבדלים בין גרסאות בדף

הוסרו 45 בתים ,  23 במרץ 2021
שורה 21: שורה 21:


== מאור ==
== מאור ==
לפעמים כשמדברים על עצמות מכנים אותו בתואר "מאור", שמבטא את זה שהכל מגיע ממנו, כמו מאור (למשל שמש) שהאור מגיע ממנו.<br>
לפעמים כשמדברים על עצמות מכנים אותו בתואר "מאור", שמבטא את זה שהכל מגיע ממנו, כמו מאור (למשל שמש) שהאור מגיע ממנו.
למרות כל המעלות שבמונח "מאור", עדיין אין זה אמיתית העניין של עצמות אין סוף. שהרי "לא זהו עיקר האלוקות מה שמתהווים ממנו עולמות"<ref>תורה אור מגילת אסתר</ref>. הדרגה שהיא המקור לכל ריבוי העולמות והברואים, עדיין היא לא עצמות אין סוף. זה לא התואר הנכון שנותן לו מעלה, אדרבה בשבילו זה ירידה.<br>
 
לפעמים במקום להביא משל מאור השמש, מביאים משל מאבן טובה שמפיצה אור. מה המשמעות? השמש - כל עניינה ומטרתה להאיר. אין לה בחירה בזה, וזהו נוגע לכל עצמותה. <br>
למרות כל המעלות שבמונח "מאור", עדיין אין זה אמיתית העניין של עצמות אין סוף. שהרי "לא זהו עיקר האלוקות מה שמתהווים ממנו עולמות"{{הערה|תורה אור מגילת אסתר.}}. הדרגה שהיא המקור לכל ריבוי העולמות והברואים, עדיין היא לא עצמות אין סוף. זה לא התואר הנכון שנותן לו מעלה, אדרבה בשבילו זה ירידה.
אבן טובה, לעומת זאת, יש לה קיום משלה, יש לה תוכן עצמי גם בלי שהיא מאירה. אף אחד לא יקנה אבן טובה בשביל האור שלה. כך גם עצמות אין סוף - הוא קיים בקיום עצמי, ולא נוגע לו האם העולמות מתהווים או לא.<ref>תחילת ד"ה כי עמך בהמשך תרס"ו</ref>
 
לפעמים במקום להביא משל מאור השמש, מביאים משל מאבן טובה שמפיצה אור. מה המשמעות? השמש - כל עניינה ומטרתה להאיר. אין לה בחירה בזה, וזהו נוגע לכל עצמותה.
 
אבן טובה, לעומת זאת, יש לה קיום משלה, יש לה תוכן עצמי גם בלי שהיא מאירה. אף אחד לא יקנה אבן טובה בשביל האור שלה. כך גם עצמות אין סוף - הוא קיים בקיום עצמי, ולא נוגע לו האם העולמות מתהווים או לא{{הערה|תחילת ד"ה כי עמך בהמשך תרס"ו.}}.


===אור אין סוף===
===אור אין סוף===
{{ערך מורחב|אור אין סוף}}
{{ערך מורחב|אור אין סוף}}
אור אין סוף (או בראשי תיבות 'אוא"ס') הוא הארה המתגלה מ'עצמות ומהות' של הבורא (באופן רצוני ולא מוכרח), ודרכו מגיע לידי ביטוי ה'עצמות'. אור האין סוף הוא מחובר תמיד למקורו, דומה למקורו, אין בו שינוי, הוא אינו מציאות לעצמו ומאיר באופן פסיבי.
אור אין סוף הוא הארה המתגלה מ'עצמות ומהות' של הבורא (באופן רצוני ולא מוכרח), ודרכו מגיע לידי ביטוי ה'עצמות'. אור האין סוף הוא מחובר תמיד למקורו, דומה למקורו, אין בו שינוי, הוא אינו מציאות לעצמו ומאיר באופן פסיבי.


התפשטותו של האור היא גם כן אין סופית בכל פרטיה ואין שום כוח או גורם יכול להגביל או להגדיר אותה.
התפשטותו של האור היא גם כן אין סופית בכל פרטיה ואין שום כוח או גורם יכול להגביל או להגדיר אותה.