שיחת משתמש:בנציון: הבדלים בין גרסאות בדף

שורה 47: שורה 47:
אשמח שתרחיב (בעיקר בהסבר בעניין שפע שתופס את העצם. לא הצלחתי כ"כ להסביר)--[[משתמש:חבדפד770|חבדפד770]] - [[שיחת משתמש:חבדפד770|שיחה]], 17:16, ה' בניסן, ה'תשפ"א 17:16, 18 במרץ 2021 (UTC)
אשמח שתרחיב (בעיקר בהסבר בעניין שפע שתופס את העצם. לא הצלחתי כ"כ להסביר)--[[משתמש:חבדפד770|חבדפד770]] - [[שיחת משתמש:חבדפד770|שיחה]], 17:16, ה' בניסן, ה'תשפ"א 17:16, 18 במרץ 2021 (UTC)
:קודם כל אני צריך לראות מה שיש (דהיינו שיש ערך אור ושם גם מבואר החילוקים בין אור ושפע, ויש גם ערך על שפע) ומה החידוש של ערך זו. שנית, כמדומני שבס"ו (ואולי גם בע"ב) הווארט הוא שאור הוא נעלה שמה שבא בבחינת שפע זהו כבר דרגא מאלקות שבא קודם בבחינת אור ואינו העצם של האלקות וכל הדרגא ה'''זו''' (המצומצמת) בא בבחינת שפע. אבל כל הכבוד שיש משתמשים שכל ה'קאך' שלהם הוא בערכים בתורת החסידות. לדעתי כל המאמרים וגם כל פרטי המאמרים יכולים לבוא בחבדפדיה אם מוצאים מקומם הנכון וגם (וזה חשוב ביותר) שתהיה ערוכה בסגנון אנציקלופדיה ולא כמו שקלא וטריא כמו שיש במאמרים (רק העובדות וההכרח וההסבר) [[משתמש:בנציון|בנציון]] - [[שיחת משתמש:בנציון|שיחה]], 17:30, ה' בניסן, ה'תשפ"א 17:30, 18 במרץ 2021 (UTC)
:קודם כל אני צריך לראות מה שיש (דהיינו שיש ערך אור ושם גם מבואר החילוקים בין אור ושפע, ויש גם ערך על שפע) ומה החידוש של ערך זו. שנית, כמדומני שבס"ו (ואולי גם בע"ב) הווארט הוא שאור הוא נעלה שמה שבא בבחינת שפע זהו כבר דרגא מאלקות שבא קודם בבחינת אור ואינו העצם של האלקות וכל הדרגא ה'''זו''' (המצומצמת) בא בבחינת שפע. אבל כל הכבוד שיש משתמשים שכל ה'קאך' שלהם הוא בערכים בתורת החסידות. לדעתי כל המאמרים וגם כל פרטי המאמרים יכולים לבוא בחבדפדיה אם מוצאים מקומם הנכון וגם (וזה חשוב ביותר) שתהיה ערוכה בסגנון אנציקלופדיה ולא כמו שקלא וטריא כמו שיש במאמרים (רק העובדות וההכרח וההסבר) [[משתמש:בנציון|בנציון]] - [[שיחת משתמש:בנציון|שיחה]], 17:30, ה' בניסן, ה'תשפ"א 17:30, 18 במרץ 2021 (UTC)
החידוש בערך זה הדבר הכי פשוט - העמדת שני העניינים אחד מול השני... כמו בחסידות. כשזה בשני ערכים נפרדים אפשר לדעתי לפספס את הווארט בכ"א. בנוגע למה שאמרת מס"ו, זה באמת החידוש העצום באור אצל הקב"ה (הנוטע אוזן וגו') שמאיר ברצון ובאור יש מקצת העצם וכוח העצם. וזה לא נידון בערך אור ושפע, ואני חושב שקובע ברכה לעצמו (ראה [[אור]].--[[משתמש:חבדפד770|חבדפד770]] - [[שיחת משתמש:חבדפד770|שיחה]], 18:08, ה' בניסן, ה'תשפ"א 18:08, 18 במרץ 2021 (UTC)
::החידוש בערך זה הדבר הכי פשוט - העמדת שני העניינים אחד מול השני... כמו בחסידות. כשזה בשני ערכים נפרדים אפשר לדעתי לפספס את הווארט בכ"א. בנוגע למה שאמרת מס"ו, זה באמת החידוש העצום באור אצל הקב"ה (הנוטע אוזן וגו') שמאיר ברצון ובאור יש מקצת העצם וכוח העצם. וזה לא נידון בערך אור ושפע, ואני חושב שקובע ברכה לעצמו (ראה [[אור]].--[[משתמש:חבדפד770|חבדפד770]] - [[שיחת משתמש:חבדפד770|שיחה]], 18:08, ה' בניסן, ה'תשפ"א 18:08, 18 במרץ 2021 (UTC)
:::גם אם יש חידוש (וצריך לראות אם כל מה שיש בחסידות אם יש בו חשיבות אנציקלופדי (אף שבספר הערכים יש ערך "אור ביחס לשפע")) צריך לסדר ששלושה הערכים יהיו מסודרים שכל הפרטים יהיו בהערך אחד ושני הערכים האחרים יפנו לערך המורחב הזה. אני מדבר בהמאמר זאת חוקת גופא שכל האריכות אינו מדבר במעלת השפע (כי אין שפע בלתי מוגבלת בא בעולמות (ולכן אף אם משווים זה מול זה יש מעלה בשפע אבל זה אמת אם מדברים במדריגה אחת לא כששני ההשפעות הם במדריגות שונות)) הוא מדבר בריחוק ערך האור שהוא מובדל לגמרי ואינו נתפס במה שברא וכל מה שברא הוא דבר חדש ולא מתייחס אחריו ומובדל ממנו (באמת זה יותר משני שנים שלמדתי המאמר הזה, תגיד לי אם טעיתי)--[[משתמש:בנציון|בנציון]] - [[שיחת משתמש:בנציון|שיחה]], 18:38, ה' בניסן, ה'תשפ"א 18:38, 18 במרץ 2021 (UTC)
1,688

עריכות