ידידים מבינים: הבדלים בין גרסאות בדף

מ
←‏פרטי ההדרכה: קישורים פנימיים
מ (←‏פרטי ההדרכה: קישורים פנימיים)
שורה 24: שורה 24:
את ההוראה ביסס הרבי על הפסוק "ותשועה ברוב יועץ"{{הערה|משלי יא, יד. כד, ו.}}, שכדי שיוכל לייעץ הוא צריך להבין בתחום בו הוא מייעץ, וכיון שהפסוק כותב "'''ברוב''' יועץ"{{הערה|'מיעוט רבים - שניים', היות שהפסוק נוקט בלשון של 'רוב', מוכח שלא מספיקה התייעצות עם אדם אחד, וצריך לכל הפחות 2.}}, הרי שצריך להתייעץ עם 2 ידידים{{הערה|שם=יסוד}}.
את ההוראה ביסס הרבי על הפסוק "ותשועה ברוב יועץ"{{הערה|משלי יא, יד. כד, ו.}}, שכדי שיוכל לייעץ הוא צריך להבין בתחום בו הוא מייעץ, וכיון שהפסוק כותב "'''ברוב''' יועץ"{{הערה|'מיעוט רבים - שניים', היות שהפסוק נוקט בלשון של 'רוב', מוכח שלא מספיקה התייעצות עם אדם אחד, וצריך לכל הפחות 2.}}, הרי שצריך להתייעץ עם 2 ידידים{{הערה|שם=יסוד}}.


כמו כן קישר זאת הרבי עם סיפור הגמרא אודות רב אשי, שעם כל גדולתו ומעלתו שהיה מגדולי האמוראים וחתם את התלמוד בבלי וכו', כאשר הגיעה לפניו שאלה הלכתית, ואפילו שאלה פשוטה כמו כשרות בהמה, לא היה פוסק לבד{{הערה|סנהדרין ז, ב. אגרות קודש חלק כ"ז עמוד כז.}}.
כמו כן קישר זאת הרבי עם סיפור הגמרא אודות [[רב אשי]], שעם כל גדולתו ומעלתו שהיה מגדולי ה[[אמורא]]ים וחתם את ה[[תלמוד בבלי]] וכו', כאשר הגיעה לפניו שאלה הלכתית, ואפילו שאלה פשוטה כמו כשרות בהמה, לא היה פוסק לבד{{הערה|סנהדרין ז, ב. אגרות קודש חלק כ"ז עמוד כז.}}.


הסיבה שההתייעצות צריכה להיות דווקא עם '''ידידים''', כיון שצריך לקבל עצה דווקא מכאלו שחפצים בטובתו, ויהיו מוכנים לשם כך להתבונן בשאלה כדרוש ולהעניק לו עצה הוגנת{{הערה|שם=יסוד}}.
הסיבה שההתייעצות צריכה להיות דווקא עם '''ידידים''', כיון שצריך לקבל עצה דווקא מכאלו שחפצים בטובתו, ויהיו מוכנים לשם כך להתבונן בשאלה כדרוש ולהעניק לו עצה הוגנת{{הערה|שם=יסוד}}.
1,711

עריכות