אכילת מאכלי חלב בחג השבועות: הבדלים בין גרסאות בדף

אין תקציר עריכה
אין תקציר עריכה
שורה 24: שורה 24:
#בגלל סמיכות הפסוקים "ראשית ביכורי אדמתך . . לא תבשל גדי בחלב אמו", מסמיכים את איסור בשר וחלב לחג הביכורים.
#בגלל סמיכות הפסוקים "ראשית ביכורי אדמתך . . לא תבשל גדי בחלב אמו", מסמיכים את איסור בשר וחלב לחג הביכורים.
#כאשר משה עלה לקבל את התורה טענו המלאכים שהם קודמים מדין 'בר מצר', ומשה השיב להם שאינם יכולים לקבל את התורה משום שכאשר היו אצל אברהם עברו על איסור התורה ואכלו בשר וחלב{{הערה|"ויקח חמאה וחלב ובן הבקר אשר עשה ויתן לפניהם . . ויאכלו".}}.
#כאשר משה עלה לקבל את התורה טענו המלאכים שהם קודמים מדין 'בר מצר', ומשה השיב להם שאינם יכולים לקבל את התורה משום שכאשר היו אצל אברהם עברו על איסור התורה ואכלו בשר וחלב{{הערה|"ויקח חמאה וחלב ובן הבקר אשר עשה ויתן לפניהם . . ויאכלו".}}.
*לרמז שצמאים לתורה וכמה שלומדים הצמאון רק מתגבר, כמו החלב שגורם לצמאון, וכמה ששותים ממנו לא רווים.
#לרמז שצמאים לתורה וכמה שלומדים הצמאון רק מתגבר, כמו החלב שגורם לצמאון, וכמה ששותים ממנו לא רווים.
*משה רבינו נמשה מהיאור באותו תאריך של מתן תורה{{הערה|סוטה יב, ב.}}, ובתיה החזירה אותו על מיניקות מצריות והוא לא ינק מהן כי היה צריך לקבל תורה מהקב"ה, ורוצים לעשות זכר לזה{{הערה|שו"ת כנף רננה הקדמה ליורה דעה.}}.
#משה רבינו נמשה מהיאור באותו תאריך של מתן תורה{{הערה|סוטה יב, ב.}}, ובתיה החזירה אותו על מיניקות מצריות והוא לא ינק מהן כי היה צריך לקבל תורה מהקב"ה, ורוצים לעשות זכר לזה{{הערה|שו"ת כנף רננה הקדמה ליורה דעה.}}.
*כפי שהחלב מותר למרות שהוא 'נעכר' ונעשה מהדם{{ערה|נדה ט, א.}}, כך גם מי שמקבל את התורה - לא מתחשבים בעברו והוא נעשה טהור{{הערה|מהרש""ם מבערזאן.}}.
#כפי שהחלב מותר למרות שהוא 'נעכר' ונעשה מהדם{{הערה|נדה ט, א.}}, כך גם מי שמקבל את התורה - לא מתחשבים בעברו והוא נעשה טהור{{הערה|מהרש""ם מבערזאן.}}.


==משמעות המנהג==
==משמעות המנהג==
31,404

עריכות