4,016
עריכות
(יצירת דף עם התוכן "{{בעבודה}} '''תהילים ק"א''' הינו המזמור הק"א שבספר התהלים. ==ביארוי רבותינו נשיאינו== ===לדוד...") |
|||
שורה 3: | שורה 3: | ||
==ביארוי רבותינו נשיאינו== | ==ביארוי רבותינו נשיאינו== | ||
===לדוד מזמור חסד ומשפט אשירה לך ה' אזמרה=== | ===לדוד מזמור חסד ומשפט אשירה לך ה' אזמרה=== | ||
ב[[מאמר]] [[ד"ה]] 'גפן ממצרים תסיע'{{הערה|[[י"ב תמוז]] [[תשמ"ה]].}}, מסביר [[הרבי]] שמבואר במפרשי ה[[תנ"ך]], שגם על חסד וטוב הנראה והנגלה אשירה לך, וגם על עניני משפט ודין וחסדים המכוסים אשירה ואזמרה, שזהו למעלה ממזמור הקדוש, [[מזמור לתודה]], שהרי שם ההודאה היא רק על [[נס]] שאירע לו, מה שאין כן במזמור הק"א | ב[[מאמר]] [[ד"ה]] 'גפן ממצרים תסיע'{{הערה|[[י"ב תמוז]] [[תשמ"ה]].}}, מסביר [[הרבי]] שמבואר במפרשי ה[[תנ"ך]], שגם על חסד וטוב הנראה והנגלה אשירה לך, וגם על עניני משפט ודין וחסדים המכוסים אשירה ואזמרה, שזהו למעלה ממזמור הקדוש, [[מזמור לתודה]], שהרי שם ההודאה היא רק על [[נס]] שאירע לו, מה שאין כן במזמור הק"א הרי הוא מודה ומשבח ומזמר גם על חסדים המגולים וגם על חסדים המכוסים. וזהו גם מה שכתוב ב׳ הלשונות אשירה ואזמרה, ששירה היא בפה וזמר הוא בכלי.כלומר, שענין השירה הוא בפה ובדיבור בלי המדידה והגבלה של כלים, מה שאין כן זמר הוא בכלי, על דרך ענין המשפט שהוא ענין חסדים המכוסים בלבוש ובכלי. ועל שני האופנים, חסדים המכוסים וחסד המגולים בטוב הנראה והנגלה, הרי הוא משבח ל[[הקב"ה]]. שענין זה הוא על ידי עבודה שהיא בדוגמת הקדמת נעשה לנשמע. | ||
{{מזמורי ספר התהילים}} | {{מזמורי ספר התהילים}} | ||
{{הערות שוליים}} | {{הערות שוליים}} |