27,062
עריכות
מ (החלפת טקסט – " {{הערה|" ב־"{{הערה|") תגיות: עריכה ממכשיר נייד עריכה דרך האתר הנייד |
מ (החלפת טקסט – "היתה" ב־"הייתה") |
||
שורה 33: | שורה 33: | ||
ב) בנבואות על הכרתת בית המלכות לשלשת מלכי ישראל, והם ירבעם{{הערה|1=מלכים-א' י"ד י.}}, בעשא{{הערה|1=מלכים-א' ט"ז ז.}} ואחאב{{הערה|1=מלכים-ב' ט ח.}} נאמר והכרתי לפלוני משתין בקיר, ופירשו במצודות דמיירי בזכרים שמשתינים בקיר מה שאין כן הנקבה דמשתינה בארץ, ופירש האברבנאל{{הערה|1=מלכים א' י"ד י.}} דהיינו הבטחה שלא ישאר לו בן יורש המלכות ואי תימא דבן בת הוי מחזיר מלכות בית אביו ליושנה, מאי מועיל השחתת זכרים, הא אכתי איכא נקיבות? | ב) בנבואות על הכרתת בית המלכות לשלשת מלכי ישראל, והם ירבעם{{הערה|1=מלכים-א' י"ד י.}}, בעשא{{הערה|1=מלכים-א' ט"ז ז.}} ואחאב{{הערה|1=מלכים-ב' ט ח.}} נאמר והכרתי לפלוני משתין בקיר, ופירשו במצודות דמיירי בזכרים שמשתינים בקיר מה שאין כן הנקבה דמשתינה בארץ, ופירש האברבנאל{{הערה|1=מלכים א' י"ד י.}} דהיינו הבטחה שלא ישאר לו בן יורש המלכות ואי תימא דבן בת הוי מחזיר מלכות בית אביו ליושנה, מאי מועיל השחתת זכרים, הא אכתי איכא נקיבות? | ||
ואכן עתליה בת אחאב{{הערה|1=מלכים ב' ח' כ"ז ובמצודות דוד שם.}} | ואכן עתליה בת אחאב{{הערה|1=מלכים ב' ח' כ"ז ובמצודות דוד שם.}} הייתה אשת יהורם מלך יהודה{{הערה|1=מלכים-ב, ח י"ח.}} והיא אם אחזיהו מלך יהודה{{הערה|1=מלכים-ב, ח' כ"ז.}} ואחרי שנהרגה על ידי יהוידע כ"ג{{הערה|1=מלכים ב' י"א ט"ו.}} מלך יואש בן אחזיהו{{הערה|1=מלכים-ב' י"ב ב.}} וכל המלכים במלכות יהודה עד לצדקיהו היו בן אחר בן מיואש. יוצא דאחזיהו הוא בן בת אחאב, יואש הוא בן בן בת אחאב, וכל שאר מלכי יהודה הם בני אחאב מנוקבתא ואין זה סתירה להנאמר והכרתי את בית אחאב{{הערה|1מלכים-ב' ט, ח.}} ולא להנאמר ונתתי את בית אחאב כבית ירבעם בן נבט{{הערה|1=מלכים-ב, ט ט.}} אשר בבית ירבעם נאמר וביערתי אחרי בית ירבעם כאשר יבאר הגלל עד תומו,{{הערה|1=מלכים-א' יד, י.}} ולא נתקיימה במלכי יהודה, אלא במלכות בית אחאב משום דהוו מנוקבתא. ואם כן לכאורה גם לא נוכל לומר דיוחזר המלכות לבית דוד על ידי שימלוך איש מבני בתו.{{הערה|1=הרב מיכאל ידווני, [ מכתבי שאלות ותשובות לגאון הגדול רבי חיים קנייבסקי בנוגע אם מלך המשיח צריך להיות בן אחר בן]}} | ||
ג) וכן משמע במנחת חינוך{{הערה|1=סוף מצווה צ"ז.}} שכתב כיון דיהיה מזרע שלמה דור אחר דור, אם כן המלכות [[ירושה]] לו מעת שפסקה מלכות ואין צריך משיחה". | ג) וכן משמע במנחת חינוך{{הערה|1=סוף מצווה צ"ז.}} שכתב כיון דיהיה מזרע שלמה דור אחר דור, אם כן המלכות [[ירושה]] לו מעת שפסקה מלכות ואין צריך משיחה". |