סיפור קין והבל: הבדלים בין גרסאות בדף

נוספו 712 בתים ,  29 בנובמבר 2020
אין תקציר עריכה
אין תקציר עריכה
אין תקציר עריכה
שורה 2: שורה 2:
סיפורם של '''קין והבל''' היה ש[[קין]] הרג את [[הבל]] אחיו משום [[קנאה|קנאתו]] בו, בעקבות כך קיבל [[קין]] עונש מ[[הקב"ה]].
סיפורם של '''קין והבל''' היה ש[[קין]] הרג את [[הבל]] אחיו משום [[קנאה|קנאתו]] בו, בעקבות כך קיבל [[קין]] עונש מ[[הקב"ה]].
==הסיפור==
==הסיפור==
[[קין]] ו[[הבל]] הינו בני [[אדם]] ו[[חווה]], [[קין]] היה עובד [[אדמה]] ו[[הבל]] רועה [[צאן]], באחת הפעמים החליטו השניים להקריב [[קרבן]], אולם את קרבנו של [[קין]] [[הקב"ה]] לא קיבל.
[[קין]] ו[[הבל]] הינו בני [[אדם]] ו[[חווה]], [[קין]] היה עובד [[אדמה]] ו[[הבל]] רועה [[צאן]], באחת הפעמים החליטו השניים להקריב [[קרבן]], אולם את קרבנו של [[קין]] [[הקב"ה]] לא קיבל{{הערה|הסיבה ש[[הקב"ה]] קיבל את קרבנו של הבל ושל קין לא, היה שקין הביא מהגרוע שלו, ואילו הבל הביא מן המובחר שלו}}.


[[קין]] נכנס לדיכדוך, [[הקב"ה]] ניסה לפנות אליו ולהגיד לו שאם יפעל בדרך הנכונה [[הקב"ה]] עוד ישא פניו אליו,{{הערה|בראשית,ד,ח}} אולם [[קין]] אינו שומע לדברי [[הקב"ה]] והורג את אחיו [[הבל]] בעודם ב[[שדה]]. [[הקב"ה]] בעקבות כך מעניש את [[קין]] ש:{{ציטוטון|עַתָּה, אָרוּר אָתָּה, מִן-הָאֲדָמָה אֲשֶׁר פָּצְתָה אֶת-פִּיהָ, לָקַחַת אֶת-דְּמֵי אָחִיךָ מִיָּדֶךָ. כִּי תַעֲבֹד אֶת-הָאֲדָמָה, לֹא-תֹסֵף תֵּת-כֹּחָהּ לָךְ; נָע וָנָד, תִּהְיֶה בָאָרֶץ}}.{{הערה|בראשית,ד,י"א}}
[[קין]] נכנס לדיכדוך, [[הקב"ה]] ניסה לפנות אליו ולהגיד לו שאם יפעל בדרך הנכונה [[הקב"ה]] עוד ישא פניו אליו,{{הערה|בראשית,ד,ח}} אולם [[קין]] אינו שומע לדברי [[הקב"ה]] והורג את אחיו [[הבל]] בעודם ב[[שדה]]. [[הקב"ה]] בעקבות כך מעניש את [[קין]] ש:{{ציטוטון|עַתָּה, אָרוּר אָתָּה, מִן-הָאֲדָמָה אֲשֶׁר פָּצְתָה אֶת-פִּיהָ, לָקַחַת אֶת-דְּמֵי אָחִיךָ מִיָּדֶךָ. כִּי תַעֲבֹד אֶת-הָאֲדָמָה, לֹא-תֹסֵף תֵּת-כֹּחָהּ לָךְ; נָע וָנָד, תִּהְיֶה בָאָרֶץ}}.{{הערה|בראשית,ד,י"א}}
שורה 8: שורה 8:
[[הקב"ה]] שם אף ל[[קין]] את אות הוי"ה על ראשו משום חששו שיהרגו אותו.
[[הקב"ה]] שם אף ל[[קין]] את אות הוי"ה על ראשו משום חששו שיהרגו אותו.
==בתורת החסידות==
==בתורת החסידות==
[[הרבי]] מסביר שהסחבה ש[[קין]] הביא מן הגרוע שלו היא, משום ש[[קין]] הרגיש את [[אחדות]] מצד [[הקב"ה]], ואצל [[הקב"ה]] אין הבדל בין מובחר וגרוע, אולם באמת רצונו של [[הקב"ה]] הוא שאחדות ה' תחדור אל העולם, שבו כן יש הבל בין המובחר לגרוע, ולכן יש גם לפעול כמנהג העולם ולהביא מן המובחר{{הערה|לקו"ש חלק ט"ו, עמ' 25}}
{{להשלים}}
{{להשלים}}
{{הערות שוליים}}
{{הערות שוליים}}