דבר מלכות במדבר: הבדלים בין גרסאות בדף

נוספו 2,580 בתים ,  16 בנובמבר 2020
אין תקציר עריכה
אין תקציר עריכה
שורה 1: שורה 1:
'''דבר מלכות במדבר''' היא השיחה שנאמרה ב[[שבת]] [[פרשת נשא]], ערב חג השבועות וביום השני של [[חג השבועות]] [[תשנ"ב]], והוגהה על ידי [[הרבי]] בשפת ה[[יידיש]].
'''דבר מלכות במדבר''' היא השיחה שנאמרה ב[[שבת]] [[פרשת נשא]], ערב חג השבועות וביום השני של [[חג השבועות]] [[תשנ"ב]], והוגהה על ידי [[הרבי]] בשפת ה[[יידיש]].


השיחה מדברת על______
השיחה מדברת על הבלבול שיכול להיות מריבוי הענינים שיש לפעול בהם, ושכאשר הם נסובים סביב '''נקודה אחת''' של אלוקות, נעשית מנוחה בכל הענינים.
 
שיחה זו היא חלק מהרצף של שיחות הרבי המוגהות שנאמרו במשך השנה האחרונה בה שמענו שיחות על ידי הרבי, המכונות [[דבר מלכות]].
 
=רקע=
באותה התקופה הלך  הרב [[עמנואל שוחט]] ל[[תהלוכה]] לשכונת [[בורו פארק]], וכשהגיע שם ל[[בית הכנסת]] החל ללעוג ה[[גבאי]] על שאומרים על הרבי שהוא משיח, והודיע לו שאם לא יגנה [[אמונה]] לפני הקהל - לא יתן לו רשות דיבור בבית כנסת. כמובן שהרב שוחט סירב ונאלץ לעזוב את המקום.
 
כשחזר ל[[770]], סיפר על כך לרב [[דוד רסקין]] שהעביר את זה ל[[הרב חודקוב|רב חודוקוב]], והרב חודוקב העביר את הסיפור ישירות לרבי.
 
בשיחה התבטא הרבי בחריפות, נגד אלו שעושים [[ליצנות]] מ[[משיח]] ("חרפו עקבות משיחך"){{הערה|יש לציין, שהרבי תקף את זה שהוא לעג על כך ש"אומרים על '''הרבי הוא משיח'''", ואמר על כך הרבי שהוא "עושה לעג ממשיח".}}.
 
הרבי המשיך ולימד עליהם זכות, שבאמת אין ה' יכול לבוא אליו בטענות מאחר ונולד כאדם גלותי: {{ציטוטון|ובאמת אין זה באשמתו, מכיון שבני ישראל נמצאים בגלות כבר במשך אלף שנה ויותר, וכבר קרוב לאלפיים שנה - וזוהי הסיבה האמיתית לדיבורים כאלו; איך יכול הקב"ה לבוא אליו בטענה - היתכן שעושה ליצנות ממשיח צדקנו, בשעה שהקב"ה עצמו מחזיקו בגלות משנולד, ונעשה אחר-כך [[בר מצוה]] בגלות, ואחר כך היה ענין ה[[נישואין]] עם ה[[שבע ברכות]] כו' בגלות...}}.
 
על כך יש איזכור קטן בסיום השיחה המוגת, שהרבי אומר {{ציטוטון|וכל השאלות בפרטי הגאולה ומשיח צדקנו, שזה בא מצד הגלות עצמה, מצד זה שנולדנו בגלות וגדלנו בגלות, במילא '''הרי אנו ”אנשי גלות"''' ר"ל}}.


==סיכום==
==סיכום==
שורה 13: שורה 26:


*'''אותיות ט'  - י"ג''' לאור ביאור זה,  מובנת ההוראה מפרטי קביעות השנה: יום השבת הסמוך ליום מתן תורה - מדגיש את המנוחה, הנקודה האחת, המתגלית על ידי השבת והתורה. ומתן תורה ביום ראשון, התחלת הבריאה - מדגיש שהמנוחה חודרת בכל פרטי העולם. גם פרשת במדבר מדגישה שהמנוחה של התורה חודרת בתוך המדבר, מקום המסמל היפך מנוחה. '''ה[[מעשה]] הוא העיקר:''' יש להוסיף ב[[לימוד התורה]], לימוד [[פנימיות התורה]], אמירת [[פרקי אבות]], לימוד שיעורי ה[[חת"ת]] וה[[רמב"ם (תקנה)|רמב"ם]] ושאר השיעורים הפרטיים; ובמיוחד - '''לחדש [[חידושי תורה]], לכתבם ולפרסמם.''' וזה יביא את המנוחה האמיתית בגילוי משיח צדקנו.
*'''אותיות ט'  - י"ג''' לאור ביאור זה,  מובנת ההוראה מפרטי קביעות השנה: יום השבת הסמוך ליום מתן תורה - מדגיש את המנוחה, הנקודה האחת, המתגלית על ידי השבת והתורה. ומתן תורה ביום ראשון, התחלת הבריאה - מדגיש שהמנוחה חודרת בכל פרטי העולם. גם פרשת במדבר מדגישה שהמנוחה של התורה חודרת בתוך המדבר, מקום המסמל היפך מנוחה. '''ה[[מעשה]] הוא העיקר:''' יש להוסיף ב[[לימוד התורה]], לימוד [[פנימיות התורה]], אמירת [[פרקי אבות]], לימוד שיעורי ה[[חת"ת]] וה[[רמב"ם (תקנה)|רמב"ם]] ושאר השיעורים הפרטיים; ובמיוחד - '''לחדש [[חידושי תורה]], לכתבם ולפרסמם.''' וזה יביא את המנוחה האמיתית בגילוי משיח צדקנו.
{{שיחות הדבר מלכות}}
2,913

עריכות