594
עריכות
מ (החלפת טקסט – "תפלת" ב־"תפילת") |
אין תקציר עריכה |
||
שורה 1: | שורה 1: | ||
'''אבא בנימין''' הוא שמו של תנא שנודע על שם שני הנהגות מיוחדות בהם נהג. ההנהגה הראשונה היא "תפילתי שתהא סמוכה למיטתי" - להתפלל מיד בקומו בבוקר, וההנהגה השניה היא "על מטתי שתהא בין צפון לדרום". תקופתו של אבא בנימין לא נודעה. | '''אבא בנימין''' הוא שמו של [[תנא]] שנודע על שם שני הנהגות מיוחדות בהם נהג. ההנהגה הראשונה היא "תפילתי שתהא סמוכה למיטתי" - להתפלל מיד בקומו בבוקר, וההנהגה השניה היא "על מטתי שתהא בין צפון לדרום". תקופתו של אבא בנימין לא נודעה. | ||
==שיטתו== | ==שיטתו== | ||
שיטתו של אבא בנימין ב[[עבודת השם]], כפי שמופיעה ב[[ברייתא]]{{הערה|ברכות ג, א}} היא כי יש להתפלל מיד כשקמים בבוקר, עוד לפני הלימוד. להלכה נחלקו בזה [[רש"י]] ו[[תוספות]] וישנם ראשונים שפוסקים כן להלכה - שאסור ללמוד לפני התפילה. | שיטתו של אבא בנימין ב[[עבודת השם]], כפי שמופיעה ב[[ברייתא]]{{הערה|ברכות ג, א}} היא כי יש להתפלל מיד כשקמים בבוקר, עוד לפני הלימוד. [[הלכה|להלכה]] נחלקו בזה [[רש"י]] ו[[תוספות]] וישנם ראשונים שפוסקים כן להלכה - שאסור ללמוד לפני התפילה. | ||
את שיטתו של אבא בנימין מסביר כ"ק [[אדמו"ר האמצעי]] בחילוק בין תורה לתפילה: התפילה גבוהה לכאורה יותר מהתורה, שכן שמונה עשרה הברכות משולות כנגד ח"י ברכות השדרה, שבכך שהם ממשיכים את האור לכל חלקי הגוף, הם מורים על כך שהאור שנמשך בהם מגיע ממקום גבוה שאין בו חילוק בין גבוה לנמוך, דהיינו [[אור מקיף]]. - וזו היא שיטתו של אבא בנימין שרצה מיד בקומו משנתו להמשיך אור גבוה ונפלא זה. | את שיטתו של אבא בנימין מסביר כ"ק [[אדמו"ר האמצעי]] בחילוק בין תורה לתפילה: התפילה גבוהה לכאורה יותר מהתורה, שכן שמונה עשרה הברכות משולות כנגד ח"י ברכות השדרה, שבכך שהם ממשיכים את האור לכל חלקי הגוף, הם מורים על כך שהאור שנמשך בהם מגיע ממקום גבוה שאין בו חילוק בין גבוה לנמוך, דהיינו [[אור מקיף]]. - וזו היא שיטתו של אבא בנימין שרצה מיד בקומו משנתו להמשיך אור גבוה ונפלא זה. |