2,365
עריכות
מ (החלפת טקסט – "תהילים" ב־"תהלים") |
דוד קורצוג (שיחה | תרומות) אין תקציר עריכה |
||
שורה 2: | שורה 2: | ||
[[קובץ:שמואל הנביא.jpg|שמאל|ממוזער|250px|הציון מצד הנשים]] | [[קובץ:שמואל הנביא.jpg|שמאל|ממוזער|250px|הציון מצד הנשים]] | ||
{{פירוש נוסף|נוכחי=שמואל הנביא|אחר=אמורא, חבירו של [[רב (אמורא)|רב]]|ראו=[[שמואל (אמורא)|שמואל]]}} | {{פירוש נוסף|נוכחי=שמואל הנביא|אחר=אמורא, חבירו של [[רב (אמורא)|רב]]|ראו=[[שמואל (אמורא)|שמואל]]}} | ||
'''שמואל הנביא''' היה השופט האחרון של בני ישראל, נולד לאביו אלקנה ואמו חנה, הידועה בעקבות תפילותיה (שבזכותן נולד בנה שמואל - בהקדם נבואה מעלי ה[[כהן הגדול]]). אודותיו ונבואותיו מובא ב | '''שמואל הנביא''' היה השופט האחרון של בני ישראל, נולד לאביו אלקנה ואמו חנה, הידועה בעקבות תפילותיה (שבזכותן נולד בנה שמואל - בהקדם נבואה מעלי ה[[כהן הגדול]]). אודותיו ונבואותיו מובא ב[[ספר שמואל]]. | ||
נחשב לאחד מה[[נביאים]] בשורה הראשונה, עד שהשוו אותו בגמרא{{הערה|[[מסכת ברכות]] לא, ע"ב.}} ל[[משה]] ו[[אהרן הכהן|אהרן]], כפי שנאמר גם ב[[תהלים|ספר התהלים]]{{הערה|תהלים צו, ב.}} "משה ואהרן בכהניו ושמואל בקוראי שמו". | נחשב לאחד מה[[נביאים]] בשורה הראשונה, עד שהשוו אותו בגמרא{{הערה|[[מסכת ברכות]] לא, ע"ב.}} ל[[משה]] ו[[אהרן הכהן|אהרן]], כפי שנאמר גם ב[[תהלים|ספר התהלים]]{{הערה|תהלים צו, ב.}} "משה ואהרן בכהניו ושמואל בקוראי שמו". | ||
שורה 10: | שורה 10: | ||
הוא היה בדרגה הגבוהה ביותר ב[[נשמה|נשמות]] הנביאים, יחד עם משה ואהרן, שנגלה עליהם מבחינת פנימיות דשם [[הויה]]{{הערה|1=[[אדמו"ר האמצעי]], [[תורת חיים]].}}. | הוא היה בדרגה הגבוהה ביותר ב[[נשמה|נשמות]] הנביאים, יחד עם משה ואהרן, שנגלה עליהם מבחינת פנימיות דשם [[הויה]]{{הערה|1=[[אדמו"ר האמצעי]], [[תורת חיים]].}}. | ||
שמואל הנביא תיקן מעט הפגם ד[[נצח]] ושלימותו יתוקן בביאת | שמואל הנביא תיקן מעט הפגם ד[[נצח]] ושלימותו יתוקן בביאת המשיח, שזהו טעם אריכות הגלות דעכשיו. האופן שהוא תיקן את הנצח דקדושה, הוא בבזבוז כל האוצרות{{הערה|1=[[אדמו"ר האמצעי]] [[תורת חיים]] שמות [[פרשת בשלח]] צדקת פרזונו בישראל רכח, א.}}. | ||
דרך עבודתו של שמואל היה קיום ה[[מצוות]] בשפלות בלא שום טעם רק מפני הרצון לקיים מצוות השם, ועל ידי זה זוכים גם להבין כל הסודות וכו'{{הערה|1=[[אדמו"ר האמצעי]] [[תורת חיים]] שמות חלק א' פרשת בשלח וירא ישראל את היד הגדולה קנז, א.}}. | דרך עבודתו של שמואל היה קיום ה[[מצוות]] בשפלות בלא שום טעם רק מפני הרצון לקיים מצוות השם, ועל ידי זה זוכים גם להבין כל הסודות וכו'{{הערה|1=[[אדמו"ר האמצעי]] [[תורת חיים]] שמות חלק א' פרשת בשלח וירא ישראל את היד הגדולה קנז, א.}}. | ||
שורה 16: | שורה 16: | ||
==הרבי על שמואל הנביא== | ==הרבי על שמואל הנביא== | ||
מכתב הרבי | מכתב הרבי מ[[ח' טבת]] [[תשי"ד]], הפונה אל הד"ר מיכאל איש שלום – שפרסם ספר 'קברי אבות'{{הערה|ירושלים תש"ח}}, ובו הערות על ספרו. תחילה מקדים הרבי: | ||
{{ציטוט|תוכן=עד היום באים יהודים למאות ואלפים להשתטח ולהתפלל על הקברים הקדושים בארץ ישראל, והוא ענין שאינו קשור בשכל בלבד אלא גם ברגש פנימי שבנפש, והוא מאורע חשוב בחיי היהודי כשזכה להשתטח על המקומות הקדושים, וגם מחוץ לארץ שולחים בקשות ותפילות לאמרם כידוע ומפורסם..|מרכאות=לא}} | {{ציטוט|תוכן=עד היום באים יהודים למאות ואלפים להשתטח ולהתפלל על הקברים הקדושים בארץ ישראל, והוא ענין שאינו קשור בשכל בלבד אלא גם ברגש פנימי שבנפש, והוא מאורע חשוב בחיי היהודי כשזכה להשתטח על המקומות הקדושים, וגם מחוץ לארץ שולחים בקשות ותפילות לאמרם כידוע ומפורסם..|מרכאות=לא}} |
עריכות