אור אין סוף: הבדלים בין גרסאות בדף

נוספו 2 בתים ,  6 בספטמבר 2020
מ
החלפת טקסט – "בודאי" ב־"בוודאי"
מ (החלפת טקסט – "וכיו(ב'|"ב)" ב־"וכיוצא בזה")
מ (החלפת טקסט – "בודאי" ב־"בוודאי")
שורה 90: שורה 90:
על אף היותו השפעה בדרך אור ולא בדרך [[שפע]] שהחילוק ביניהם הוא: שהאור השפעתו בדרך "ממילא" כלומר ללא התעסקות ה[[משפיע]] להשפיע האור. משאין כן ה"שפע" הוא בדרך התלבשות והתעסקות - שה[[משפיע]] מתעסק בכדי להעביר ההשפעה למקבל. ואחד החילוקים היוצאים מזה הוא: שהשפע הוא ברצון המשפיע, משאין כן האור להיותו בדרך ממילא הרי ההשפעה אינה תלויה ברצון המשפיע, על דרך [[אור השמש]] שאינו תלוי כלל ברצון השמש ואינו יכול להפסיקו ברצונו.
על אף היותו השפעה בדרך אור ולא בדרך [[שפע]] שהחילוק ביניהם הוא: שהאור השפעתו בדרך "ממילא" כלומר ללא התעסקות ה[[משפיע]] להשפיע האור. משאין כן ה"שפע" הוא בדרך התלבשות והתעסקות - שה[[משפיע]] מתעסק בכדי להעביר ההשפעה למקבל. ואחד החילוקים היוצאים מזה הוא: שהשפע הוא ברצון המשפיע, משאין כן האור להיותו בדרך ממילא הרי ההשפעה אינה תלויה ברצון המשפיע, על דרך [[אור השמש]] שאינו תלוי כלל ברצון השמש ואינו יכול להפסיקו ברצונו.


מכל מקום אור אין סוף, הוא גילוי שבא ברצונו של העצמות. ומניעת הרצון בלבד תהווה מניעת גילוי האור אין סוף.{{הערה|ראה בכל זה ספר המאמרים תרס"ו עמוד קע"ח (מהדורה חדשה רלז-ח) וראה שם שלכן מצד בפרט זה מתאים יותר [[משל]] דאור הנפש שהוא גלוי ברצון לא כאור השמש.}} על אף שב[[עצמותו יתברך]] אי אפשר לומר שום ציור וגדר כלל שנומר שיש בו עניין ה[[רצון]] ולכן בהכרח שאין זה רצון ממש מכל מקום הכוונה ברצון הוא שבודאי אין האור בהכרח.
מכל מקום אור אין סוף, הוא גילוי שבא ברצונו של העצמות. ומניעת הרצון בלבד תהווה מניעת גילוי האור אין סוף.{{הערה|ראה בכל זה ספר המאמרים תרס"ו עמוד קע"ח (מהדורה חדשה רלז-ח) וראה שם שלכן מצד בפרט זה מתאים יותר [[משל]] דאור הנפש שהוא גלוי ברצון לא כאור השמש.}} על אף שב[[עצמותו יתברך]] אי אפשר לומר שום ציור וגדר כלל שנומר שיש בו עניין ה[[רצון]] ולכן בהכרח שאין זה רצון ממש מכל מקום הכוונה ברצון הוא שבוודאי אין האור בהכרח.


ומזה יוצא שגילוי אור אין סוף גם אור זה שהוא לפני הצמצום הוא על ידי צמצום והתעלמות מכיוון שהוא מאיר על ידי הרצון ולא בדרך ממילא (בהכרח). (אמנם אין זה צמצום כבאור הממלא המצומצם כי אם ברצון [[אותיות]] צנור.){{הערה|ספר השיחות תורת שלום עמוד 147.}}{{הערה|לקוטי שיחות חלק ז עמוד 87 ואילך.}}
ומזה יוצא שגילוי אור אין סוף גם אור זה שהוא לפני הצמצום הוא על ידי צמצום והתעלמות מכיוון שהוא מאיר על ידי הרצון ולא בדרך ממילא (בהכרח). (אמנם אין זה צמצום כבאור הממלא המצומצם כי אם ברצון [[אותיות]] צנור.){{הערה|ספר השיחות תורת שלום עמוד 147.}}{{הערה|לקוטי שיחות חלק ז עמוד 87 ואילך.}}