סיום עבודת הגלות: הבדלים בין גרסאות בדף

מ
החלפת טקסט – "בודאי" ב־"בוודאי"
מ (החלפת טקסט – "ראה גם=" ב־"ראו גם=")
תגיות: עריכה ממכשיר נייד עריכה דרך האתר הנייד
מ (החלפת טקסט – "בודאי" ב־"בוודאי")
שורה 23: שורה 23:
תנאי נוסף אשר בו תלויה בוא הגאולה, היא ה[[תשובה]]. על הגאולה נאמר{{הערה|תלמוד בבלי, סנהדרין צז, ב.}} "אין הדבר תלוי אלא בתשובה". כך גם פסק [[הרמב"ם]]{{הערה|הלכות תשובה פרק ז', הלכה ה'.}}: "אין ישראל נגאלין אלא בתשובה". בשנת [[תש"א]] יצא [[אדמו"ר הריי"צ]] בקול קורא "[[לאלתר לתשובה לאלתר לגאולה]]".
תנאי נוסף אשר בו תלויה בוא הגאולה, היא ה[[תשובה]]. על הגאולה נאמר{{הערה|תלמוד בבלי, סנהדרין צז, ב.}} "אין הדבר תלוי אלא בתשובה". כך גם פסק [[הרמב"ם]]{{הערה|הלכות תשובה פרק ז', הלכה ה'.}}: "אין ישראל נגאלין אלא בתשובה". בשנת [[תש"א]] יצא [[אדמו"ר הריי"צ]] בקול קורא "[[לאלתר לתשובה לאלתר לגאולה]]".


הרבי הסביר שבדורנו גם תנאי זה התבצע{{הערה|את אופן הביצוע הסביר הרבי: "שהרי אין לך אדם מישראל שלא הרהר תשובה (לא רק פעם אחת, אלא) כמה פעמים במשך ימי חייו, שעל ידי זה נעשה "בשעתא חדא וברגעא חדא" מרשע גמור לצדיק גמור, כפס"ד הגמרא שהמקדש את האשה "על מנת שאני [[צדיק]] (גמור) אפילו רשע גמור מקודשת שמא הרהר תשובה" - הרי בודאי ובודאי שמשיח צדקנו צריך לבוא תיכף ומיד ממש" (שיחת ש"פ ויחי תנש"א, ס"ו).}}:
הרבי הסביר שבדורנו גם תנאי זה התבצע{{הערה|את אופן הביצוע הסביר הרבי: "שהרי אין לך אדם מישראל שלא הרהר תשובה (לא רק פעם אחת, אלא) כמה פעמים במשך ימי חייו, שעל ידי זה נעשה "בשעתא חדא וברגעא חדא" מרשע גמור לצדיק גמור, כפס"ד הגמרא שהמקדש את האשה "על מנת שאני [[צדיק]] (גמור) אפילו רשע גמור מקודשת שמא הרהר תשובה" - הרי בוודאי ובוודאי שמשיח צדקנו צריך לבוא תיכף ומיד ממש" (שיחת ש"פ ויחי תנש"א, ס"ו).}}:
{{ציטוט|תוכן=בודאי ובודאי ללא כל ספק וספק ספיקא שכבר הגיע זמן הגאולה, ובלשון חז"ל "כלו כל הקיצין" וגם ענין התשובה (כהמשך המאמר "ואין הדבר תלוי אלא בתשובה") היה כבר "'בשלימות"', כולל גם השלימות ד"משיח אתא לאתבא צדיקייא בתיובתא", מצד ניצוץ משיח שבכל אחד ואחת מישראל|מקור=ש"פ בלק תנש"א, ס"ז|מרכאות=כן}}.
{{ציטוט|תוכן=בוודאי ובוודאי ללא כל ספק וספק ספיקא שכבר הגיע זמן הגאולה, ובלשון חז"ל "כלו כל הקיצין" וגם ענין התשובה (כהמשך המאמר "ואין הדבר תלוי אלא בתשובה") היה כבר "'בשלימות"', כולל גם השלימות ד"משיח אתא לאתבא צדיקייא בתיובתא", מצד ניצוץ משיח שבכל אחד ואחת מישראל|מקור=ש"פ בלק תנש"א, ס"ז|מרכאות=כן}}.
{{ציטוט|תוכן=אין מה לחכות יותר, כיון שכבר סיימו כל עניני העבודה, וכבר עשו תשובה, ואין הדבר תלוי אלא בביאת משיח צדקנו עצמו. - "אין הדבר תלוי אלא בתשובה" היה לפני משך זמן, אבל עכשיו (לאחרי שכבר עשו תשובה) אין הדבר תלוי אלא בביאת משיח עצמו. כל מה שצריך זה שיבוא משיח בפועל ממש, "מראה באצבעו ואומר זה", זה משיח צדקנו!|מקור=בעת ביקור הרה"ג [[מרדכי אליהו]], ו' מרחשון תשנ"ב, סי"ז|מרכאות=כן}}.
{{ציטוט|תוכן=אין מה לחכות יותר, כיון שכבר סיימו כל עניני העבודה, וכבר עשו תשובה, ואין הדבר תלוי אלא בביאת משיח צדקנו עצמו. - "אין הדבר תלוי אלא בתשובה" היה לפני משך זמן, אבל עכשיו (לאחרי שכבר עשו תשובה) אין הדבר תלוי אלא בביאת משיח עצמו. כל מה שצריך זה שיבוא משיח בפועל ממש, "מראה באצבעו ואומר זה", זה משיח צדקנו!|מקור=בעת ביקור הרה"ג [[מרדכי אליהו]], ו' מרחשון תשנ"ב, סי"ז|מרכאות=כן}}.


שורה 31: שורה 31:


גם תיקון סיבת הגלות, הודיע הרבי, כבר הושלם:
גם תיקון סיבת הגלות, הודיע הרבי, כבר הושלם:
{{ציטוט|תוכן=בעמדנו לאחרי סיום מעשינו ועבודתנו כל זמן משך הגלות, לאחרי סיום כל מ"ב המסעות ב"מדבר העמים", נמצאים כבר על "ירדן ירחו" (דרגתו של משיח ד"מורח ודאין"), על [[סף הגאולה]], בודאי שכבר נתתקנה סיבת הגלות|מקור=ש"פ מטות-מסעי תנש"א, סי"ג|מרכאות=כן}}.
{{ציטוט|תוכן=בעמדנו לאחרי סיום מעשינו ועבודתנו כל זמן משך הגלות, לאחרי סיום כל מ"ב המסעות ב"מדבר העמים", נמצאים כבר על "ירדן ירחו" (דרגתו של משיח ד"מורח ודאין"), על [[סף הגאולה]], בוודאי שכבר נתתקנה סיבת הגלות|מקור=ש"פ מטות-מסעי תנש"א, סי"ג|מרכאות=כן}}.


==מלחמת חיילי בית דוד==
==מלחמת חיילי בית דוד==
שורה 45: שורה 45:


אך בסוף שנות המ"מים{{הערה|1=ראה [http://www.hebrewbooks.org/pdfpager.aspx?sits=1&req=16075&st=%u05d4%u05db%u05e4%u05ea%u05d5%u05e8%u05d9%u05dd שיחת ש"פ שמות תשמ"ז], ומשם ואילך פעמים רבות.}} החל הרבי להשתמש בביטוי זה בלשון עבר, כפעולה שגם היא נעשתה כבר:
אך בסוף שנות המ"מים{{הערה|1=ראה [http://www.hebrewbooks.org/pdfpager.aspx?sits=1&req=16075&st=%u05d4%u05db%u05e4%u05ea%u05d5%u05e8%u05d9%u05dd שיחת ש"פ שמות תשמ"ז], ומשם ואילך פעמים רבות.}} החל הרבי להשתמש בביטוי זה בלשון עבר, כפעולה שגם היא נעשתה כבר:
{{ציטוט|תוכן=מדובר כמה פעמים שעל פי כל הסימנים שבדברי חז"ל אודות אחרית הימים (נוסף על ההודעה הכללית בזמן הגמרא ש"כלו כל הקיצין"), דורנו זה הוא דור האחרון של הגלות ודור הראשון של הגאולה, כפי שהעיד כ"ק מו"ח אדמו"ר נשיא דורנו - בקשר ובשייכות להכרזתו הידועה "לאלתר לתשובה לאלתר לגאולה" - שבימיו (לפני עשרות שנים) סיימו כל עניני העבודה, וצריכים רק "לצחצח הכפתורים" ולעמוד הכן לקבלת פני משיח צדקנו, ועל אחת כמה וכמה לאחרי ריבוי העבודה דהפצת התורה והיהדות והמעיינות חוצה מאז ועד עתה... בודאי ובודאי שסיימו גם "לצחצח הכפתורים", ועומדים הכן לקבלת פני משיח צדקנו|מקור=ש"פ נשא תנש"א, סי"ג|מרכאות=כן}}.
{{ציטוט|תוכן=מדובר כמה פעמים שעל פי כל הסימנים שבדברי חז"ל אודות אחרית הימים (נוסף על ההודעה הכללית בזמן הגמרא ש"כלו כל הקיצין"), דורנו זה הוא דור האחרון של הגלות ודור הראשון של הגאולה, כפי שהעיד כ"ק מו"ח אדמו"ר נשיא דורנו - בקשר ובשייכות להכרזתו הידועה "לאלתר לתשובה לאלתר לגאולה" - שבימיו (לפני עשרות שנים) סיימו כל עניני העבודה, וצריכים רק "לצחצח הכפתורים" ולעמוד הכן לקבלת פני משיח צדקנו, ועל אחת כמה וכמה לאחרי ריבוי העבודה דהפצת התורה והיהדות והמעיינות חוצה מאז ועד עתה... בוודאי ובוודאי שסיימו גם "לצחצח הכפתורים", ועומדים הכן לקבלת פני משיח צדקנו|מקור=ש"פ נשא תנש"א, סי"ג|מרכאות=כן}}.


==העבודה הנדרשת כעת==
==העבודה הנדרשת כעת==