אחת בשנה: הבדלים בין גרסאות בדף

נוספו 245 בתים ,  30 באוגוסט 2020
אין תקציר עריכה
אין תקציר עריכה
אין תקציר עריכה
שורה 1: שורה 1:
{{בעבודה}}
[[יום הכיפורים]] נקרא בכתוב '''אחת בשנה'''{{הערה|תצוה ל, י. אחרי טז, לד.}} ומבואר בדרושי חסידות{{הערה|[[עטרת ראש]] שער יום הכיפורים פ"ב ואילך. ועוד.}} שעבודת כל יהודי ביום זה היא מצד בחינת ה"[[יחידה]] שבנפש"{{הערה|ומציינים לתוס' ד"ה עד אחת במנחות יח, א וזה לשונו: "עד אחת. במגילת סתרים דרבינו נסים גריס עד לאחת פירוש עד מאד כדמתרגמינן מאד לחדא וי"מ עד אחת עד הנפש שנקראת יחידה"}} שהיא הדרגא החמישית והגבוהה ביותר בנשמתו והיא מאוחדת בתמידות עם בחינת "יחיד" - מהותו ועצמותו של הקב"ה.
[[יום הכיפורים]] נקרא בכתוב '''אחת בשנה'''{{הערה|תצוה ל, י. אחרי טז, לד.}} ומבואר בדרושי חסידות{{הערה|[[עטרת ראש]] שער יום הכיפורים פ"ב ואילך. ועוד.}} שעבודת כל יהודי ביום זה היא מצד בחינת ה"[[יחידה]] שבנפש"{{הערה|ומציינים לתוס' ד"ה עד אחת במנחות יח, א וזה לשונו: "עד אחת. במגילת סתרים דרבינו נסים גריס עד לאחת פירוש עד מאד כדמתרגמינן מאד לחדא וי"מ עד אחת עד הנפש שנקראת יחידה"}} שהיא הדרגא החמישית והגבוהה ביותר בנשמתו והיא מאוחדת בתמידות עם בחינת "יחיד" - מהותו ועצמותו של הקב"ה.


שורה 35: שורה 34:


הדבר קשור גם עם האמור שביום הכיפורים ניתנו הלוחות האחרונות. וכשם שקודם מתן תורה עם ישראל עמדו כאחד "ויחן שם ישראל" כאיש אחד בלב אחד כך גם ביום הכיפורים מודגש עניין האחדות מצד היותו "אחת בשנה" שבחינת היחידה היא חלק מהעצם של הקב"ה ששם בני ישראל מאוחדים והם דבר אחד ממש{{הערה|התוועדויות תשמ"ג ח"א עמ' 51. התוועדויות תשמ"ב ח"א עמ' 77.}}.
הדבר קשור גם עם האמור שביום הכיפורים ניתנו הלוחות האחרונות. וכשם שקודם מתן תורה עם ישראל עמדו כאחד "ויחן שם ישראל" כאיש אחד בלב אחד כך גם ביום הכיפורים מודגש עניין האחדות מצד היותו "אחת בשנה" שבחינת היחידה היא חלק מהעצם של הקב"ה ששם בני ישראל מאוחדים והם דבר אחד ממש{{הערה|התוועדויות תשמ"ג ח"א עמ' 51. התוועדויות תשמ"ב ח"א עמ' 77.}}.
==לקריאה נוספת==
*'''[[שערי המועדים]]''' - יום הכיפורים, אחת בשנה
==קישורים חיצוניים==
*[http://www.chabad.co.il/?template=article&topic=175&article=1186 אחת בשנה] באתר [[חב"ד בישראל]]


{{כיפור}}
{{כיפור}}
11,698

עריכות