27,714
עריכות
מ (החלפת טקסט – " " ב־" ") |
מ (החלפת טקסט – " {{הערה|" ב־"{{הערה|") |
||
שורה 18: | שורה 18: | ||
בדרך אחרת מובא גם בספר [[לימודי אצילות]] ל[[מהר"י סרוג]]: "מה בין לבוש לקיפול? הקיפול היא כמו בגד [נ"י הוא הגם] שנתקפל בראשו [נ"י ונ"א לראש] ונשאר למטה שלם משא"כ בלבוש, והנה הקיפול הוא מה שלפעמים פשוט ולפעמי' מתקפל והוא בסוד אור ישר ואור חוזר". נמצא שהבגד הוא סוד קיפול [[עולם המלבוש]] תחתיתו לעליונו, ענין הנקרא בחסידות [[צמצום בבחינת מרובע]], שממנו שורש הצמצום השני שבבחינת עיגול, שהוא שורש הקליפות והרע. נמצא שהלבוש מורה על בחינה שכולה טוב. | בדרך אחרת מובא גם בספר [[לימודי אצילות]] ל[[מהר"י סרוג]]: "מה בין לבוש לקיפול? הקיפול היא כמו בגד [נ"י הוא הגם] שנתקפל בראשו [נ"י ונ"א לראש] ונשאר למטה שלם משא"כ בלבוש, והנה הקיפול הוא מה שלפעמים פשוט ולפעמי' מתקפל והוא בסוד אור ישר ואור חוזר". נמצא שהבגד הוא סוד קיפול [[עולם המלבוש]] תחתיתו לעליונו, ענין הנקרא בחסידות [[צמצום בבחינת מרובע]], שממנו שורש הצמצום השני שבבחינת עיגול, שהוא שורש הקליפות והרע. נמצא שהלבוש מורה על בחינה שכולה טוב. | ||
ענין זה מובא בכמה ספרי חסידות, כמו למשל בספר [[תולדות יעקב יוסף]]{{הערה|פרשת ויצא - אות ח}}: ובגד ללבוש, שיעשה מן בגד לבוש כנודע סוד חלוקא דרבנן {{הערה|וכן מובא בספר "ייטב לב" פרשת תולדות: וכבר כת[ו]ב בספרים כי הבגדים הגרועים נקראים בגד מטעם זה לשון בגידה, והחשובים נקראים לבוש. וכן מובא בערבי נחל פרשת יתרו}}. | ענין זה מובא בכמה ספרי חסידות, כמו למשל בספר [[תולדות יעקב יוסף]]{{הערה|פרשת ויצא - אות ח}}: ובגד ללבוש, שיעשה מן בגד לבוש כנודע סוד חלוקא דרבנן{{הערה|וכן מובא בספר "ייטב לב" פרשת תולדות: וכבר כת[ו]ב בספרים כי הבגדים הגרועים נקראים בגד מטעם זה לשון בגידה, והחשובים נקראים לבוש. וכן מובא בערבי נחל פרשת יתרו}}. | ||
==בהשתדלות לפרנסה== | ==בהשתדלות לפרנסה== |