שיחה:התפצלות חסידות חב"ד (תרכ"ו): הבדלים בין גרסאות בדף

שורה 199: שורה 199:
::::והנה עוד שהבאתי להלן בציטוטים ואביא כאן גם: (תולדות חב"ד ברוסיה הצארית עמודים קצ"ד-קצ"ה) עדות חשובה {{ציטוטון|רוב העולם נמשכים רחק מהר"ש נ"י ומספרים ממנו נפלאות ממש}} חודש מאב תרכ"ו יש במכתב הזה עוד בנוגע לכל העניין כדאי לראות. אך לעיניניו זה תשובה ברורה לז שלא כזה ברור שהיה כזה קצת בליובוויטש בהתחלה. בפרט עדות של חסיד שהיה שם בעצמו מאז בכתב ידו. אב תרכ"ו. {{אלמ}}
::::והנה עוד שהבאתי להלן בציטוטים ואביא כאן גם: (תולדות חב"ד ברוסיה הצארית עמודים קצ"ד-קצ"ה) עדות חשובה {{ציטוטון|רוב העולם נמשכים רחק מהר"ש נ"י ומספרים ממנו נפלאות ממש}} חודש מאב תרכ"ו יש במכתב הזה עוד בנוגע לכל העניין כדאי לראות. אך לעיניניו זה תשובה ברורה לז שלא כזה ברור שהיה כזה קצת בליובוויטש בהתחלה. בפרט עדות של חסיד שהיה שם בעצמו מאז בכתב ידו. אב תרכ"ו. {{אלמ}}


===ציטוטים ומקורות כללים על חצרות חב"ד והפיצול, ניתן להשתמש כמובן בערך במראי מקומות וכל מי שרוצה===
===ציטוטים ומקורות כללים על חצרות חב"ד והפיצול (ניתן להשתמש במראי מקומות כמובן בערך וכל מי שרוצה)===
אמצע היום / מחר המקורות ואביא פה ואז כשיהיו המקורות לפניני - נמשיך נושא זה. לבנתיים אני ממשיך בדברים האחרים {{אלמ}}
אמצע היום / מחר המקורות ואביא פה ואז כשיהיו המקורות לפניני - נמשיך נושא זה. לבנתיים אני ממשיך בדברים האחרים {{אלמ}}
:זה כמה וכמה מקרות. חלק יש לי גישה כעת וחלק היום מחר. אביא לאט לאט, לא נכנס לגופם של מראי מקומות מה חשוב ומה פחות זה אני מניח שאתה מבין לבד מה קדושה ומה לא (לא נכנס לזה כעת מדבר לגופו של ההיסטוריה). ואני לא מביא לפי החשיבות אלא לפי מה שבהשיג ידי, דברים חשובים יותר אביא כשאהיה לידם. וכן זה עוסק בכללות בעניין מתי חזרו קאפוסט לליובאוויטש. נדון לדעתי רק אחרי שאביא את כל המקרות והתמונה הגדולה תהיה לנגד עינינו. (משאיר מקומות ריקים לדברים הבאים שאביא. שים לב שבגלל המסנן קישורים לא הצלחתי לשים קישורים בפנים אז יש רק את המראי מקומות) ציטוטים:
:זה כמה וכמה מקרות. חלק יש לי גישה כעת וחלק היום מחר. אביא לאט לאט, לא נכנס לגופם של מראי מקומות מה חשוב ומה פחות זה אני מניח שאתה מבין לבד מה קדושה ומה לא (לא נכנס לזה כעת מדבר לגופו של ההיסטוריה). ואני לא מביא לפי החשיבות אלא לפי מה שבהשיג ידי, דברים חשובים יותר אביא כשאהיה לידם. וכן זה עוסק בכללות בעניין מתי חזרו קאפוסט לליובאוויטש. נדון לדעתי רק אחרי שאביא את כל המקרות והתמונה הגדולה תהיה לנגד עינינו. (משאיר מקומות ריקים לדברים הבאים שאביא. שים לב שבגלל המסנן קישורים לא הצלחתי לשים קישורים בפנים אז יש רק את המראי מקומות) ציטוטים:


;א] על שלושת החצרות שפוצלו
;א] על שלושת החצרות שפוצלו
שורה 233: שורה 232:
*
*


;3) "כל הנחלים הולכים אל הים"
;3) "כל הנחלים הולכים אל הים" ועוד בנושא
* ראו דברי הרבי בי"ב ב[[תמוז]] [[ה'תשי"ג]] - [[תורת מנחם - התוועדויות]], חלק ט' [http://chabadlibrary.org/books/admur/tm/9/6/57.htm עמוד 57.]
* ראו דברי הרבי בי"ב ב[[תמוז]] [[ה'תשי"ג]] - [[תורת מנחם - התוועדויות]], חלק ט' [http://chabadlibrary.org/books/admur/tm/9/6/57.htm עמוד 57.]
* [jpress.nli.org.il/Olive/APA/NLI_heb/SharedView.Article.aspx?href=HZH%2F1944%2F07%2F14&id=Ar00602&sk=6F7BA010 קהילות ואישים ברוסיה הלבנה - ליובאוויטש] [jpress.nli.org.il/Olive/APA/NLI_heb/?href=HZH/1944/07/14&page=6#panel=document קישור נוסף לאותו עמוד] הצופה, 14 ביולי 1944: "עם פטירתו של רבי מנחם מנדל חל משבר ידוע על העיירה ליובאביטש כמרכז חסידי חב"ד, אחדים מבניו תקעו להם יתד במקומות אחרים, כאדמו"רים וכמשפיעים. אחד מהם התיישב בליאדי הירודה ברצותו להחזיר העטרה ליושנה והשני בקאפוסט.. שהתפרסמה עוד מקודם על ידי בית הדפוס העברי שהתקיים בתוכה זמן ידוע, החלה להתפרסם בהרבה בגלל היותה מקום מושבם של רבי לייב (בן הצמח צדק) ובנו ר' זלמן. אחד מהאחים התיישב בניעז'ין (ר' ישראל נח). אחרי זמן-מה התאוששה ליובאוויטש והיתה שוב מרכז החסידות החב"דית... הממשיך של ליובאביטש היה רבי שמואל בנו השישי של רבי מנחם מנדל ומהאהובים עליו ביותר.. מצויין לא רק בתורה וחסידות כי אם גם בחכמה ושלט בכמה שפות אירופאיות. בתרמ"ג היה לממלא מקומו בנו רבי שלום בר שהרים את קרנה של ליובאוויטש בהרבה ונהיתה שוב תל תלפיות של התנועה החבדית כולה" - יש שם עוד פנינים. תוכל לראות שם בפנים
* [jpress.nli.org.il/Olive/APA/NLI_heb/SharedView.Article.aspx?href=HZH%2F1944%2F07%2F14&id=Ar00602&sk=6F7BA010 קהילות ואישים ברוסיה הלבנה - ליובאוויטש] [jpress.nli.org.il/Olive/APA/NLI_heb/?href=HZH/1944/07/14&page=6#panel=document קישור נוסף לאותו עמוד] הצופה, 14 ביולי 1944: "עם פטירתו של רבי מנחם מנדל חל משבר ידוע על העיירה ליובאביטש כמרכז חסידי חב"ד, אחדים מבניו תקעו להם יתד במקומות אחרים, כאדמו"רים וכמשפיעים. אחד מהם התיישב בליאדי הירודה ברצותו להחזיר העטרה ליושנה והשני בקאפוסט.. שהתפרסמה עוד מקודם על ידי בית הדפוס העברי שהתקיים בתוכה זמן ידוע, החלה להתפרסם בהרבה בגלל היותה מקום מושבם של רבי לייב (בן הצמח צדק) ובנו ר' זלמן. אחד מהאחים התיישב בניעז'ין (ר' ישראל נח). אחרי זמן-מה התאוששה ליובאוויטש והיתה שוב מרכז החסידות החב"דית... הממשיך של ליובאביטש היה רבי שמואל בנו השישי של רבי מנחם מנדל ומהאהובים עליו ביותר.. מצויין לא רק בתורה וחסידות כי אם גם בחכמה ושלט בכמה שפות אירופאיות. בתרמ"ג היה לממלא מקומו בנו רבי שלום בר שהרים את קרנה של ליובאוויטש בהרבה ונהיתה שוב תל תלפיות של התנועה החבדית כולה" - יש שם עוד פנינים. תוכל לראות שם בפנים
משתמש אלמוני