שיחה:התפצלות חסידות חב"ד (תרכ"ו): הבדלים בין גרסאות בדף

שורה 209: שורה 209:
* [https://www.hamichlol.org.il/%D7%94%D7%90%D7%A1%D7%99%D7%A3 האסיף, נחום סוקולוב, שנה ה' תרמ"ט, "תולדות משפחת שניאורסון", [https://hebrewbooks.org/pdfpager.aspx?req=49348&st=&pgnum=275 האסיף עמוד 168]: "היה ר' לייב אשר מהר להעתיק את מושבו לקאפוסט. אך לא האריך ימים ולא הוציא את שנתו."
* [https://www.hamichlol.org.il/%D7%94%D7%90%D7%A1%D7%99%D7%A3 האסיף, נחום סוקולוב, שנה ה' תרמ"ט, "תולדות משפחת שניאורסון", [https://hebrewbooks.org/pdfpager.aspx?req=49348&st=&pgnum=275 האסיף עמוד 168]: "היה ר' לייב אשר מהר להעתיק את מושבו לקאפוסט. אך לא האריך ימים ולא הוציא את שנתו."
* האסיף עמוד 168: "היה ר' לייב אשר מהר להעתיק את מושבו לקאפוסט. אך לא האריך ימים ולא הוציא את שנתו."
* האסיף עמוד 168: "היה ר' לייב אשר מהר להעתיק את מושבו לקאפוסט. אך לא האריך ימים ולא הוציא את שנתו."
*


;2) ליאדי
;2) ליאדי
שורה 215: שורה 216:


;3) ניעזין
;3) ניעזין
*  
* חיים מאיר היילמן (שהיה בעצמו חסיד קאפוסט, אך הרבי אומר שהוא מאוד מדייק והרבי מצטט ממנו רבות), ב[[בית רבי]] תרס"ב חלק ג' פרק ט', שחסידי ניעזין, כאשר חצרם נסגרה לא הרבה שנים לאחר פתיחתה (15 שנה), התפזרו לחצרות קאפוסט, ליאדי וליובאוויטש [חסידי קאפוסט וליאדי עברו שנים אחרי כן לליובאוויטש]
* דוגמא לחסיד 'יהודה לייב צירלסון' שעבר חצרות מניעזין לשלמה זלמן מקאפוסט ואחר כך לבברויסק-קאפוסט ובסוף עבר לליובאוויטש: (היכל הבעש"ט גליון י"א, עמרם בלוי, עמוד קמד, הערה 72. המקור של היכל הבעש"ט זה: ניסן טלושקין, ב'המסילה', שנה ו', תש"א, ניו יורק, חוברת ט-יא)


;ב] כללי
;ב] כללי
משתמש אלמוני