שיחה:סבוראים: הבדלים בין גרסאות בדף

נוספו 1,479 בתים ,  10 באוגוסט 2020
←‏בדברי הרבי: פסקה חדשה
(←‏בדברי הרבי: פסקה חדשה)
שורה 19: שורה 19:


צריך להיזהר מאוד מאוד. גם מבין רבני המזרחי יש ע"ז ויכוח גדול. לדייק בכל מילה אך ורק ע"פ מה שכתוב במקורותינו, וללא סברות בטן משכיליות... [[משתמש:קודש לנשיא הדור!|קודש לנשיא הדור!]] - [[שיחת משתמש:קודש לנשיא הדור!|שיחה]], 01:58, י"ד באב, ה'תש"ף.
צריך להיזהר מאוד מאוד. גם מבין רבני המזרחי יש ע"ז ויכוח גדול. לדייק בכל מילה אך ורק ע"פ מה שכתוב במקורותינו, וללא סברות בטן משכיליות... [[משתמש:קודש לנשיא הדור!|קודש לנשיא הדור!]] - [[שיחת משתמש:קודש לנשיא הדור!|שיחה]], 01:58, י"ד באב, ה'תש"ף.
== בדברי הרבי ==
{{ציטוטון|ואפילו לאחרי חורבן בית שני, ולא רק בתחלת התקופה, אלא גם לאח"ז – הרי איתא במדרשי רז"ל "ותותר, בימי רבי", היינו, שעד סיום חתימת המשנה בימי רבי נשארו עדיין ה"שיריים" ("ותותר") מהענינים שהיו בזמן ביהמ"ק. וכן אפילו בזמן האמוראים – שבתחלתו הי' עדיין ענין הסמיכה – הרי כיון שהאמוראים פירשו בגמרא את עניני המשנה שנמסרו ע"י רבי, נמצא, שעד סיום זמן האמוראים נמשך עדיין הענין ד"ותותר בימי רבי".
אך כשהיו הגזירות והשמדות בימי הגאונים, לאחרי רבנן סבוראי, ובפרט בתקופה של הדור האחרון, דרא דעקבתא דמשיחא, שאז נעשה אמיתית ענין שחרות הלילה – אזי אין עצה אחרת מלבד הענין ד"יבקע".}}
הבאתי כאן את דברי הרבי על עד מתי נשארו העניינים שנותרו מזמן בית המקדש. שימו לב איך כתבתי זאת בערך, מה אתם אומרים, באמת ך משמע מדברי הרבי? או שצריך לבאר זאת אחרת? | נכתב בשעה 18:09 ע"י [[שיחת משתמש:חבר|חבר]] - היום, [[כ' באב]] [[ה'תש"ף]]  ([[תש"פ]]) מגיע משיח.
11,343

עריכות