6,031
עריכות
שורה 55: | שורה 55: | ||
מספרים<ref>מפי המשפיע הרב [[שלמה זרחי]]</ref> שהיה בחור שהתלונן אצל הרבי על בעיות באמונה, אמר לו הרבי תבא להתפלל עם אדם שאצלו מונח הדברים בפשטות (ובזה רמז על עצמו), ויהיו הדברים מונחים אצלך בפשטות. | מספרים<ref>מפי המשפיע הרב [[שלמה זרחי]]</ref> שהיה בחור שהתלונן אצל הרבי על בעיות באמונה, אמר לו הרבי תבא להתפלל עם אדם שאצלו מונח הדברים בפשטות (ובזה רמז על עצמו), ויהיו הדברים מונחים אצלך בפשטות. | ||
== | ==מנהג 770== | ||
כדלעיל הרבה קהילות חב"ד נוהגים את סדרי התפלה כמנהג בית הכנסת של הרבי. הדבר קיבל גיבוי מהרבי מספר פעמים, ואף במכתב ששלח ל[[לרב זוין]] וקרא להנהג זו '''"נקודת ההתקשרות לרבותינו נשיאינו'''": | |||
בתש"כ הגיע מספר חסידי חב"ד בירושלים, ראו לנכון לנהוג [[הגבת התורה]] כמנהג בית הכנסת של הרבי, הרב זוין לא ראה נכונה את השינוי ממנהג המקום, וכתב על כך לרבי. | |||
בתש"כ הגיע מספר חסידי חב"ד בירושלים, ראו לנכון לנהוג | |||
הרבי השיב לו במכתב[1] בתאריך אדר"ח אייר, תש"כ: | הרבי השיב לו במכתב[1] בתאריך אדר"ח אייר, תש"כ: | ||
במ"ש אודות מנהגי הגבה וכו' - כנראה ממכתבו כבר הנהיגו זה | במ"ש אודות מנהגי הגבה וכו' - כנראה ממכתבו כבר הנהיגו זה בבית הכנסת איזה פעמים, ובטענה שכן נוהגים בביהכ"נ בו התפלל כ"ק מו"ח אדמו"ר זצוקללה"ה נבג"מ זי"ע, | ||
- והנה אף שלכתחלה אולי צדקו טעמי | - והנה אף שלכתחלה אולי צדקו טעמי כבוד תורתו לשלילת שינוי המנהג, ובפרט שכן נהגו זקני אנ"ש בדורות שקדמו בבואם לאה"ק ת"ו. אבל הבעיא עתה - '''האם יש לנגוע בנקודת ההתקשרות של מי שהוא לרבותינו נשיאינו''', אפילו באם מתבטאת היא ביותר על המדה. | ||
ויש לקשר לזה גם סיפור חז"ל (סוכה לב סוף ע"ב) מהדר כו' הואיל דנפיק מפומי' - אף שבודאי בעל הפס"ד עצמו, רב כהנא, לא הידר שיהי' דוקא תרי וחד, אלא רק דנפק מפומי', ולכן על תלמידו להדר לנהוג מתאים לדבריו, שזה מתבלטת השייכות, וכש"כ בנדו"ד, ענין שבפועל. ועוד, הרואה - השינוי יעורר אותו לשאול הטעם ויקבל המענה, שזהו מנהג אבותינו נשיאינו כו', וכמרז"ל עד חברון. וכנ"ל עיקר הנקודה בהאמור הוא, להחזיר עתה המנהג לכמו שהי' ה"ז מחליש העמדה שצריך להשתדל להתנהג במנהגי | ויש לקשר לזה גם סיפור חז"ל (סוכה לב סוף ע"ב) מהדר כו' הואיל דנפיק מפומי' - אף שבודאי בעל הפס"ד עצמו, רב כהנא, לא הידר שיהי' דוקא תרי וחד, אלא רק דנפק מפומי', ולכן על תלמידו להדר לנהוג מתאים לדבריו, שזה מתבלטת השייכות, וכש"כ בנדו"ד, ענין שבפועל. ועוד, הרואה - השינוי יעורר אותו לשאול הטעם ויקבל המענה, שזהו מנהג אבותינו נשיאינו כו', וכמרז"ל עד חברון. וכנ"ל עיקר הנקודה בהאמור הוא, להחזיר עתה המנהג לכמו שהי' ה"ז מחליש העמדה '''שצריך להשתדל להתנהג במנהגי בית הכנסת של כ"ק מו"ח אדמו"ר.''' | ||
==תפלה בימי חול== | ==תפלה בימי חול== |
עריכות