12,904
עריכות
חסיד של הרבי (שיחה | תרומות) אין תקציר עריכה |
חסיד של הרבי (שיחה | תרומות) |
||
שורה 2: | שורה 2: | ||
==מקור ההודאה== | ==מקור ההודאה== | ||
מקורו של קרבן התודה הוא ב[[אור אין סוף]]{{הערה|[[פירוש המילות (ספר)|ספר פירוש המילות]], צ, ד}}, מכיון שההודאה - שעליה מביאים את הקרבן זהו מקורה. [[אדמו"ר האמצעי]] מסביר{{הערה|פירוש המילות, צא, ד}} שההודאה האמתית{{הערה|וממשיך להסביר שם שהודאה על דבר שמובן ומושג בשכל האדם זה לא הודאה אמתית, אלא הודאה אמתית זה דווקא דבר שאינו מובן בשכל האדם.}} נאמרת על [[נס]] שהיה ל[[אדם]], ועל אותו נס האדם בא ומקריב את קרבן התודה. ומכיון שנס זהו דבר שלמעלה מהטבע שמתלבש בטבע המקור הוא מגילוי אור [[עלמא דאתכסייא]] ב[[עלמא דאתגלייא]]. | מקורו של קרבן התודה הוא ב[[אור אין סוף]]{{הערה|[[פירוש המילות (ספר)|ספר פירוש המילות]], צ, ד}}, וב[[שם הוי']]{{הערה|פירוש המילות צג ב}}. | ||
הסיבה לכך שמקורו של קרבן התודה הוא ב[[אור אין סוף]]. היא מכיון שההודאה - שעליה מביאים את הקרבן זהו מקורה. [[אדמו"ר האמצעי]] מסביר{{הערה|פירוש המילות, צא, ד}} שההודאה האמתית{{הערה|וממשיך להסביר שם שהודאה על דבר שמובן ומושג בשכל האדם זה לא הודאה אמתית, אלא הודאה אמתית זה דווקא דבר שאינו מובן בשכל האדם.}} נאמרת על [[נס]] שהיה ל[[אדם]], ועל אותו נס האדם בא ומקריב את קרבן התודה. ומכיון שנס זהו דבר שלמעלה מהטבע שמתלבש בטבע המקור הוא מגילוי אור [[עלמא דאתכסייא]] ב[[עלמא דאתגלייא]]. | |||
[[אדמו"ר האמצעי]] ממשיך לבאר שם מדוע ההודאה של האדם לקב"ה היא ע"י הודאה (קרבן תודה)? ומסביר שההודאה ניתנת על נס שאירה לאדם, ונס זהו גילוי [[שם הוי']] ב[[שם אלוקים]] וזהו מקור נתינת הקורבן - הודאה לה' על גילוי [[שם הוי']] פה בעולם התחתון. | [[אדמו"ר האמצעי]] ממשיך לבאר שם מדוע ההודאה של האדם לקב"ה היא ע"י הודאה (קרבן תודה)? ומסביר שההודאה ניתנת על נס שאירה לאדם, ונס זהו גילוי [[שם הוי']] ב[[שם אלוקים]] וזהו מקור נתינת הקורבן - הודאה לה' על גילוי [[שם הוי']] פה בעולם התחתון. | ||
{{הערות שוליים}} | {{הערות שוליים}} |
עריכות