סעודה שלישית: הבדלים בין גרסאות בדף

הוסרו 12 בתים ,  22 במאי 2020
אין תקציר עריכה
אין תקציר עריכה
שורה 45: שורה 45:
"אף-על-פי שיכולים לצאת ידי חובת סעודה שלישית בדברי [[תורה]], צריכים להיזהר שלא להסתמך על אמירת חידושי [[תורה]] של עצמו, כי יכול להיות שב[[מוצאי שבת]] מישהו יפרוך את החידושים שחידש ואז יתברר שמה שלמד במקום הסעודה שלישית לא היה דברי תורה - ובמילא לא יצא ידי חובת סעודה שלישית".  
"אף-על-פי שיכולים לצאת ידי חובת סעודה שלישית בדברי [[תורה]], צריכים להיזהר שלא להסתמך על אמירת חידושי [[תורה]] של עצמו, כי יכול להיות שב[[מוצאי שבת]] מישהו יפרוך את החידושים שחידש ואז יתברר שמה שלמד במקום הסעודה שלישית לא היה דברי תורה - ובמילא לא יצא ידי חובת סעודה שלישית".  


ולמעשה, הורה [[הרבי]] לציבור להדר ולטעום מזונות או פירות וכדומה, ובנוסף ללמוד [[חסידות]].  
ולמעשה, הורה [[הרבי]] לציבור להדר ולטעום מזונות או פירות וכדומה וללמוד [[חסידות]].  


עוד אומר [[הרבי]] "יום [[שבת]] קודש מסוגל במיוחד ללימוד [[פנימיות התורה]], ובמיוחד בעלות המנחה שהוא עת רצון למעלה ביותר וביותר", לכן בזמן זה יש לחזור [[מאמר חסידות]] בפני הציבור ב[[בית הכנסת]], אך "לא לחזור [[מאמר]]ים קשים אלא [[מאמר]]ים קלים שנקל להסבירם בשכל אנושי שיתקבל בשכלם של השומעים".
עוד אומר [[הרבי]] "יום [[שבת]] קודש מסוגל במיוחד ללימוד [[פנימיות התורה]], ובמיוחד בעלות המנחה שהוא עת רצון למעלה ביותר וביותר", לכן בזמן זה יש לחזור [[מאמר חסידות]] בפני הציבור ב[[בית הכנסת]], אך "לא לחזור [[מאמר]]ים קשים אלא [[מאמר]]ים קלים שנקל להסבירם בשכל אנושי שיתקבל בשכלם של השומעים".