1,620
עריכות
מ (החלפת טקסט – "אהבה " ב־"אהבה ") |
אין תקציר עריכה |
||
שורה 1: | שורה 1: | ||
{{תניא}} | {{תניא}} | ||
'''פרק י"ז''' | '''פרק י"ז - קרוב אליך''' | ||
==מבוא לפרק== | |||
אחרי שהוסברה מעלת הבינוני ועבודתו מתעוררת בלב כל אחד שאלה: איך קובעת התורה שמדרגה גבוהה ועבודה נפלאה זו "קרובה"? כיצד היא שייכת אליי? ומה פירוש תיבת "לעשותו"? מסביר הרבי שלמרות הכל, קרוב לכל אחד ואחד להגיע לדרגת ה"בינוני". | |||
==גוף הפרק== | ==גוף הפרק== | ||
שורה 9: | שורה 10: | ||
==סיכום הפרק== | ==סיכום הפרק== | ||
המוח בטבעו שליט על הלב, ולכן התבוננות בגדולת השם מביאה בהכרח{{הערה|אלא עם כן חולה האדם ב[[טמטום הלב]] - מחלה רוחנית שבפרק כט תוסבר תרופתה}} לפחות ל"הסכמה"{{הערה| "הסכמה" פירושו החלטה נפשית חזקה - "כך ואי אפשר אחרת", שבאה בעקבות התבוננות ומסקנה.}}. דהיינו, כדי להיות "בינוני" ולשמור בפועל במעשה את כל התורה והמצוות מספיקה גם "הסכמה" זו, ואין צורך ברגש ממש.{{הערה|אלא שבהמשך, החל מפרק לה ועד סוף התניא, יבואר באריכות גדולה מעלת המעשה הבא מתוך רגש.}} | |||
(החלטה והסכמה זו במוח ובלב נקראת "אהבה במוחו ותעלומות ליבו"). | |||
אכן, ה[[רשע]]{הערה|שאצלו המוח לא שליט על הלב.}} לא יכול אפילו להתחיל לעבוד את השם לפני שיעשה תשובה{{הערה|וכיצד עושים תשובה מתבאר ב[[אגרת התשובה]], החלק השלישי של התניא.}}. | |||
==מושגים יסודיים בפרק== | ==מושגים יסודיים בפרק== |
עריכות