אין תקציר עריכה
אין תקציר עריכה |
אין תקציר עריכה |
||
שורה 1: | שורה 1: | ||
[[קובץ:שוטר לעקאח.jpg|250px|thumb|left|שוטר מקומי עובר ב[[חלוקת לעקאח]] בערב [[יום כיפור]] אצל [[הרבי]]. | [[קובץ:שוטר לעקאח.jpg|250px|thumb|left|שוטר מקומי עובר ב[[חלוקת לעקאח]] בערב [[יום כיפור]] אצל [[הרבי]].]] | ||
[[קובץ:ביקור אדמור הרייצ בארצות הברית.jpg|שמאל|ממוזער|250px|אדמו"ר הריי"צ יורד לחופי ארצות הברית מלווה במשמר כבוד המורכב מ[[שוטר|שוטרי]] משטרת [[ניו יורק]]]] | [[קובץ:ביקור אדמור הרייצ בארצות הברית.jpg|שמאל|ממוזער|250px|אדמו"ר הריי"צ יורד לחופי ארצות הברית מלווה במשמר כבוד המורכב מ[[שוטר|שוטרי]] משטרת [[ניו יורק]] בעת [[מסע הרבי הריי"צ לארצות הברית (תר"צ)|ביקורו בשנת תר"צ]]]] | ||
'''שוטר''' הוא אדם | '''שוטר''' הוא אדם שתפקידו לכפות את העם לקיים את דברי ה[[שופט]]. | ||
איתא במדרש{{הערה|תנחומא שופטים ב.}} 'אם אין שוטר אין שופט'. הסיבה לכך היא כיוון שהשופט לא יכול לכפות על הנשפט לקיים את הפסק. וממילא כאשר אין שוטר שיוציא את הפסק לפועל, הפסק לא שווה כלום | איתא במדרש{{הערה|תנחומא שופטים ב.}} 'אם אין שוטר אין שופט'. הסיבה לכך היא כיוון שהשופט לא יכול לכפות על הנשפט לקיים את הפסק. וממילא כאשר אין שוטר שיוציא את הפסק לפועל, הפסק לא שווה כלום | ||
{{הערה|שיחת פרשת [[שופטים]] תנש"א}} | {{הערה|[[שיחה|שיחת]] פרשת [[שופטים]] [[תנש"א]]}}. | ||
==בהלכה ובעבודת ה'== | ==בהלכה ובעבודת ה'== | ||
[[בית דין]] חייבים להעמיד שוטרים ב[[שלוש רגלים|רגלים]] שיסתבבו ויחפשו בגינות ו[[פרדס|פרדסים]] ועל ה[[נהר|נהרות]] בכדי שלא יתקבצו שם אנשים ונשים לאכול ולשתות ויבואו לידי עבירה{{הערה|[[שו"ע אדמוה"ז]] [[אורח חיים]] סימן תקכ"ט סעיף י"ג}}. | |||
[[שופט]]- מרמז על [[אהבה]] ושוטר- על [[יראה]] | [[שופט]]- מרמז על [[אהבה]] ושוטר- על [[יראה]]{{הערה|[[אור תורה]] שופטים קעג.}}. ומובא במקומות רבים{{מקור}} כי יש להעמיד שופטים ושוטרים בכל שערי האדם: על שתי ה[[עינים]], שתי ה[[אוזן|אוזניים]], נחירי ה[[אף]] וה[[פה]]. | ||
==התייחסות הרבי== | ==התייחסות הרבי== | ||
הרבי נותן לשוטרים תוקף מיוחד של [[דינא דמלכותא דינא]]. | הרבי נותן לשוטרים תוקף מיוחד של [[דינא דמלכותא דינא]], ופעמים רבות היה מצדיע לשוטרים, [[חייל|חיילים]] או ילדים במדי [[צבאות ה']] שעוברים לידו{{הערה|על פי [[מעשה מלך]] עמוד 121}}. ניתן לראות דוגמא לכך ב[[שיחה|שיחת]] הרבי בשנת [[תשמ"ח]]{{הערה|[[שיחה|שיחת]] [[פרשת לך לך]] [[תשמ"ח]] בהוספות לסיום שולי הגליון להערה 92}} שם דן הרבי בנוגע לדין רחוב שמתקיימת בו [[שמחת בית השואבה]] שכאשר המשטרה עוצרת את התנועה וסוגרת את הרחוב כדי שיוכלו [[שמחה|לשמוח]] ו[[ריקוד|לרקוד]] - מתבטל ממנו דין [[רשות הרבים]] והוא הופך להיות כרמלית{{הערה|כרמלית היא אחת מארבע רשויות השבת, היא בעיקרה מקום שאינו מוקף במחיצות, ואינו מקום הילוך לרבים, איסור הטילטול ממנה אליה ובתוכה הוא מתקנת [[חכמים]]}}. | ||
==ב[[גאולה]]== | ==ב[[הגאולה האמיתית והשלימה|גאולה]]== | ||
[[הרבי]] מסביר{{הערה|שיחת פרשת | [[הרבי]] מסביר{{הערה|[[דבר מלכות (שיחות)|שיחת פרשת שופטים]] [[תנש"א]].}} כי ב[[הגאולה האמיתית והשלימה]] לא יצטרכו את השוטרים כיוון שכל עם ישראל ירצו מעצמם לשמוע להוראות ה[[שופט|שופטים]]. זו הסיבה שביעוד הגאולה מוחלף השוטר ב[[יועץ]] כמאמר הכתוב "[[ואשיבה שופטייך כבראשונה ויועצייך כבתחילה]]"{{הערה|[[ישעיה]] פרק א',פסוק כ"ו.}}. | ||
בהמשך | בהמשך ה[[שיחה]] מחדש הרבי כי [[דור הגאולה|בדורינו]] לאחר הריבוי ב'מעשינו ועבודתינו' נשלמה כבר [[עבודת הבירורים]] ואין צורך בעבודת השוטרים, היות והחלה להתממש הנבואה של שיבת השופטים והיועצים. | ||
אך בכל זאת מכיוון שכל ענייני התורה נצחיים מסתבר לומר שכן יצטרכו בגאולה את השוטרים, | אך בכל זאת מכיוון שכל ענייני התורה נצחיים מסתבר לומר שכן יצטרכו בגאולה את השוטרים, בכדי שהשוטרים יודיעו על קיום השופטים, וכן יסייעו בסידור הדרכים ל[[עד|עדים]] שיידו על ראיית ה[[לבנה]] על מנת שיוכלו [[קידוש החודש|לקדש את החודש]]{{הערה|[[דבר מלכות (שיחות)|שיחת פרשת שופטים]] [[תנש"א]], הערה 23.}}. | ||
==קישורים חיצונים== | ==קישורים חיצונים== |