רודניא: הבדלים בין גרסאות בדף

נוספו 34 בתים ,  15 בספטמבר 2017
מ (החלפת טקסט – "הסתלקותו" ב־"הסתלקותו")
שורה 20: שורה 20:
=== תחנת הרכבת של רודניא ===
=== תחנת הרכבת של רודניא ===
[[קובץ:רודניא.jpg|שמאל|ממוזער|250px|תחנת הרכבת של רודניא]]
[[קובץ:רודניא.jpg|שמאל|ממוזער|250px|תחנת הרכבת של רודניא]]
העיירה מרוחקת כעשרים קילומטר מ[[ליובאוויטש]] ובה נמצאת תחנת הרכבת הקרובה ביותרלעיירה דרכה היו החסידים עושים את דרכם ל[[ליובאוויטש]] בתקופת אדמו"ר המהר"ש.
העיירה מרוחקת כעשרים קילומטר מ[[ליובאוויטש]] ובה נמצאת תחנת ה[[רכבת]] הקרובה ביותר לעיירה דרכה היו החסידים עושים את דרכם ל[[ליובאוויטש]] בתקופת [[אדמו"ר המהר"ש]].


אצל חסידים מסופר שכאשר רצתה הממשלה להניח את פסי הרכבת התכנון הראשוני היה שהמסילה תעבור דרך ליובאוויטש, ואחרי התנגדותו הנחרצת של הצמח צדק ופעילותם של העסקנים החסידיים - הצליחו להביא לשינוי תוואי המסלול, והתחנה נקבעה ברודניא.
אצל חסידים מסופר שכאשר רצתה הממשלה להניח את פסי ה[[רכבת]] התכנון הראשוני היה שהמסילה תעבור דרך [[ליובאוויטש]], ואחרי התנגדותו הנחרצת של [[הצמח צדק]] ופעילותם של העסקנים החסידיים - הצליחו להביא לשינוי תוואי המסלול, והתחנה נקבעה ברודניא.


בספר [[רשימות דברים]] של הרב [[יהודה חיטריק]] מסופר{{הערה|מהדורה מחודשת, עמוד 387.}} שעד לבנייתה שלתחנת הרכבת ברודניא היו תושבי [[ליובאוויטש]] מתפרנסים ברווח והיו עוסקים לפרנסתם בירידים הרבים שהיו מתקיימים בעיירה, אך בעקבות בניית תחנות הרכבת ב[[קראסנאיע]] וברודניא הסמוכות לליובאוויטש, רבים מהירידים עברו להתקיים בסמיכות לתחנות הרכבת כדי לחסוך את עלויות ההובלה, והדבר פגע בפרנסה שלתושבי ליובאוויטש.
בספר [[רשימות דברים]] של הרב [[יהודה חיטריק]] מסופר{{הערה|מהדורה מחודשת, עמוד 387.}} שעד לבנייתה שלתחנת ה[[רכבת]] ברודניא היו תושבי [[ליובאוויטש]] מתפרנסים ברווח והיו עוסקים לפרנסתם בירידים הרבים שהיו מתקיימים בעיירה, אך בעקבות בניית תחנות ה[[רכבת]] ב[[קראסנאיע]] וברודניא הסמוכות לליובאוויטש, רבים מהירידים עברו להתקיים בסמיכות לתחנות הרכבת כדי לחסוך את עלויות ההובלה, והדבר פגע בפרנסה של תושבי [[ליובאוויטש]].


==אישים בעיירה==
==אישים בעיירה==