מכת דם: הבדלים בין גרסאות בדף

נוספו 9 בתים ,  5 ביולי 2017
←‏אופן המכה: עוד ניסוח כותרת
(←‏תיאור בתורה: ניסוח כותרת)
(←‏אופן המכה: עוד ניסוח כותרת)
שורה 18: שורה 18:
לאחר שחלף שבוע{{הערה|שם=רכה}} מתחילת המכה מי היאור שבו להיות מים.
לאחר שחלף שבוע{{הערה|שם=רכה}} מתחילת המכה מי היאור שבו להיות מים.


==אופן המכה==
==הפיכת המים לדם==
רש"י כותב שהמים נשארו דם במשך שבוע שלם (והוכחתו מכך שהתורה מציינת שחלפו שבעה ימים מתחילת המכה){{הערה|ראה [[לקוטי שיחות]] חלק לא עמודים 34-37.}}. אולם החזקוני{{הערה|על פסוק כ.}} ור' יוסף בכור שור{{הערה|הובא בריב"א על פסוק יז.}} סוברים שהמים נהפכו לדם ברגע הראשון, וכל הדגים מתו והסריחו, ואחר כך הם חזרו להיות מים, והסרחון נמשך במשך שבוע. על פירושם קשה - שלפי פשוטו של מקרא המכה הייתה של דם ולא של סרחון{{הערה|כן כתבו גם בדעת זקנים לבעלי התוספות ובריב"א. והם תירצו שהסיבה היא מפני שה'הבאשה' אינה ניכרת כמו הדם.}}, וכן שעיקר המכה הייתה ל'''עבודה זרה''' של מצרים, ולא למצריים{{הערה|לקוטי שיחות שם עמוד 34 הערה 12.}}.
רש"י כותב שהמים נשארו דם במשך שבוע שלם (והוכחתו מכך שהתורה מציינת שחלפו שבעה ימים מתחילת המכה){{הערה|ראה [[לקוטי שיחות]] חלק לא עמודים 34-37.}}. אולם החזקוני{{הערה|על פסוק כ.}} ור' יוסף בכור שור{{הערה|הובא בריב"א על פסוק יז.}} סוברים שהמים נהפכו לדם ברגע הראשון, וכל הדגים מתו והסריחו, ואחר כך הם חזרו להיות מים, והסרחון נמשך במשך שבוע. על פירושם קשה - שלפי פשוטו של מקרא המכה הייתה של דם ולא של סרחון{{הערה|כן כתבו גם בדעת זקנים לבעלי התוספות ובריב"א. והם תירצו שהסיבה היא מפני שה'הבאשה' אינה ניכרת כמו הדם.}}, וכן שעיקר המכה הייתה ל'''עבודה זרה''' של מצרים, ולא למצריים{{הערה|לקוטי שיחות שם עמוד 34 הערה 12.}}.


19,459

עריכות