אהבת ישראל: הבדלים בין גרסאות בדף

נוספו 591 בתים ,  13 באפריל 2017
עריכה לענין א"י ע"פ פל"ב
מ (לא אנציקלופדי)
(עריכה לענין א"י ע"פ פל"ב)
שורה 1: שורה 1:
{{לעריכה|לא אנציקלופדי}}
{{לעריכה|לא אנציקלופדי}}
[[קובץ:שלט אהבת ישראל.jpg|שמאל|ממוזער|250px|שלט על אהבת ישראל ב[[תלמוד תורה חב"ד קרית שמואל|תלמוד תורה בקריות]]]]
[[קובץ:שלט אהבת ישראל.jpg|שמאל|ממוזער|250px|שלט על אהבת ישראל ב[[תלמוד תורה חב"ד קרית שמואל|תלמוד תורה בקריות]]]]
מצוות '''אהבת ישראל''' היא [[מצוות עשה]], לאהוב כל אדם מ[[עם ישראל|ישראל]], כמו שנאמר: "[[ואהבת לרעך כמוך]]". אהבת ישראל היא אחד מיסודותיה של [[תורת החסידות]].
'''אהבת ישראל''' היא [[מצוות עשה]], לאהוב כל אדם מ[[עם ישראל|ישראל]], ומקורה בתורה הוא בפסוק "[[ואהבת לרעך כמוך]]".  
ב[[תורת החסידות]] מובא הענין של '''אהבת ישראל''' כאחד היסודות המרכזיים ב[[עבודת ה']].
 


==ענינה==
==ענינה==
{{ציטוט צף|[[רבינו הזקן]] כותב ב[[סידור אדמו"ר הזקן|סידורו]]: "נכון לומר קודם ה[[תפלה]] הריני מקבל עלי [[מצות עשה]] של ואהבת לרעך כמוך". זאת אומרת, אשר מצות אהבת ישראל היא שער הכניסה, אשר דרך בו יכול האדם לבוא לעמוד לפני [[ה'|ה"א]] להתפלל, בזכותה תקובל תפלת המתפלל|[[תבנית:היום יום/ב' תמוז|היום יום, ב' תמוז]]}}
{{ציטוט צף|[[רבינו הזקן]] כותב ב[[סידור אדמו"ר הזקן|סידורו]]: "נכון לומר קודם ה[[תפלה]] הריני מקבל עלי [[מצות עשה]] של ואהבת לרעך כמוך". זאת אומרת, אשר מצות אהבת ישראל היא שער הכניסה, אשר דרך בו יכול האדם לבוא לעמוד לפני [[ה'|ה"א]] להתפלל, בזכותה תקובל תפלת המתפלל|[[תבנית:היום יום/ב' תמוז|היום יום, ב' תמוז]]}}
ענין אהבת ישראל הוא מצד ה[[נפש האלוקית]]. שמצד ה[[נפש הבהמית]] לא יכול להיות אהבה אמיתית, אלא התלויה בדבר, ש[[נפש הבהמית]] היא דבר נפרד. אבל מצד הנפש האלוקית, כל ישראל מאוחד ב[[כנסת ישראל]] ומצד זה יכול להיות [[אהבה]] ואחווה אמיתית ביניהם. ולכן, על ידי שמגביר את [[נפש האלוקית|נפשו האלוקית]] על [[נפש הבהמית]], ומגביר את הנפש על הגוף, יכול להגיע לידי אהבת ישראל אמיתית.
בכדי שאדם יוכל להגיע למצב בו הוא אוהב יהודי נוסף מוכרח הוא לגלות ולהרגיש את ה[[נפש אלוקית]] מאחר ומצד [[נפש הבהמית|נפשו הבהמית]] לא שייך לכאורה לאהוב אדם אחר, מאחר ואדם בטבעו אוהב את עצמו, וכלשון ה[[תניא]]{{הערה|פרק לב', וכפי שניכר משם הפרק שהוא ה'לב' ש כל התניא, כפי שהוזכר בפתיח, זהו אחד מיסודות עבודת ה' }} "רק שהגופים מחולקים", ודווקא מצד גילוי נפשו האלוקית מסוגל הוא לאהוב יהודי אחר, זאת מבאר [[אדמו"ר הזקן]] ב[[תניא]]{{הערה|שם ועיין שיעורים בספר התניא, בביאור הרבי שם}} אשר אז מתגלה איך ש"כולם מתאימות" פירושו שכל היהודים שווים, מצד נפשם האלוקית ויתירה מזו "אב אחד לכולנה" - לכולם יש שורש אחד ב[[כנסת ישראל]] ועי"ז יכול לאהוב יהודי נוסף מאחר והם מאוחדים ממש,  


==אהבת ישראל במשנת הרבי==
==אהבת ישראל במשנת הרבי==
321

עריכות