שמונה נסיכי אדם: הבדלים בין גרסאות בדף

מ
החלפת טקסט – "</ref>" ב־"}}"
מ (החלפת טקסט – "נוצר חסד" ב־"נוצר חסד")
מ (החלפת טקסט – "</ref>" ב־"}}")
שורה 1: שורה 1:
'''שמונה נסיכי אדם'''<ref>מיכה ה, ד</ref> הם שמונה מאישי הדורות הממשיכים ל[[נשמה|נשמות]] ישראל השפעה בבחינת מקיפים.
'''שמונה נסיכי אדם'''<ref>מיכה ה, ד}} הם שמונה מאישי הדורות הממשיכים ל[[נשמה|נשמות]] ישראל השפעה בבחינת מקיפים.


==ענינם==
==ענינם==
שמונה נסיכי אדם הם שמונה מאישי הדורות המשפיעים לישראל בבחינת מקיפים מבחינת [[סובב כל עלמין]]. שמונה נסיכי אדם מוזכרים בנבואת מיכה, ולאחר מכן בגמרא<ref>סוכה דף נב עמוד ב</ref> מוסבר כי אלו הם ישי, שאול, [[שמואל הנביא]], עמוס, צפניה, צדקיה, [[מלך המשיח]] ו[[אליהו הנביא]].
שמונה נסיכי אדם הם שמונה מאישי הדורות המשפיעים לישראל בבחינת מקיפים מבחינת [[סובב כל עלמין]]. שמונה נסיכי אדם מוזכרים בנבואת מיכה, ולאחר מכן בגמרא<ref>סוכה דף נב עמוד ב}} מוסבר כי אלו הם ישי, שאול, [[שמואל הנביא]], עמוס, צפניה, צדקיה, [[מלך המשיח]] ו[[אליהו הנביא]].


ההבדל בין [[שבעה רועים|שבעת הרועים]] הוא כי שבעת הרועים משפיעים ל[[נשמה|נשמות]] ישראל בבחינה פנימית, לעומת שמונה נסיכי אדם שמשפיעים בבחינה חיצונית. ולכן, [[משה]] הוא אחד משבעת הרועים, ו[[אליהו]] הוא אחד משמונה נסיכי אדם, שמשה הוא מבחינה פנימית, ואליהו מבחינה חיצונית.
ההבדל בין [[שבעה רועים|שבעת הרועים]] הוא כי שבעת הרועים משפיעים ל[[נשמה|נשמות]] ישראל בבחינה פנימית, לעומת שמונה נסיכי אדם שמשפיעים בבחינה חיצונית. ולכן, [[משה]] הוא אחד משבעת הרועים, ו[[אליהו]] הוא אחד משמונה נסיכי אדם, שמשה הוא מבחינה פנימית, ואליהו מבחינה חיצונית.